Ga naar inhoud


Kamelen hebben voorang in de UAE.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Gisteren las ik in de krant een artikel waarom ik lachen moest.

Is er toch werkelijk één of andere gast tegen een kameel, die de weg overstak, aangeknald met zijn auto en moest een boete van AED 10.000 betalen. Dat is ca. €uro 2.300,00...

Kamelen hebben altijd voorrang...ook als ze niet van rechts komen. :D

 

post-52831-0-69213000-1416562847_thumb.jpg

 

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is snel gebeurd zo´n aanrijding. Ik reed hier laatst in mijn auto met mijn dochter door de woestijn en die was met haar camera de kamelen aan het filmen en net op dat moment werd ik ingehaald door zo´n eikel die veel te hard reed terwijl dat kameel net de weg over wilde steken...die gast kon nog maar ternauwernood dat kameel ontwijken.

En het kameel is van de schrik omgedraaid en liep weer terug waar die vandaan kwam.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

...die gast kon nog maar ternauwernood dat kameel ontwijken.

En het kameel is van de schrik omgedraaid en liep weer terug waar die vandaan kwam.

 

Je zou je voor minder een bult schrikken... :grin:

 

Anderzijds hebben jullie nog geluk in de UAE. Als je dit leest over het wegverkeer in India. :cool:

 

Hiërarchie en weggedrag in India

De weg is openbaar en dus van iedereen.

Dat is de Indiase gedachtegang. Dat betekent dat eigenlijk niemand voorrang heeft op een ander en dat iemand die midden op de weg staat te praten met een buurman, even veel recht heeft op die weg als een aanstormende vrachtwagen of bus. Dat brengt rare situaties met zich mee. Toch is er wel een bepaalde hiërarchie op de weg hier. De grootste sterkste en meest lawaai makende heeft of krijgt meestal voorrang. Toch is dat niet altijd zo, het is helaas niet zo simpel. Een koe bijvoorbeeld heeft weer voorrang boven iedereen en als je als vrachtwagenchauffeur iemand aanrijdt heb je grote kans gelyncht te worden. Het zit dus wat gecompliceerder in elkaar, hier dus maar mijn visie van de hiërarchie op de Indiase weg en het gedrag van de betreffende weg gebruiker:

Naast weggebruikers heb je een hele boel obstakels op de weg liggen. Hopen met zand of stenen als men wat aan het bouwen is, geparkeerde of defecte auto’s, bomen (als ze heilig zijn mag je ze niet kappen dus laat je ze midden op de weg staan), rotsen die te groot zijn om te verwijderen etc etc. Toeteren helpt niet dus, dat snap je wel neem ik aan. Ook hangen er veel bomen over de weg, of zijn ze zo vergroeid dat ze net wel, of net niet hoog genoeg over de weg hangen. Meestal gaat dat goed maar ja…..

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Kamelen hebben altijd voorrang...ook als ze niet van rechts komen...

 

Behalve bij dit bord;

post-36489-0-60098200-1416583391.jpg

 

En hier mag je niet eens van rechts komen;

post-36489-0-90918800-1416583423.jpg

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja de rij gewoontes in andere landen wijken soms idd wel af.

 

Net voordat de pleuris uitbrak in Syrie.

2 keer een +/- een week in Deir ez Zor rond gewandeld. (valt weinig te zien maar werd van uit het werk daar ff in de wacht gezet)

op iedere hoek van de straat hoorde je wel honk honk van de claxon.

Met andere woorden ik kom er aan en ga maar aan de kant.

En het leek er echt bijna op de gene met de beste claxon had voorang.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha prachtig..

 

Range-Rover-Sport-met-kameel.jpg

 

Of kameel in achterbak stoppen http://www.autojunk.nl/2011/10/camel-in-ford

 

Die foto moet in 2012 genomen zijn. Toen bestonden de Emiraten 41 jaar. Kenteken is van Abu Dhabi.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...