Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag members.

İk wil graag een zender opnemen en tegelijkertijd naar een andere zender kijken dat op een ander frequentie zit. Hoe doe ik dat?

İk gebruik Gigablue HD800 se als satalietontvanger. İn de sataliet ontvanger zit 2 turners. 1 kabelturner en 1 satalietturner. Wanneer ik iets opneem kan ik niet naar een andere zender zappen dat op een andere frequentie zit met gebruik van het zelfde turner. Ligt dit aan me satalietontvanger of niet?

Heb ik een satalietontvanger nodig met 4 turners? Of kan ik ook een DİSEQ SWITCH gebruiken bijvoorbeeld 4in1? Eigenlijk ben ik ook van plan om een nieuwe satalietontvanger te bestellen maar wil eerst weten of ik een satalietontvanger met 3 of 4 turners nodig heb.

Groetjes Rick.

Geplaatst:

Om tegeliijktijdig zenders te kunnen bekijken en op te nemen bij een single tuner, moeten deze zich op dezelfde

transponder bevinden. Is dat niet het geval, heb je minstens een twin ontvanger nodig.

Als je toch een canal-digitaal abonnement hebt zou ik je aanraden een extra losse Satelliet-tuner voor de gigablue

aan te schaffen,is n.l. de goedkoopste oplossing(+/- € 40)

Geplaatst:

Beste seniorsatter dank voot je reactie. De reden dat ik schotel heb is omdat mijn spaanse vrouw naar spaanse zenders kijkt via de sataliet. İk kijk naar Nederlandse zenders via de kabel.

Maar even voor de duidelijkheid het ligt niet aan me satalietontvanger dat ik kan opnemen en kijken naar een andere zender tegelijkertijd toch?

Als ik een quad lnb gebruik kan iş k dan ook meer zenders ontvangen? En kan ik dan bijvoorbeeld ook gebruik maken van een andere sataliet bijvoorbeeld Marokkaanse sataliet genaamd Nisat? Groetjes

Geplaatst:

als je schotel er geschikt voor is (groot genoeg ) en je richt hem uit op de nilesat dan is het geen probleem

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst: (aangepast)

Een quad lnb gebruik je om 4 tuners of ontvangers aan te sluiten.

Wil je meerdere satellieten ontvangen, heb je meerdere lnb"s nodig, n.l.

voor elke satelliet 1 lnb.Kijk maar eens bij mijn handtekening.

aangepast door Seniorsatter
Geplaatst: (aangepast)

Beste ik snap dit lnb / turner verhaal nog niet helemaal maar is dit tabel goed of niet?

Single lnb = kijken / opnemen kijken & opnemen mits de frequentie zelfde is.

Twin lnb = kijken & opnemen

Quad lnb = kijken & opnemen + meer zenders dus nog meer opnemen.

Quad lnb 4 uitgangen naar switch 4in1 en dan 1 kabel naar turner en ik kan opnemen en kijken maar ontvang ook meer zenders bovendien gebruik ik maar 1 turner in plaats van 4 toch? Zo moet ik het zien he?

aangepast door RickBrouwer
Geplaatst:

Nogmaals, quad lnb gebruik je om 4 Satellietontvangers aan te sluiten.

4/1 Switch gebruik je om 4 verschillende lnb's(1 lnb per satellietpositie)

te koppelen en de uitgang van de switch te verbinden met 1 ontvanger.

Geplaatst:

Voor ontvangst van 7 graden west zou je al aan een 120cm schotelantenne moeten. Een korte uitleg over het opnemen:

Je kan voor het gemak een transponder zien als map, iedere map heeft een aantal zenders. Een tuner kan tegelijkertijd toegang krijgen tot één map met zenders, een screenshot hieronder:

547df618d80d2-transponder_1.png

Dit is de transponder op de Astra 3 - 23.5 oost met frequentie 11856. Als je RTL 4 HD kijkt is het dus mogelijk om RTL5 HD tegelijkertijd op te nemen aangezien deze in dezelfde map zitten. Wil je RTL4 HD kijken maar SBS6 HD opnemen moet je dus naar een andere transponder. Maar... één tuner kan ook maar één transponder tegelijkertijd openen dus heb je een extra tuner nodig om de map van SBS6 HD te openen.

Voor kabeltelevisie werkt dit precies hetzelfde, één tuner is één transponder.

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen