Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

he hoi,

wie heeft er wat ervaring mee ?, wij hadden altijd 09003 als regio met kabelscan, maar nu moet ik 05555 invullen.

iemand enig "inside"  informatie ;)

Grt

• 3 weken later...
Geplaatst:

Het thuiskanaal, welk gebruikt wordt om de zenderlijst op te halen, is nu overal in Nederland 474mhz, met netwerk id 05555. Waarschijnlijk gedaan om het makkelijker te maken voor de gebruiker en klantenservices/monteurs.

De rest van de frequenties/id's etc is nog wel verschillend in heel Nederland per regio.

Geplaatst:

Zenders zoeken lukt al een paar dagen niet meer. Dus geen tv als je een nieuwe box moet inlezen.

Cloud-ibox3 en ook dm800se reageren beiden niet. Internet en alles werkt zelfs uitzending gemist.

Zou het te maken hebben met de overgang ziggo/upc ?? 474 freq. en 05555 netwerk, Symbolrate 6875

Wie het weet mag het zeggen.

Hans

Geplaatst:

werkt bij mij nu alleen met automatisch i.p.v transponder. Alleen de hoge QAM256 moest ik later eeen keer apart scannen.Pli 4.0 met Vu ultimo en Et 9500

Geplaatst:

Als je in oost brabant met snoopdvb de data afvangt op 474mhz voor alle transportstreams en services dan zie je dat er twee netwerk ID's zijn, die waren er altijd al 5555 en 1111 (een paar maanden geleden kon je ze nog allemaal zien). Op basis van netwerk ID 1111 kun je een werkende zenderlijst samen stellen. Doe je hetzelfde met netwerk ID 5555 dan krijg je wel een zenderlijst maar die werkt niet. Symbolrate is nog steeds 6875.

Ik verwacht dat ziggo binnenkort naar symbolrate 6900 gaat en waarschijnlijk ook naar 41 transport streams tegen nu 32. Zo komt er veel ruimte op de kabel bij voor nieuwe zenders en services

Geplaatst:

Als je in oost brabant met snoopdvb de data afvangt op 474mhz voor alle transportstreams en services dan zie je dat er twee netwerk ID's zijn, die waren er altijd al 5555 en 1111 (een paar maanden geleden kon je ze nog allemaal zien). Op basis van netwerk ID 1111 kun je een werkende zenderlijst samen stellen. Doe je hetzelfde met netwerk ID 5555 dan krijg je wel een zenderlijst maar die werkt niet. Symbolrate is nog steeds 6875.

Ik verwacht dat ziggo binnenkort naar symbolrate 6900 gaat en waarschijnlijk ook naar 41 transport streams tegen nu 32. Zo komt er veel ruimte op de kabel bij voor nieuwe zenders en services

Verwacht je dezelde frequentie en netwerk 05555 en dus symbolrate 6900. Ik zal het morgen eens proberen.

Geplaatst:

Ik ken ontvangers die altijd al hebben afgerond en gescand op 6900. Gaat dat verschil maken?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik ken ontvangers die altijd al hebben afgerond en gescand op 6900. Gaat dat verschil maken?

Er wordt gescand op 6875 en 6900. Maar geen verschil.

Geplaatst:

Nou dat wil ik graag weerleggen hoor! Dochterlief (nou ja lief....) woonde in IJmuiden en daar vond hij niks op 6900. Gebruikte ontvanger Coolstream ZEE en DM800HD-PVR. Toen regio 1111 en 158.00Mhz beacon. Nu woont ze in Noordwijk, zelfde ontvangers. Ook alleen op 6900 vindt het ding kanalen. Nu (nog) regio 5555 en 372.00Mhz beacon.

Zelf in Haarlem met UPC en daar het tegenovergestelde.. Alleen met SR 6900 vindt ik kanalen. En dan moet ik ook braaf de NetwerkID goed invullen anders onvermijdelijk 'Suchlauf Fehlgeschlagen"..,

Geplaatst: (aangepast)

Verwacht je dezelde frequentie en netwerk 05555 en dus symbolrate 6900. Ik zal het morgen eens proberen.

Als ik de berichten lees van ziggo woordvoeders dan verwacht ik dat dat het hele frequentie spectrum bij ziggo opnieuw ingedeeld wordt. Dus nieuwe frequenties voor de analoge zenders en transportstreams.

aangepast door Albert40
Geplaatst:

ben eens benieuwd wanneer hier de brief op de mat ligt  ;)

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...