Ga naar inhoud


Wordt belgie deze winter wereldnieuws door onze mogelijks blackout?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Al een tijdje, worden wij belgen, het middelpunt, van grapjes in de (social) media, de kranten, en misschien wel in cafe's e.d. over ons mogelijks stroom tekort.

Las gisteren, iets van, moeten we de wereldorganisatie hulp inschakelen, moeten we geld inzamelen enz enz.

Ik ben benieuwd mocht het straks, ooit zover komen, dat ze delen van het land zonder stroom moeten zetten, of we wereldnieuws, op cnn,euronews, sky news e.a. grote nieuws zenders (al jazeera??) zullen zijn?

We werden vroeger al serieus op de korrel genomen, door buitenlandse journalisten, en de spot met ons gedreven, maar blijkbaar trekken de verantwoordelijken zich er weinig van aan, dat we wederom met zoiets belachelijk in het wereldnieuws zullen komen.

Maar die situatie, is toch echt niet bevorderlijk, voor de mogelijke investeerders, in ons land.

Gelukkig hebben we o.a. onze noorderburen, die ons voorzien van elektriciteit, want anders zou ik dit forum niet moeten lezen, maar misschien bij een kaarslicht zitten, bij een radiootje, met batterijen.

Wat best ook gezellig en in bepaalde situatie's romantisch kan zijn.

Reactie's graag, maar hou je aan de regels, zodat er niet onmiddellijk een slotje op gaat. Dank

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal zelf eens reageren, zie het al gebeuren, dat in het forum feeds, een cnn reporter staat de filmen, met zijn camera met de benodigde belichting en hun uitrusting om alles door te stralen naar de studio's, terwijl bewoners zullen hunkeren achter een beetje stroom.

Mag er niet aan denken  :sick:  :tired:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

. . . .Al een tijdje, worden wij belgen, het middelpunt, van grapjes in de (social) media, de kranten. . . .,

Vergis je niet, het is niet alleen humor. België staat ook bekend om zijn technische know how met name in de ruimtevaart.

En dit is een keer geen grap.

 

En wat betreft de energievoorziening, dat is inderdaad echt tobben als je het nieuws moet geloven.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik vind het best zielig hoor.

Niet iedere keer die belgen voor de gek houden jongens. 

Straks krijgen ze nog een minderwaardigheid complex.  :grin:  :whistle:

 

Bedankt voor je medeleven Peter, maar er is al hulp onderweg vanuit ....jawel Nederland. :D  , lees maar:

Netbeheerder Tennet is bereid België te helpen, mocht het land komende winter een elektriciteitstekort hebben. De netbeheerder heeft een pakket noodmaatregelen genomen om een mogelijke 'black-out' in België te voorkomen. 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nu vraag ik me wel iets af:

- vier van de kerncentrales lagen uit, toch ging het licht nog niet uit.

- Nederland heeft een overschot aan productie en kan dus aan Belgie leveren indien nodig

- er ligt zelfs een stilgelegde gascentrale in Nederland op 17 km van de Belgische grens, 

Waarom moeten die vier kerncentrales dan nog worden opgestart, wetende dat er  problemen zijn met scheurtjes in het reactorvat ?

Waar zit Europa als je ze nodig hebt om hier eens grote kuis te houden in de monopoliepositie van de Electrabel ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en als je echt helemaal op save wilt spelen, dan zou ik maar een klein aggregaatje aanschaffen want ook een cv-installatie werkt niet zonder stroom, of dit nu een gas of oliegestookte installatie is. Dan kom je tenminste niet in de kou te zitten als de stroom wordt afgesloten en heb je toch ook nog wat over om wat verlichting te laten branden.
Zeker ook handig voor mensen die al hun ramen en deuren voorzien hebben van elektrisch bediende rolluiken. Dan kun je tenminste je huis in of uit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op mijn dienstreizen naar Zuid-Afrika had ik altijd een handslinger in de bagage, om het rolluik van de parkeergarage te kunnen openen.

s' Ochtends vroeg had ik in het appartement geen stroom, s' middags ging het licht in de fabriek uit.

Dat was 7 jaar geleden, maar ik zie net dat er in al die jaren nog niets veranderd is.

 

http://www.capetown.gov.za/en/electricity/Pages/LoadShedding.aspx

 

Dit soort lijstjes kan je in België dus ook binnenkort verwachten.

Ik heb die handslinger hier nog liggen.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en als je echt helemaal op save wilt spelen, dan zou ik maar een klein aggregaatje aanschaffen want ook een cv-installatie werkt niet zonder stroom, of dit nu een gas of oliegestookte installatie is. Dan kom je tenminste niet in de kou te zitten als de stroom wordt afgesloten en heb je toch ook nog wat over om wat verlichting te laten branden.

Zeker ook handig voor mensen die al hun ramen en deuren voorzien hebben van elektrisch bediende rolluiken. Dan kun je tenminste je huis in of uit.

 

Er zijn wel diverse waarschuwingen vanuit diverse hoeken, om niet zomaar je huis te voorzien van elektriciteit van een stroom aggregaat, omdat die, meestal stroom leveren, waar fijne elektronica niet leuk vind.

Wat is het volgende dat Nederland ons zou kunnen helpen?

En heel wat frituren, die ik destijds bezocht heb, werken hun frietketels met gas, zelfs bepaalden met gasflessen. en bij mijn weet, is er daar nog geen tekort in.

En "als" het zo ver komt, is het misschien handig om de petroleum lamp van onze grootouders op zolder van onder het stof te halen.  :D  :P

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...