Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi satters,

Dit weekend mijn VU+ Duo vervangen voor een Xtrend ET8000. 

Is het mogelijk om bij deze box met OpenPli-4 usb dvb-t tuners te gebruiken?

Is er een gebruiker die dat werkend heeft?

Welke usb stick, welke drivers etc?

Ik zie diverse drivers voorbijkomen bij het PLUGINS>DRIVERS menu.

Wat heb ik nodig en wat zijn de valkuilen?

Assumption is the mother of all fuckups

Geplaatst:

Omdat ik al 3 dvb-s2 tuners aan boord heb.

Ik ben er al eens mee bezig geweest in 2010. Maar toen alleen de tuner op de PC aan de praat gekregen en vervolgens ontdekt dat de Zolid USB stick zo'n beetje de slechtste keuze was om op een sat receiver an het werk te krijgen.

Geplaatst:

Omdat ik al 3 dvb-s2 tuners aan boord heb.

Ik ben er al eens mee bezig geweest in 2010. Maar toen alleen de tuner op de PC aan de praat gekregen en vervolgens ontdekt dat de Zolid USB stick zo'n beetje de slechtste keuze was om op een sat receiver an het werk te krijgen.

Die Zolid stick heb ik ook, nooit aan de praat gekregen op de Xtrend ET9500.

Dan had je beter een 10k kunnen kopen met de mogelijkheid voor 4 onafhankelijke tuners, dan had je bv in het 4e slot een dvb-c/t2 tuner kunnen steken. :/ Losse usb dvb-t tuners werken vaak trager of soms helemaal niet, afgezien nog van de belabberde beeldkwaliteit van dvb-t via de ether. Ik zou er zelf geen dubbeltje in investeren, ik heb bij de aanschaf van mijn ET8000 juist gekozen voor een dvb-t loze tuner voor die paar rot zendertjes die ik in uitstekende HD kwaliteit via Ziggo dvb-c kan ontvangen. :/

Ieder zijn ding Sjaak. Uiteraard is de kwaliteit van SD zenders minder dan die van HD, maar als je een niet al te grote TV hebt zie je daar bijna niks van.

TS kan zo zijn eigen redenen hebben, bijv. dat de regionale zender niet op de satelliet zit of dat TS ook een abbo op Digitenne heeft en op die manier naar zenders kan kijken die niet in (zijn) satelliet-pakket zitten of kan buitenlandse DVB-T ontvangen of gewoon hobby/omdat het kan en dan is een USB-tuner net zo leuk. Ik zou voor de extra tunerslot geen ET10000 kopen i.p.v. de ET8000 wel voor andere features. De ET10000 zou bij mij 2xDVB-S2+2xDVB-C worden (zolang ik nog wat via DVB-C kan ontvangen/decoderen) en dan ook 1 of 2x DVB-T via USB.

Ik heb er zelf één van nog geen twee tientjes en als je weet hoe je hem moet installeren werkt die prima.

Of de installatie ook op de ET8000 werkt kan ik natuurlijk niet 100% garanderen, maar bij mij op de ET9500 met OpenPLi 4.0 werkt-ie prima (en heb er daarnaast nog één).

Wat is je locatie cellie? Ik ben wel benieuwd naar die ET8000 i.c.m. USB DVB-T tuner en zou het kunnen proberen bij je met de mijne.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Hee Alex1970.

Lokatie is Wageningen.

Helaas, niet echt in de buurt..

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb de stick werkend gekregen door OpenATV te installeren.

Dat is wat mij betreft niet optimaal. Ik werk veel liever met OpenPli.

Any chance dat het dev. team dit probleem eens aanpakt?

Pretty please with sugar on top....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...