Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Iedereen,

 

Ik kwam vandaag thuis wilde tv kijken, maar opeens gaf hij bij elke Nederlandse zender aan dat hij geen signaal heeft. Daarnaast doen een aantal Duitse zenders het wel. Weet iemand misschien wat het probleem is?

 

Alvast bedankt.

 


  • Moderator
Geplaatst:

Wanneer je iets meer informatie geeft kunnen wij beter helpen.

Welke Nederlandse zenders kijk je, HD op 23 of Sd op 19?

 

De Duitse zenders zitten vermoedelijk op Astra 1, 19 oost, daar zitten ook de Nederlandse SD zenders, ontvang je die wel?

 

Wat voor ontvanger en schotel gebruik je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie. Maar ik gebruik alleen SD op 19. Het is mij trouwens wel gelukt om een Nederlandse radio zender te ontvangen, maar voor de rest zijn het alleen maar Duitse zenders die werken.

  • Moderator
Geplaatst:

Wat voor ontvanger heb je en wat voor abonnement zit er op je kaart?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Volgens de TS krijgt hij "geen signaal". Dat heeft m.i. Niets te doen met zijn kaart of abonnement. Wat hij niet ontvangt kan hij ook niet decoderen. Hij zal eerst zijn ontvangst moeten controleren. LNB, coax, connectoren etc. Hij ontvangt een paar Duitsers wel dus de schotel zal niet meteen het probleem zijn...

  • Moderator
Geplaatst:

Sommige ontvangers geven die melding, geen signaal, ook bij andere fouten of problemen.

Maar wanneer hij aangeef wat hij wel en niet ontvangt, bijvoorbeeld welke Nederlandse radiozender hij wel kan ontvangen weten we meer.

 

Misschien heeft hij geen H of V ontvangst of geen hoge band ontvangst meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Het lijkt mij dat het met de kaart te maken heeft. Nagenoeg alle Nederlandse radio zenders zijn gratis te beluisteren op NPO 2-3-4 en BNR na, voor de Duitse televisiezenders geldt hetzelfde. 

 

Ik zie op de foto dat het een extra kaart is, zijn er meerdere ontvangers in huis? Probeer dan de oranje smartcard eens in de Topfield ontvanger of juist de extra kaart in een andere ontvanger en stuur dan een activatiesignaal naar Canal Digitaal van de extra kaart (ontvanger op SBS6 SD/HD zetten).

 

Hier de website voor het heractiveren van de smartcard:

http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/smartcard-heractiveren/

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Geplaatst:

Ik denk dat de TS een brief gehad heeft m.b.t. de abonnementsaanpassingen van augustus... Misschien dat ze hem gewoon hebben afgeschakeld? Kijk eens in het CI menu wat de huidige entitlements zijn..

  • Moderator
Geplaatst:

Gevalletje abonnement sharing?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb geprobeerd de kaart te heractiveren, maar dat werkt blijkbaar niet. Betekend dit dat ik ben afgesloten van Canaldigitaal? En wat moet ik doen om dit te herstellen? Ik heb trouwens ook al gekeken in de CI settings, maar ik weet niet waar ik de status kan terugvinden. 

 

Alvast bedankt.

  • Moderator
Geplaatst:

Wanneer de afgebeelde kaart de enige kaart is die je ter beschikking hebt, kan je dus niet even de hoofdkaart proberen, om te controleren dat je ontvanger en schotel in orde zijn.

 

Wanneer je aangeeft welke Duitse zender en welke Nederlandse radiozender je ontvangt kan er gekeken worden of je LNB en schotel goed werken.

Wat bedoel je met dat je de kaart niet kunt reactiveren?

Krijg je een mededeling of krijg je geen beeld?

Voor reactivatie dien je de ontvanger op SBS 6 a te stemmen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Wanneer ik hem probeer te heractiveren dan gebeurt er helemaal niks. Ik heb de tv zender staan op SBS6 maar het beeld blijft gewoon zwart. Verder vind ik het wel raar dat hij het vandaag opeens niet doet, want in de ochtend deed alles het nog perfect.

 

Alvast bedankt.

  • Moderator
Geplaatst:

Stop de hoofdkaart eens in de ontvanger!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...