Ga naar inhoud


VTI 8.0 geen goed werkende Timeshift


Jürgen

Aanbevolen berichten

Zelf gebruik ik Timeshift eigenlijk nooit maar gisteren wilde ik deze optie aan iemand laten zien maar het lukte mij niet.

Ik gebruik VTI 8.0 met de laatste updates.

 

Nadat ik tijdens een lopende TV uitzending op de Pauze toets druk stopt het beeld, wordt even zwart om dan met het stilstaande beeld van de lopende uitzending terug te komen.

Ik zie in de Skin AtileHD dat de Pauze toets actief is en de teller van de Pauze tijd loopt op.

 

Als ik nu weer op de Play of Pauze toets klik gaat de uitzending heel even (circa 2 seconden) verder vanaf het moment dat ie gestopt is om daarna te blijven hangen.

In feite is daarna niets meer mee te beginnen maar kan ik de Timeshift wel beëindigen met de Stop toets en daarna verwijderen waardoor ik weer het normale TV beeld terug krijg.

 

Ik gebruik een interne HDD.

 

Moet ik soms nog iets installeren / configureren?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

(kan met 8.0 even niet testen op timeshift > no hdd tijdelijk)

 

standaard moet een opname minstens 45 seconden al opgenomen worden opdat men middels play toets tijdverschoven kan kijken

dit werkte altijd

zoals vermeld, ik kan het even niet testen (of toch? ik maak een mountje aan op mijn linux PC)

misschien dat anderen het bevestigen in de tussentijd

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie hier de output.

 

Het valt me overigens op dat als ik in de Device Manager open of een opname wil opstarten het wel even duurt voordat de mount of de opname in beeld komt.

 

In OpenPli 4.0 functioneert de TimeShift perfect.

 

post-37183-0-70868700-1417528078_thumb.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat dit een bug in 8.0 is die misschien niet elke SOLO2 raakt.

 

Heb zo net 7.0 geïnstalleerd en eveneens ook een minuut op de Timeshift gezet en hierbij functioneert de weergave daarna uitstekend.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, deze gebruik ik op dit moment in Spanje en die is via Gigabit LAN op de Asus router aangesloten waarop ook mijn laptop is aangesloten.

Ik wil niet beweren dat mijn SOLO2 afwijkt maar ik haalde dit aan omdat de Timeshift bij jouw wel en bij mij niet functioneert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een interne HDD zou geen enkele kist problemen mogen hebben met timeshift

ik daarentegen zou aan netwerk omstandigheden kunnen vastlopen

is echter ( wist ik ook wel ) per LAN prima op een NFS mount 1000Mbit

 

als je al een probleem had met het flashen, zou ik toch eens een nieuwe flash aangaan op de solo2 met USB stick

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had geen probleem met flashen en dat laatste heb ik ook al gedaan, echter heb ik daarna ook alle eigen instellingen uit de backup teruggezet.

 

Ik zal dit z.s.m. nog eens proberen maar dan alles opnieuw installeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ook een solo 2 sinds 2 weken met vti 8.0  en timeshift werkt perfect. mijn vrouw gebruikt deze toets dagelijks ( ik adviseer altijd opname ipv time shift)  zonder enig probleem.  In de solo 2 zit tevens een polsat module met kaart en ook dat werkt 100% nu met de juiste instellingen in het ci menu.  

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...