Ga naar inhoud


geen verbinding met DreamboxEdit


bossjock

Aanbevolen berichten

Wie heeft advies??

 

Plotsklaps ben ik niet in staat een bijgewerkte zenderlijst naar de ontvanger (VU+Duo2) te sturen.

 

Onder "Dreambox Edit Opties" test ik allereerst de "IP Connectie". Als uitslag krijg ik: "Succesvol verbonden met de Draeambox...etc."

Daarna test ik de "Username/Pwd". Nu krijg ik als uitslag: "Kan geen verbinding maken etc..."

Vreemd dat de eerste test een ok geeft en de tweede niet. De username is in beide gevallen "root".

 

Ik heb een versie eerder geinstalleerd t.w. de 6.0.0.1. maar ook dat bracht niet de oplossing. Ontvanger geherstart: geen oplossing. Het modem opnieuw gestart: geen oplossing.

 

Wie kan mij verder helpen??

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, klopt. Ik bedoelde met het versienummer de "Dreambox edit". Sorry voor het misverstand.

Inmiddels heb ik de zaak weer aan de gang gekregen. Nogmaals aan het IP-nummer zitten sleutelen. Waar dat eerder geen resultaat gaf lukte het vanochtend plotsklaps wel.

 

Een wachtwoord heb ik nog niet ingevoerd. Is dat zinvol? Vastwel, maar wat zijn dan de voordelen?

 

Groetend

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is onbelangrijk welk image

 

Het is belangrijk >

1 ) een paswoord in te stellen voor root (de superuser van de VU+ )

2 ) alles op je PC te openen voor FTP gezien de contactopname met een externe PC (jou VU+)

2a ) dus de firewall uitzondering instellen voor dreamboxedit (elke versie is weer een nieuwe)

2b ) communicatie tussen intranet IP-adressen toe te staan (internet opties / veiligheid / intranet / IP van de VU+ toevoegen

2c ) mocht je naast windows nog een tweede security-suite hebben lopen die OOK nog een firewall gebruikt, ook daar openen.

ik vul even aan... (hetgeen ik zelf ervoer met windows operating systems)

3 ) je dreamboxedit moet in de juiste mappen zijn gedownload en geinstalleerd

met desbetreffende rechten als user / gebruiker {beter nog de beheerder gebruikt deze executable}

de rechten als user zijn lastiger te beheren sinds windows vista ik gebruik/ misbruik dus graag de beheerder of ook wel administrator genaamd

 

verder is de dreamboxedit versie 5.3.1.6 de beste zonder flauwekul

alle nieuwere zij gecompromiteerd door gebruik van poort 80 en dreambox eigen routines

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...