Ga naar inhoud


Digitenne: opnemen en kijken tegelijkertijd? :/


keenoncoolstuff
Ga naar oplossing Opgelost door keenoncoolstuff,

Aanbevolen berichten

Goedemiddag!

 

Tot nu toe keek ik Digitenne met behulp van de ingebouwde kaartlezer in mijn TV. Echter was dat niet handig met opnemen en daarom heb ik besloten een VU+ Duo2 aan te schaffen. Hierin zitten nu  2 DVB-C/T tuners -doorgelust- en ik hoopte daarmee een programma te kunnen opnemen en een tweede programma te kunnen kijken.
Nu lukt dit ten dele. De opname loopt, en er wordt ook keurig naar de tweede tuner omgeschakeld als ik van zender wissel, maar het beeld blijft zwart. Dit lijkt me een probleem met het decoderen te zijn.

Kan de Digitenne-insteekkaart wel 2 decoderingen tegelijkertijd aan?

 

 

Met vriendelijke groet,

Rob.

aangepast door keenoncoolstuff
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou moeten werken, ik heb zo'n Samsung KPN ontvanger met dubbele tuner en daar kan maar 1 kaart in en dat werkte altijd prima, ben nu geen abonnee meer.

Als je opneemt van b.v. RTL4 kan je dan wel naar NPO 1 kijken via de 2de tuner, NPO is ongecodeerd en zou dus moeten werken.

Als dat ook niet werkt zou ik die doorluskabel eens controleren en naar de instellingen van je tuners kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een beetje voor de hand te liggen! Als je een kanaal uit een andere MUX kiest is de andere tuner het signaal kwijt. Wat zou je zeggen van een 2de losse antenne? Iedere tuner gescheiden een eigen antenne! Raak je in elk geval geen lock op je kanalen kwijt. Of een Digitennekaart meerdere ECM's kan bewerken? Nooit getest, maar op een duo tuner werkt het immers ook, dus zou zeggen: ga ervoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Digitenne-insteekkaart

Wat bedoel je daar mee?

 

a)  Een CI module, waarin jouw digitenne smartkaart ingestoken wordt ?

B) Jouw digitenne smartkaart ?

 

Ingeval a: CI module niet meer gebruiken. Zet er een alternatieve image op ( bijv. Openpli ) en gebuik een softcam ( bijv CCcam )

Ingeval b :  Kan me bijna niet voorstellen dat zo'n conax kaart maar 1 zender tegelijk kan decoderen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

In m'n VU+ Ultimo werkt dat prima.

Ook 2 x DVB-T tuner,( ....met nog een DVB-S2, maar dat doet nu even niet terzake)

En een digitenne smart card. Ik draai VTi 7.01 met CCcam.

 

Het lijkt me dat de DUo2 dat toch ook moet kunnen.

René

aangepast door ReneBee
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

inderdaad. Softcam installeren, kaartje in reader en klaar. Die dvb/t tuners kan je gewoon doorlussen, dat een van die tuners op een transponder lockt maakt niet uit, er wordt niet geschakeld tussen horizontaal gepolariseerd of verticaal of geschakeld tussen een lnb, het antenne signaal blijft beschikbaar voor de tweede tuner.

 

De limitatie zit in de ci.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als het goed is zitten er van die zwarte doorlus kabeltjes bij, en je zou inderdaad de softwarematige doorlus kunnen gebruiken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe had ik de smartkaart in de CI. Box draait op OpenPli, actuele versie. Heb CCcam (volgens mij 2.3) geinstalleerd maar in de gewone smartcardslots wordt mijn kaart niet herkend.

En ja, ik heb ze met de chip naar boven én naar beneden getest. ;)
Oftewel: het beeld blijft dan bij gecodeerde kanalen ten allen tijde zwart. Ik ben nieuw zowel op het gebied van Linux-boxen als op het gebied van DVB-T, en op dit moment beetje radeloos...

 

Ik ga vanavond (vannacht) nog eens prutsen.

 

 

Bedankt voor het meedenken!
Rob.

aangepast door keenoncoolstuff
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na installatie moet je CCcam nog starten, even zoeken in het menu, dat is per image verschillend waar je dat kan vinden.

Gebruik zelf ook VTI, maar in OpenPli die ik vroeger gebruikte moest je hem i.d.d. ook nog apart starten de eerste keer.

aangepast door RS2000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is weliswaar weer een andere vraag, dus OT maar gebruik van de een of andere is puur een persoonlijke beleving.

De onderlinge Images verschillen nauwelijks van elkaar, dus gewoon zelf testen, stelt verder niets voor.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Hoi allemaal! Nou, het is opgelost. CCcam geactiveerd, Conax-kaart in de smarktkaartlezer: NIKS.

Dan maar scam geïnstalleerd en getest en daarmee werkt het. Zonder verdere configuratie of wat dan ook. Ben nu al 2 verschillende zenders aan het opnemen en kan tegelijkertijd een andere kijken. Ideaal...Bedankt voor de hulp, het heeft me in ieder geval op het goede spoor gebracht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...