Ga naar inhoud


ervaringen slimme thermostaten gevraagd ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dit valt een beetje buiten het bestek van dit topic, slimme meters.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb je eigenlijk wel controle over hetgeen die online thermostaten doen, registreren?

Zonder dat je het weet, kunnen bepaalde firma's met bijbedoelingen (reclame, marketing doeleinden enz) weten wanneer je thuis bent, afwezig bent enz.

Op bepaalde plaatsen, hangen affiches in deze tijd, maak van u huis geen uitstelraam, maar ik denk ook, dat je dit ook online beter niet doet.

Weet U wel welke voorwaarden er gesteld zijn als een energie leverancier in zee gaat met een bedrijf die deze thermostaten leveren?

Veel mensen staan bij veel zaken niet stil (wil hier geen persoonlijke verwijten doen maar een algemeen goed) wat bepaalde apparatuur doet, die ze in bruikleen krijgen als ze een contract afsluiten.

Ben ik zwartkijker, pessimist of realist?  ik durf laatste te zeggen, want iedereen neemt graag een stukje van de taart.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heette die sukkel ook al weer? Big brother...

 

Ik heb niet de beleving dat je nog iets kunt doen

zonder dat daar een observatie tegenover staat.

 

Ik laat het over me heen komen maar let wel op.

Op zo'n manier kun je nog een beetje leven.

 

Maar ik heb wél een normale thermostaat.  :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort wordt er bij mij een nieuwe cv ketel geplaatst, wil eigenlijk ook persee NIET zo'n slimme programmeerbare wifi thermostaat.

Maar, ik wil wel graag een zwarte uitvoering en een mooie digitale temperatuursaanduiding en die zijn er gewoon niet.

Een simpele eenvoudige uitvoering is alleen te krijgen in wit plastic dat binnen een paar jaar zo geel ziet als een zonnebloem.

En zijn ze te koop dan zijn ze technisch niet geschikt voor je nieuwe ketel.

Dus dan toch maar zo'n design thermostaat en alle extra functies niet gebruiken?  Wat een geldverspilling.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat wilt ge in godsnaam met en slimme meter

als je geen enkel ander apparaat in het huishouden behalve de CV-ketel met zo' n App kunt sturen

 

Griet Titulear en het Huis van de Toekomst ( meer dan 30 jaar gelden geleden op wondere wereld ) is nog steeds NIET haalbaar als je enkel een slimme Meter hebt

De energie bedrijven die dat speelgoed aanbieden alsook de netwerkbeheerders willen enkel weten hoe de piekbelasting eruit ziet.

 

Jouw profijt is niks behalve dat je een nieuw speeltje en App hebt.

als dat nog niet doorgedrongen is heb je niet aan een meter die slimmer is dan jouzelf

 

edit wegens tikfoutje

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat wilt ge in godsnaam met en slimme meter

als je geen enkel ander apparaat in het huishouden behalve de CV-ketel met zo' n App kunt sturen

 

Griet Titulear en het Huis van de Toekomst ( meer dan 30 jaar gelden geleden op wondere wereld ) is nog steeds NIET haalbaar als je enkel een slimme Meter hebt

De energie bedrijven die dat speelgoed aanbieden alsook de netwerkbeheerders willen enkel weten hoe de piekbelasting eruit ziet.

 

Jouw profijt is niks behalve dat je een nieuw speeltje en App hebt.

als dat nog niet doorgedrongen is heb je niet aan een meter die slimmer is dan jouzelf

 

edit wegens tikfoutje

Denk een beetje om je hart, wil je niet graag missen... :))

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stond recent nog een artikel over de Honeywell lijn op hln.be

http://www.hln.be/hln/nl/958/iHLN/article/detail/2145567/2014/12/09/Slimme-EvoHome-thermostaat-maakt-je-hele-verwarmingsinstallatie-elektronisch.dhtml

 

 

*Edit*

blijkbaar sinds deze ochtend pas...

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

stond recent nog een artikel over de Honeywell lijn op hln.be

http://www.hln.be/hln/nl/958/iHLN/article/detail/2145567/2014/12/09/Slimme-EvoHome-thermostaat-maakt-je-hele-verwarmingsinstallatie-elektronisch.dhtml

 

 

*Edit*

blijkbaar sinds deze ochtend pas...

Die dingen komen er steeds meer "in", je moet wel goed uitzoeken welke je wilt hebben.

Zo ben ik nu al gebonden, als ik ze ooit koop, aan deze serie vanwege het geval dat ik er al heel veel andere dingen van heb zoals aan-/uit schakelaars energielink voor elektra, gas en water en meer.

post-51681-0-70365800-1418192404.png

post-51681-0-62967900-1418192427.jpg

post-51681-0-69679600-1418192443.jpg

post-51681-0-56858600-1418192878.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moeten soms wel aanpassingen komen, al mijn radiatorkranen staan rechtop en zullen dus een kwartslag gedraaid moeten worden. Dit is noodzaak voordat je er een goedwerkende thermostaatkraan zal hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal wel minimaal eens in de 2 jaar 2 zeer millieu-onvriendelijke

AA-batterijen moeten vervangen bij de radiatorkranen en dat is toch

weer niet zo slim...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...