Ga naar inhoud


Wasdroger met warmtepomp,iemand ervaring mee?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Onze (condens)wasdroger is nu na een jaar of 9 aan vervanging toe.

Nu zien we steeds meer drogers met warmtepomp te koop.

Wel een stuk duurder maar het verbruik is wel beduidend lager volgens de specs.

Het schijnt dat je de extra hoge aanschafprijs er met 2 jaar uit hebt.

Iemand ervaring mee?

Klopt het dat een droger met warmtepomp idd ongeveer 100 euro per jaar scheelt tov een gewone condensdroger?

Hier draait de droger zo'n 7x per week,dus het is wel iets om goed over na te denken.

Zijn die drogers met warmtepomp ook net zo duurzaam?Gaan ze ook 10 jaar mee,of langer?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Uhe...., in 2 jaar? Op de site van de consumentenbond staat wat anders te lezen, zie:
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/huishouden/wasdrogers/extra/verschil-condensdroger-warmtepompdroger-afvoerdroger/#item3

Gelukkig hebben we in het warme zuiden helemaal geen wasdrogers nodig. Gewoon lekker op de lijn, dat is ook nog eens een gezellig gezicht.
 

post-60869-0-41225100-1416145188.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben begin dit jaar een wp-droger gekocht puur uit energie-oogpunt.

 

Het verbruik is per beurt ongeveer de helft dan de oude afvoer-droger.

Let wel op dat het droogproces iets langer duurt.

 

Wp-drogers zijn niet eens zo héél véél duurder meer dan afvoer- en of

condensdrogers. Ik ben er erg enthousiast over.

 

Hier wordt ook ongeveer 7 x per week gedroogd. Het ging mij er niet eens

zoveel om welke tijd nodig is om hem eruit te hebben financieel gezien.

ik wil gewoon de maandlasten zo laag mogelijk hebben en daar heb ik wel

extra investering voor over (als het een beetje in verhouding is).

 

Qua test heb ik me een beetje laten leiden door de consumentenbond en

de vele reviews op de diverse sites. Maar in de basis gekozen voor de

zuinigste wat energiegebruik betreft.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik breng de was naar de stomerij.

Vuil gebracht en een week later gehaald schoon en gestreken. Bij het afhalen breng ik de nieuwe vuile was en dat herhaald zich.

Dat is hier zo goedkoop dat ik niet zelf loop te hannesen met de was. Heb hier wel een wasmachine in de keuken staan maar die is werkeloos. :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkelijk...als je alles op een rij zet: de aanschafkosten/onderhoud van wasmachine, droger. De energiekosten, waterverbruik, wasmiddelen het strijken en vouwen en vooral de tijd die je erin steekt, dan is de wasserij of stomerij een goed alternatief.

Ik heb een gruwelijke hekel aan strijken dus voor mij is het een goede oplossing.

En er staat geen rek met was te pronken in je appartement, balkon of tuin als je geen wasdroger hebt.

En hier doen ze zelfs kleine herstelwerkzaamheden...knoop vastzetten of eraanzetten o fe zelfs een nieuwe rits etc.

Broeken worden gestreken zoals je wilt...al dan niet op de vouw. etc.

Je hoeft het alleen nog maar in de kast te hangen of te leggen.

 

En als je verhuist, hoef je niet te slepen met wasmachine en droger en je hebt plaatsbesparing.

Verder vind ik die condensdrogers ook niet optimaal..je moet hoe dan ook goed doorluchten anders is er eventueel te veel vocht in je woning.

Een droger werkt eigenlijk optimaal als je een aansluiting hebt naar buiten toe. Dat had ik vroeger in mijn vorige huis en toch werd hij nauwelijks gebruikt. Alleen misschien eens met een kussens of dekens of zo. Daarvoor was het wel handig.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je ook moet mee laten tellen hoeveel was kan erin?(kilo's)Een te krappe trommel met teveel was kost ook meer energie.

En hoeveel programma's gebruik je standaard?Ik gebruik er maar één kastdroog.

 

Had vroeger ook alles van AEG maar sinds een aantal jaren steeds meer van Samsung moet zeggen werkt top en het mooie is als er wat scheelt dan kun je dit uitlezen via bluetooth.(gelukkig nog niet aan het handje gehad)

 

Gr.deBuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k)

 

Totdat je het zelf moet doen misschien? :)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is gewoon geen plek in huis om alkes op te hangen en sommige kleding heeft lange tijd nodig om te drogen.

Alleen handdoeken washandjes enzo wiedt opgehangen maar gewone kleding is echt geen plek voor.

Bauknecht komt er hier niet meer in.

Dit hadden we 12 jaar terug na ons trouwen gekocht maar erg vaak problemen en reparaties.

Tja..Samsung..ik weet niet wat ik ervan denken moet.

Is het net zo duurzaam als een AEG?

Samsung is wel zuiniger met energie en goedkoper in aanschaf dan AEG.

Een Samsung wp droger kost 650...Aeg is 750.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wasdroger met 2 jaar garantie die 10 jaar garantie biedt op de inverter motor...?

Zo blind moet je zijn.

 

wat opvalt, is

 

-Energieklasse  A++ ( als Label, maar wat is dan je verbruik per tour ????????????????????????????? )
-Garantie  2 jaar

-De Prijs, je schrikt je kapot... het driedubbele van de conventionele droger

na 2 jaar is dat kreng kapot en je aankoopprijs heb je der echt nog niet uit.

 

Weet U, als U energie verbruiken moet om zogenaamd energie te besparen, dan is iemand de malloot.

Drogen aan de lucht is Echt veel zuiniger AAAAAAA++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eerst november in de warmptepompdroger moeten doen

alvorens de was naar buiten kan...  :sick:  :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...