Ga naar inhoud


ervaringen slimme thermostaten gevraagd ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Ik overweeg een overstap naar Eneco, Grotendeels om hun Toon, aangezien mijn Chronotherm III kuren vertoond. Nadeel is dat je een vierjarig contract moet afsluiten en dat slimme stekkers 59,00 per stuk kosten. (hoezo besparen ??) Ik vind het een leuke gadget.

 

Wat zijn de ervaringen ? (ook met andere slimme thermostaten ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gisteren hoorde ik, dat je bepaalde slimme thermostaten kan koppelen aan je online agenda. Op basis van je online agenda, en jouw vooraf ingestelde waarden zou die thermostaat jouw huistemperatuur regelen.

Andere berichten, gaven de waarschuwing, dat bepaalde online thermostaten, niet werken op bepaalde routers die isp's gebruiken bij de klanten. Er worden oplossingen gezocht.

Dus misschien handig, om eerst eens grondig te onderzoeken, of je de gewenste gebruikte apparatuur compatibel is met je internet hardware en eventueel de verplichte modem van je ISP.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb zo'n draai ding. Als je het te koud vindt draai je hem naar rechts totdat de temperatuur behaald wordt die je graag zou willen. Dan knippert de display 3x en komt er een vlammetje in beeld ten teken dat de gasmeter gaat lopen. Daarna keert de huidige temperatuur terug in de display en na een tijdje bereikt deze de ingestelde waarde. Dan gaat ook het vlammetje weer uit ten teken dat de gasmeter weer gestopt is met draaien.

 

Niet van afstand in te schakelen of programmeerbaar, maar dit systeem snapt iedereen hier in huis, en dat is ook wat waard :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren een RF-dingetje op mijn kloostertafel staan.

 

Hoezo lui? Ik hoef niet eens op te staan om de thermostaat in te stellen :)

 

En verder heb ik geen verstand van "slimme" thermostaten.

De beste thermostaten zijn van de ketelfabrikant zelf,

ze zijn 100% afgestemd op het toestel.

 

Ik heb wel verstand van slimme meters. En dat zijn domme meters.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik zo een chronotherm touch en die werkt, volgens mij, erg goed daar zou ik geen toon voor willen hebben.

En voor een overzicht van gebruik heb ik de HomeWizard wat voor mij ook voldoende is, het kan altijd uitgebreider en beter maar dan zit er een ander prijskaartje aan.

post-51681-0-75577400-1417673683.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf ook een toontablet aan de muur hangen, als je geen zonnepanelen hebt werkt het perfect,maar als je die dingen op het dak hebt liggen dat gaat het helemaal mis

Reden? Omdat met zonneenergie je eigen gebruik niet meer is te zien.

Ook niet direct op de slimme, domme meter. Je leest in beide gevallen

de afgenomen en geleverde energie.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overweeg een overstap naar Eneco, Grotendeels om hun Toon, aangezien mijn Chronotherm III kuren vertoond. Nadeel is dat je een vierjarig contract moet afsluiten en dat slimme stekkers 59,00 per stuk kosten. (hoezo besparen ??) Ik vind het een leuke gadget.

 

Wat zijn de ervaringen ? (ook met andere slimme thermostaten ?)

gisteren was het slimme thermostaatje onderwerp bij Kassa op de TV (een "onafhankelijk consumenten programma" )

het lijkt me dan (als dat allemaal waar is) dat je zo' n dikke 1000 euro in vier jaar extra betaald.

Treu North

Rebekka Bakken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is slim, de vraag is alleen in welke taal je het woordje slim moet plaatsen en op wie het betrekking heeft. :cool:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit het programma Kassa blijkt wel dat je zelf slimmer bent dan zo'n slimme thermostaat. Zeker met een onregelmatige levensstijl valt er met zo'n slimme thermostaat niets te besparen, alleen een hoop ergernis over je heen te halen omdat hij dingen doet die je op dat moment totaal ongewenst zijn.
Zeker met onze onregelmatige levensstijl en luchtverwarming die binnen 8 minuten de temperatuur in je huis 6 graden omhoog brengt, is voor ons een ouderwetse ronde Honeywell de beste thermostaat die er is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

nadenkertje nabrander afterburner

slim nl

slim uk { right even US }

 

:grin: die ceesv

mijn energie maatschappij

ik energie consument

 

als je het gezien hebt met die informatie en rekenmodellen, dan ben je in ieder geval een beetje slimmer (UK met meter of NL zonder)

Je vergeet nog de taal van onze oosterburen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...