Ga naar inhoud


VTI 8.0 geen goed werkende Timeshift


Jürgen

Aanbevolen berichten

Vanmorgen een volledige kale installatie VTI 8.0 incl. updates via de USB STICK uitgevoerd, dus geen extra installaties of verwijderingen en nu functioneert de Timeshift.

Ook al neem ik maar 15 seconden op, zelf dan functioneert het prima.

Hierna via VTI Zero alle preinstalled plugins verwijderd maar ook dan draait de Timeshift prima.

 

Ik veronderstel dat het probleem is veroorzaakt doordat ik in eerste instantie een On-line update heb uitgevoerd of / en dat ik daarna mijn persoonlijke configuratie / instellingen / plugins via de VTI BackupSuite terug heb gezet.

 

Wederom voor mij aanleiding om bij een Major update geen On-line backup meer uit te voeren maar vanaf het begin alles opnieuw in te stellen.

Voorheen deed ik dat altijd al, maar ja, weer wat geleerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nog even een aanvulling.

 

Toch nog even een poging gedaan om achter de oorzaak van dit probleem te komen en dat is gelukt.

Toen ik mijn eigen opgeslagen zenderlijst met eigen Bouquets ouquetsweer had terug gezet was het probleem ook weet terug.

Begrijp alleen niet goed hoe een zenderlijst de Timeshift functie kan veroorzaken.

 

Helaas kan ik de 'foute' zenderlijst of Bouquets in de SOLO2 schijnbaar niet verwijderen, dus maar weer opnieuw installeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werkt de timeshift ook gewoon met VTI 8.0.0 op de Solo2.

 

Probeer eens alle mappen te verwijderen van je box (Je krijg via ftp wel een melding dat niet alles verwijderd kan worden, Klik hier op skipp all  dan verwijderd die toch alles wat die kan verwijderen. Die doe je met Winscp,

 

Hierna weer een schone vti 8.0.0 reflash doen. Grootte kans dat het dan weer werkt.

 

Ik had een probleem met graphicsepg  nog iets  en die gaf greenscreens op mn box sinds de VTI8.0.0. update  nadat ik de handeling bovengenoemd had uitgevoerd geen problemen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk staan er dan nog foute bestanden op je box van de vorige image waardoor er conflicten ontstaan.

De Solo2 verwijderd geen bestanden hij schrijft alleen over tijdens het flashen. Dus bestanden die in de vorige versie anders genoemd waren blijven gewoon staan. Daarom verwijder ik meestal altijd voordat ik een reflash doe alle bestanden/ mappen van de box die verwijderd kunnen worden. Meestal blijft de map /var staan omdat de volatile map niet verwijderd kan worden de proc map en nog 2 andere mappen.

Maar de mappen zijn dan wel geleegd, de bestanden wat in de mappen zaten zijn dan wel verwijderd.

 

Je box zal er iniedergeval stabieler van worden als je deze handeling uitvoerd. Heb er zelf goede ervaring mee

aangepast door sjappie666
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk staan er dan nog foute bestanden op je box van de vorige image waardoor er conflicten ontstaan.

De Solo2 verwijderd geen bestanden hij schrijft alleen over tijdens het flashen. Dus bestanden die in de vorige versie anders genoemd waren blijven gewoon staan. Daarom verwijder ik meestal altijd voordat ik een reflash doe alle bestanden/ mappen van de box die verwijderd kunnen worden. Meestal blijft de map /var staan omdat de volatile map niet verwijderd kan worden de proc map en nog 2 andere mappen.

Maar de mappen zijn dan wel geleegd, de bestanden wat in de mappen zaten zijn dan wel verwijderd.

 

Je box zal er iniedergeval stabieler van worden als je deze handeling uitvoerd. Heb er zelf goede ervaring mee

EN DEZE:

 

je mag ons overtuigen dat updaten online anders werkt als per USB stick flashen

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe HOE

heeft u de settings aangepast, daar ons bekend is dat er geen dreamboxedit contact met de solo2 mogelijk is bij U

 

als je per DCC_E2 . exe de inhoud van enigma2 hebt gekopieerd heb je een grove fout begaan.

daar staat namelijk meer in dan enkel bouqetjes

 

Waar staat dat ik geen contact met DreamboxEdit heb? 

Ik kan immers de zenderlijst vanuit de SOLO2 gewoon ophalen maar niet meer verzenden.

 

Ook heb ik niets binnen DCC_E2 gekopieerd, 

Ik gaf alleen aan dat ik met DCC_E2 volledig toegang / rechten heb om mutaties in FTP / Telnet uit te kunnen voeren.

 

De Solo2 verwijderd geen bestanden hij schrijft alleen over tijdens het flashen. 

 

Hier ben ik het niet mee eens.

Mijn ervaring is dat VTI tijdens de installatie de data in de relevante mappen eerst verwijderd.

 

Het zou toch te gek zijn dat een leek vooraf eerst alle mappen handmatig dient te verwijderen, naar mijn beleving geen goed advies.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

relevant voor de oplossing

 

Waar staat dat ik geen contact met DreamboxEdit heb?

Ik kan immers de zenderlijst vanuit de SOLO2 gewoon ophalen maar niet meer verzenden.

je mag naar windows 8.x data kopieren

maar

je mag niets van windows 8.x naar extern zenden

dat noem ik de firewall c.q. veiligheid op windows

 

de Host VU+ SOLO2 wordt dus niet door windows als betrouwbare netwerk partner gezien.

 

als je wel toegang hebt met dcc naar de VU+  { ftp - telnet}

maar geen toegang met een exe in ' t OS windows is die exe niet geauthentificeerd

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, nu kan ik het even niet meer volgen.

 

Als ik vanuit Dreamboxedit of Dreamset een zenderlijst naar de SOLO2 wil kopiëren dan is dit toch geen EXE of bedoel jij het programma Dreamboxedit zelf?

 

Nu de hamvraag, hoe los ik dat dan op?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

in windows heet dat een executable

 

een programma dat uitgevoerd kan worden

zo is dreamboxedit.exe zo'n ding

 

de data die dat programma stuurt staat onder argusogen van windows

eigenlijk staat windows niet toe dat er data naar buiten vertrekt (gezonden wordt)

het programma starten mag

data ophalen mag

data versturen mag niet

puur windows veiligheid

 

de dreamboxedit versie moet al uitvoerbaar zijn / executable (uitvoeren mag enkel een beheerder)

en die moet als uitzondering in de firewall zijn toegevoegd (dat regel je als beheerder)

en jou solo2 moet als betrouwbare host in de intranet opties worden opgenomen (ook dat is enkel aan de beheerder)

 

het is sinds windows XP / vista W7 niet anders

het was in OPenPli versie 3.x of hoger ook belangrijk op de juiste wijze een paswoord te geven voor root en de FTP toegang

 

meer om je te helpen valt me nu niet te binnen

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk is de aanbeveling niet zelf in systeem bestanden te gaan rommelen OF verwijderen

een nieuwe flash doet alles dat conform de regels der kunst

 

iemand die in /var of volatile gaat rommelen roept de ellende over zich zelf af

of hij weet echt wat hij doet

 

666 is het teken van de duivel

geen wonder

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

en die moet als uitzondering in de firewall zijn toegevoegd (dat regel je als beheerder)

en jou solo2 moet als betrouwbare host in de intranet opties worden opgenomen (ook dat is enkel aan de beheerder)

 

 

Bedankt voor de heldere toelichting.

 

Ik ga eens uitzoeken hoe ik deze 2 aanbevelingen in de praktijk uitvoer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...