Ga naar inhoud


Externe Zenderlijst installeren in VTI zonder Dreamboxedit


Jürgen

Aanbevolen berichten

Nu dat ik Dreamboxedit maar niet op mijn Windows 8.1 aan de gang krijg en ik het eigenlijk daarmee ook heb gehad vraag ik me af of er binnen VTI8.0 nog een optie is om een externe zenderlijst op een andere wijze te installeren.

In feite wil ook helemaal geen Dreamboxedit gebruiken want er zijn voldoende goede zenderlijsten beschikbaar.

 

Zo niet, dan ga ik definitief over naar OpenPLi want daar heb ik keuze genoeg om deze uit de Feed te halen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor deze optie maar helaas geen verbetering.

Heb de bestaande Zenderlijst - Bouquets vanuit de SOLO2 kunnen ophalen maar zodra ik die ongewijzigd wil terugzetten krijg ik op alle regels Failed.

 

Het zal vast wel ergens een rechten issue zijn maar ik kan niet bedenken waar ik dat moet zoeken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

 

hier is al een aanzet gegeven inzake JOUW problematiek met de PC

mocht je de bestanden qua rechten en attributes hebben aangepast, door kopieren van <> naar via samba/cifs en niet per FTP of NFS komt er inderdaad een probleem om de hoek kijken.

De map waar je jouw settings op PC hebt staan kun je voor desbetreffende eigenaar wijzigen met CHOWN commando

 

change ownership

 

ook in die andere thread is duidelijk dat je onder wine dreambox edit kunt toepassen

MAAR

ge kunt ook de afzonderlijke bestanden (via je linux filemanager) op de VU+ plaatsen

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je even kijkt in de lijst waar je je kanaallijst met dreambox edit hebt neergezet zou je met een ftp client die bouquet.* files natuurlijk ook gewoon even kunnen ftpen met de hand naar /etc/enigma2 op je solo2.

 

Overigens begrijp ik niet zo goed waarom dreamboxedit het niet doet bij jou, ik heb hem net gedownload en geinstalleerd en hier werkt ie gewoon zoals het hoort. Ik heb gewoon de windows firewall aan staan.

 

Die van jou liep stuk op lamedb. Kijk eens in die folder die je hebt opgegeven in je dreambox edit of daar een lamedb staat? Hoe staan de rechten op je box in /etc/enigma2/lamedb?

het zou -rw-r--r-- moeten zijn qua rechten. Wellicht staan ze niet goed en mag je lamedb niet overschrijven?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je even kijkt in de lijst waar je je kanaallijst met dreambox edit hebt neergezet zou je met een ftp client die bouquet.* files natuurlijk ook gewoon even kunnen ftpen met de hand naar /etc/enigma2 op je solo2.

///

het zou -rw-r--r-- moeten zijn qua rechten. Wellicht staan ze niet goed en mag je lamedb niet overschrijven?

exact

 

alles hangt a van de attributes

en die kunnen via via gehanteerd (windows samba kopie) niet correct zijn

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geprobeerd om dit 1:1 via FTP (FileZilla) van de laptop naar /etc/enigma2/ te kopiëren.

Vooraf even de inhoud uit de map verwijderd en de SOLO2 opnieuw geboot.

 

De map in FilaZilla was toen leeg.

Het kopiëren gaat voor geen meter.

Elke regel duurt minuten maar wordt als mislukt gekenmerkt, zie bijlage

 

Op zich vind ik het eigenlijk niet meer zo boeiend want als ik OpenPli gebruik heb ik voldoende keuze uit zenderlijsten die ik uit de Feed kan halen, dus waarom nog zelf zenderlijsten aanmaken?

 

 

post-37183-0-62238800-1417624190_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

dat het uit de feed downloaden van settings voor menigeen makkelijker lijkt, is evident

dat is echter niet een valide oplossing voor VTI gebruikers op hun VU+

 

jouw gateway dns en lokale ip adressen zijn gecompromiteerd

 

op elke andere LAN met een VU+ er in / deel ervan, werkt het sturen van de settings

 

standaard is de VU+ altijd open

>>> dus je windows PC / Laptop is debet aan het probleem

 

het gaat niet over DCC of filezilla

het gaat over windows

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zou je weleens helemaal gelijk in hebben.

Ik denk dat ik maar eens door de zure appel bijt en Windows 8.1 opnieuw op de laptop installeer en daarna geen backup terugzet.

Alleen nu niet want pas als ik mijn oude laptop in de lucht heb ga ik hieraan beginnen, dat pas op zijn vroegst over kleine 14 dagen als ik weer voor korte tijd in NL ben.

 

iedereen bedankt voor de input.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...