Lessy Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 Hallo, Ik heb hier sinds ongeveer een jaar een Summit Monoblock Quad LNB, 4,3 graden (Astra 19.2 + 23.5) op een 80cm schotel. 2 Kabels gaan ieder naar een eigen ontvanger (alleen 19.2) en 2 kabels gaan naar een VU+ Ultimo met 2 tuners. Op de Ultimo is Diseqc geactiveerd. Dit geheel heeft vanaf het begin (nu een jaar dus) zonder problemen gewerkt. Sinds gistermiddag viel op de Ultimo zonder aanleiding het signaal op beide kabels kompleet weg (Op de andere beiden heb ik gewoon beeld). Eerste gedachte: Ultimo kapot. Op een gegeven moment na een paar keer stroom eraf/erop kreeg ik wel weer beeld, maar alleen van Astra 19.2. Na een half uurtje was het signaal weer weg en sindsdien is alles op de Ultimo zwart. Om de oorzaak in te dammen heb ik de kabels eruit getrokken en op een Dishfinder aangesloten => ook geen signaal. Daaruit concludeer ik dat de Ultimo niet het probleem is. Het display op de TV toont 0 bei SNR en iets van 50 tot 70% bei AGC (varieert van zender tot zender). Kan het zijn dat de LNB "gedeeltelijk" kapot is, b.v. in samenhang met de ingebouwde Diseqc-schakelaar? We zitten eerlijk gezegd een beetje met de handen in het haar want we zijn nou niet bepaald specialisten op dit gebied. Iemand een idee hoe het beste systematisch te zoeken? Alvast bedankt en groetjes Hans
Sprietje Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 Je moet eens even de aansluitingen gebruiken op het monoblock die wel signaal aan de andere twee tuners geven en kijken of je Ultimo het dan doet want het is heel goed mogelijk dat slechts een gedeelte van de aansluitingen het niet meer doet.
Lessy Geplaatst: 1 december 2014 Auteur Geplaatst: 1 december 2014 Hi Sprietje, goed idee :-) Ga ik gelijk morgen proberen
a33 Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 (aangepast) Daaruit concludeer ik dat de Ultimo niet het probleem is. Wil je dat zeker weten, test je ultimo dan eens op een kabel in je huis waar de ontvangst (met een andere ontvanger) nog wel goed blijkt te zijn. Dan weet je het helemaal zeker. Groet, A33 1 december 2014 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Lessy Geplaatst: 3 december 2014 Auteur Geplaatst: 3 december 2014 Hallo, Zoals in de voorgaande antwoorden aangeraden: Ultimo op andere Kabel geprobeerd, signaal was er weer dus Ultimo was definitief in orde. Ik heb er nu een andere LNB opgezet en alles is weer goed. Was dus kennelijk inderdaad de LNB. Vrouw blij, ik blij :-) Bedankt en de groetjes Hans
Sprietje Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Mooi dat het probleem is opgelost.Heb je precies dezelfde duo-lnb of heb je nu een ander merk?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen