Sprietje Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Het Commissariaat voor de Media heeft kinderzender Disney XD een boete van honderdzestigduizend euro voor het overschrijden van de maximale reclamezendtijd opgelegd.TV-zenders mogen volgens de Mediawet maximaal twaalf minuten per reclame uitzenden. Het Commissariaat voor de Media heeft in 2013 in de periode van 10 november tot en met 1 december vastgesteld dat Disney XD twaalf maal de maximale reclamezendtijd heeft overschreden. Op 17 november werd met veertien minuten en vier seconden de meeste reclame op de kinderzender uitgezonden.Sinterklaas zorgt voor teveel reclameDe overtreding van de Mediawet bij Disney XD vond in alle gevallen tussen 17.00 en 18.00 uur plaats. In de periode dat de reclame-overschrijding plaatsvond, stonden de reclameblokken bij de kinderzender veelal in het teken van Sinterklaas-aankopen. Het Commissariaat voor de Media noemt in de sanctiebeschikking de bij Disney XD geconstateerde overtreding zeer ernstig.Bron; Totaal TV
Sprietje Geplaatst: 4 december 2014 Auteur Geplaatst: 4 december 2014 Reclame, het komt je neusgaten uit. Kunnen ze niet nog een aantal zenders een flinke boete geven?Zodra de reclame begint, een kookwekker zetten op 12 minuten en lekker wat anders gaan doen in die tussentijd.
Gerard 76 Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Dacht dat het bij de commercielen op 7 of 8 minuten zat.
paulvr Geplaatst: 5 december 2014 Geplaatst: 5 december 2014 Ik ben blij dat we onze kinderen nog konden opvoeden in de tijd dat er nog fatsoensnormen bij de publieke omroep op dit gebied golden. Weet U nog wel? Geen reclame voor 20:00 om zodoende de kinderen niet te schaden. Kun je je nu niet eens meer voorstellen! Maar als ik zie hoe mijn kleinkinderen ook op Nederland 3 voortdurend tussen programma's in belaagd worden met vaak merchandising-gerelateerde agressieve reclame keert mijn maag zich om. Het is net zoiets als drugs, kinderen moeten op een zo vroeg mogelijke leeftijd al ingeramd krijgen dat je in het leven hoort te kopen-kopen-kopen, niet zomaar kijken, dat voldoet niet. Het is echt iets om straalmisselijk van te worden. Dus wijken we maar zoveel mogelijk uit naar buitenlandse reclameloze kinderzenders want zelfs het kijken naar Youtube gaat niet meer, waar je vroeger nog na 5 seconden de reclame kon overslaan zijn ze nu blij clubjes als V&D, Wehkamp en Nivea zo ver dat ze zelfs dat onmogelijk maken. Dan maar geen Youtube meer. speciale interesse: C-Band
sattv4iedereen Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Die reclame bij youtube heb je (nog) niet als je kijkt via een chromecast, en omdat ik er niks extra voor betaal, doe ik daar eigenlijk niet moeilijk over. Vroeger gold in belgie, geen reclame 5 minuten voor en na een programma voor kinderen. ze hebben dit gewoon afgeschaft, omdat de zenders deze regel legaal omzeilden, door een muziekclip van 5 Min te draaien, of 5 minuten bloopers. Eigenlijk zou er een duidelijke regel moeten zijn, dat gelijk welke zender die inkomsten graait via reclame, FTV zou moeten zijn, buiten de aanschaf van hardware. Met een bedrag van TNTsat van 15€/4 jaar zou ik ook kunnen leven. Maar 15,95€ in januari vermeerderd met 0,65€/maand, om 's avonds om de 13 minuten reclame te zien, vind ik van het goede teveel. Ik zou die graag veel strenger willen zien, en er zou eigenlijk maar een programma mogen worden onderbroken worden die minimum 50 minuten duurt. Want ik heb nog met freemake een ruwe opname van een commercieel station destijds geknipt. Om zeker te zijn 50 minuten, bruikbaar programma 23 minuten en na 12 minuten een blok van 7 minuten. Echt niet normaal. