Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op verzoek en voor andere belangstellenden eens gekeken wat van deze satelliet te ontvangen is met mijn 1,7m schotel.

En dan met name de C-Band.

De enigste zenders die hier in Europa te ontvangen zijn zitten op de East-Hemi beam.

Deze heeft een EIRP boven Europa van 36 dB en boven Nederland maar 34 dB.

Dus heb je er een schotel van ruim 3m voor nodig.

Uit ervaring weet ik dat theorie en praktijk nog wel eens verschillen.

Van deze satelliet ontving ik digitaal Worldnet op 3715 Mhz en Record International op 4048 Mhz blokvrij, van de rest helemaal niks.

Van de analoge kanalen ontving ik alleen ENTV op 4010 Mhz maar dan wel met de treshold extender helemaal open en dan nog diep in de ruis.

De andere analoge kanalen zitten op een andere beam, NTA dus ook.

Dus sorry faxme, NTA zit op de verkeerde beam en MBI komt er bij mij niet doorheen.

Geplaatst:

Ik ga een deze dagen mijn schotel fine tunen dan weet ik zeker dat ik NTA zou ontvangen. 2 dagen geleden zat ik het binnen met "skew" en position te proberen. toen kreeg ik 1 minute lang, met ruis, beeld van NTA. Sinds dien niets meer. Een kennis van mij in Groningen heeft het ook ontvangen met een 1.8m schotel, dan wel met veel ruis. Met mooi weer zou je ook NTA moeten ontvangen. MBI is misschien uit de lucht.

De andere kanalen heb ik ook kunnen ontvangen, behalve 4010 (analogue). Trouwens wat is je signal sterkte voor de ontvangen zenders?????

Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it.

2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......

Geplaatst:

Jij hebt ook een iets grotere schotel, dus moet je ook iets betere resultaten kunnen boeken.

Dat je NTA wel ontvangt en ENTV op 4010 niet is weer zo'n rare gewaarwording.

In mijn ogen moet jij ENTV ook kunnen krijgen.

Sterkte van de signalen is 30-40% kwaliteit 40-50% (digitaal)

Ik ben benieuwd naar jou resultaten.

Geplaatst:

Goede condities vanavond ENTV kwam wat beter uit de ruis en ik ving nu ook wat flarden op van RTP Afrika en RTP International.

Opvallend vind ik de hoge video kwaliteit van Worldnet op 3715 Mhz en Record International op 4048 Mhz.

Dit is bij een aantal zenders op de nss 806 wel eens anders.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen