Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Weet iemand waar ik een volledige image (USB stick versie) kan vinden voor de ET9000? 

(Zo recent mogelijk)

2 zaken die momenteel niet draaien op de versie 4:

DVB options

fancontrol

In afwachting van een mogelijke fix wens ik terug te gaan naar de versie 3, waar deze 2 zaken wel correct werken.

Thanx

aangepast door locutus

DM920UHD

Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.

Geplaatst:

OpenPli 4.0 gaat momenteel helemaal niet goed! Op bijna alle ondersteunde boxen ernstige problemen. Hoop het natuurlijk niet, maar als OpenPli op deze voet verder gaat is het na 10 jaar succes heel rap gedaan. Op OpenPli alleen maar klachten, bootloaders die zonder enige noodzaak worden verneukt, tuners die er niet meer zijn of simpelweg een niet meer opstartende box. Enige reden die ze geven "we are looking in this issue". Grote problemen zijn begonnen met een zogenaamde "big update" van de C-Libraries. Zogenaamd allemaal backward en upward compatible.. Yeah Right....

Geplaatst:

off topic

@Mimisiku

als je wil klagen en zeuren dan moet je ook alle feiten geven zoals ze nu zijn. 

openpli4 werkt nog steeds uitstekend op alle ondersteunende boxen.

waar er nu momenteel problemen mee zijn, is het doorkomen van de updates door de "big update" en

blijkbaar zijn er wel boxen waarbij de update goed verlopen is.

dus hier beweren dat pli4 niet goed zou werken is misinformatie geven en dat hebben we liever niet.

zolang je voorlopig geen update doet werkt alles nog prima, ik kan dit bevestigen omdat ik wel pli4 heb

draaien op al mijn boxen

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

@dirocca

Als een box stilvalt of zelfs niet boot en alleen met extra commando's weer tot leven geroepen kan worden noem ik dat dus *niet goed*!

Maar het lijkt wel of dit soort kritiek op OpenPli zowel hier als op Openpli.org bijna gecensureerd wordt. Op dit moment vind IK dat OpenPli niet goed bezig is. Is ook mijn goed recht! Net zo goed als dat een ander deze mening niet deelt. Heb ik vrede mee. Ik heb besloten om al een tijdje over te stappen op iets anders. Ga geen proefkonijn spelen voor een imagemaker. Als het niet werkt, moet je het ook niet uitgeven. Je stopt ook geen kapotte motor met nieuwe bougies in je auto om te ontdekken dat je 's ochtends niet weg kunt rijden. Gewoon een principe punt.. Als ze die kritiek niet kunnen velen... Jammer dan...

Geplaatst:

ach bij elke image loopt het wel eens verkeerd,

updaten is altijd op eigen risico en dat is met elk image zo, daarom;

doe geen update zonder een backup achter de hand te hebben

en met de tools die nu voorhanden zijn ( autobackup, backupsuite van Pedro..) is dat een fluitje.

@locutus

terug gaan naar versie 3 is geen optie doordat deze niet meer ondersteund wordt. ;)

ik moet wel zeggen dat de 2 functies wel goed werken, althans op mijn vu´s.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

dat de versie 3 niet meer ondersteund word is voor mij van geen belang

ik vroeg me gewoon af of iemand hem eventueel nog ergens in zijn archieven heeft

dan kan ik mijn toestel gewoon terug flashen, en doe ik voorlopig geen updates meer.

zelf heb ik nog een versie 2.1 staan, maar kan hier niet naar terug ivm de bootloader

DM920UHD

Geplaatst:

Weet iemand waar ik een volledige image (USB stick versie) kan vinden voor de ET9000? 

(Zo recent mogelijk)

2 zaken die momenteel niet draaien op de versie 4:

DVB options

fancontrol

In afwachting van een mogelijke fix wens ik terug te gaan naar de versie 3, waar deze 2 zaken wel correct werken.

Thanx

Dat je achteruit gaat is natuurlijk je eigen wil maar deze versie "OpenPLi-3.0-beta-et9x00-20130827_usbLAATSTE.zip" heb ik even hier "LINK/KLIK" voor je neergezet.

Geplaatst:

@catw

bedankt voor de link

voor mij is het correct werken van de fan en dvb opties geen  "achteruitgang"

@dirocca

werkt maar geen ondersteuning meer zoals je al zei

DM920UHD

hier  heb ik de 3.0 versie van 20-8-2013 geüpload

Aangezien met versie 3.0 niks meer kan downloaden bij de servers van pli, even uit versie 4.0 de map etc/opkg de feeds uit pakken en in de zelfde mappen plakken van de 3.0 als je die er op hebt gezet

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.

Totaal geen klachten hier met open pli,mijn vu ultimo werkt zonder problemen...een paar dagen terug nog even snel flashed

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Als je de originele fancontrol van pli 3 gebruikt dan klopt dat dat die niet werkt, je moet de enigma2-plugin-systemplugins-et9x00-fansetup_3.1-rc3_mipsel.ipk gebruiken, ik heb hem hier evt nog voor je. In Pli4 zit de fancontrol standaard ingebouwd en heb je geen plugin meer nodig. En wat bedoel je met de dvb opties die niet meer zouden werken in p

Die plugin is zeker welkom, je mag hem in de tread attacheren als je zin hebt.

DVB options, als ik "disable power to lnb's in stanby" inschakel en bevestig, dan geeft mijn receiver een groen scherm en reboot

DM920UHD

Geplaatst:

Sjaak,

Ik ben hier gister avond uiteindelijk ook achter gekomen dat die plugin niet meer nodig is.

Men kan zich soms blindstaren op de instellingen :crazy: .

Toch bedankt.

Fan probleem is nu opgelost

Nu enkel nog DVB opties weer goed krijgen

DM920UHD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...