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Prawo Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Nederlandse zenders liggen er hier al lang uit. Wij kijken thuis al sinds de kinderen klein zijn naar Cbeebies en nu ze wat groter zijn naar CBBC. Een verademing. Geen reclame (of grof taalgebruik) en ze leren er beter Engels van. We krijgen wel eens jaloerse blikken van ouders of kinderen in middelbare schoolleeftijd die verzuchten "hadden mijn ouders dat maar gedaan toen we klein waren". Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
cookie monster Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 (aangepast) Eigenlijk zou er een duidelijke regel moeten zijn, dat gelijk welke zender die inkomsten graait via reclame, FTV zou moeten zijn, buiten de aanschaf van hardware. FTV Zou ik nog kunnen aanvaarden voor standaard commerciële TV !! FTV 15€ Per 4 jaar , da's nog ok , maar .... Als men aan reklame uitzenden niks zou verdienen , wat ik niet geloof , zou ik het nog enigszins kunnen begrijpen , maar .... ik geloof het niet !! Trouwens , Disney Channel bij TVV , weinig fascinerend zelfs , totaal nie' mijn ding !!!! Gelukkig zenden ze zowel de programma's in NL & O.V. audio uit !! Die reklame aldaar , om er werkelijk mottig van te worden !!!! 8 december 2014 aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
paulvr Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Nederlandse zenders liggen er hier al lang uit. Wij kijken thuis al sinds de kinderen klein zijn naar Cbeebies en nu ze wat groter zijn naar CBBC. Een verademing. Geen reclame (of grof taalgebruik) en ze leren er beter Engels van. We krijgen wel eens jaloerse blikken van ouders of kinderen in middelbare schoolleeftijd die verzuchten "hadden mijn ouders dat maar gedaan toen we klein waren". Hier ook, en daarnaast FTA zenders als KiKa (Duits via Astra), Karusel (Russisch via 9 Oost) en Baraem+ (Arabisch via Hotbird). Die laatste zender is een lieveling voor babies omdat het allemaal heel lieflijk en blijmoedig is met rustige beelden. Echt de moeite waard voor kinderen waarbij taal nog niet echt een rol speelt. speciale interesse: C-Band
sattv4iedereen Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Ik heb destijds enkele keren over de schouder gekeken van kinderen. als ik die kinderprogramma's zie (als je ze zo kan noemen?) bvb op cartoon network, dan zijn er veel robotten, die in gevecht gaan met wapens, die eigenlijk (vermoed ik) niet eens bestaan.Als ik het uithoud om 5 minuten te zien, vraag ik mij dan af, wat ze daar mooi aan vinden? De vooruitgang? Want als ik een tekenfilm van mijn kinderjaren via youtube laat zien, krijg ik dezelfde vraag: naar wat jullie konden zien vroeger. Maar vroeger zagen we kinderserie's zo goed als geen reclame behalve tijdens de ster bij ned1 of 2. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Amager95 Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Waarschijnlijk lacht Disney gewoon om deze boete. Vanavond zag ik dat Uber ook doen over het verbod van de taxidiensten. Maar ja daar zit Google achter. Ze dreigen gewoon massaal met gerechterlijke procedures tot iedereen er bij omvalt en uit eindelijk een soort compromis plaatsvindt. En ja hoor Uber mag dan blijven. Maar wacht maar eens als een Uber taxi een dodelijk ongeluk veroorzaakt. Wat gebeurt er dan? Mag je als particulier wel een taxidienst doen met je eigen auto? Dan dus ook verzekeringstechnisch gezien. Jammer dat ik dat deze vraag nog geen journalist hebben horen stellen. En dan uiteraard het antwoord van diverse personen, zoals advocaten, verzekeringsmaatschappen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen