Ga naar inhoud


Welke software (Win) gebruiken jullie voor Sat op je PC?


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Hallo satters. Welke software gebruiken jullie voor direct streaming voor op de PC? Ik ben sinds enkele weken aan het streamen met DreamStreamE2. De interface lijkt me vrij outdated en ook de functionaliteit laat soms te wensen over.

 

Ik ben benieuwd of jullie het ook op deze manier doen.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens jouw handtekening wil jij vanuit jouw Topfield naar een PC streamen, correct?

Zo ja, dan zou ik deze vraag persoonlijk in het Topfield forum hebben geplaatst omdat de kans op een goed antwoord naar mijn mening daar groter is.

Op zich is met DreamStream E2 eigenlijk niets mis mee maar inderdaad, wordt al tijden niet meer onderhouden.

 

Hoe je het beste kunt streamen is ook afhankelijk van welke Image jij gebruikt.

In de regel is VLC Player i.c.m. de plugin Openwebif wel de beste optie maar het is de vraag of jouw ontvanger daarmee overweg kan.

Daardoor de suggestie om deze vraag in het Topfield forum te stellen want daar zitten toch de gebruikers die dit moeten weten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank heren heb net mijn handtekening weer aangepast. VLC had ik al geinstalleerd en Openwebinf zou in feite al moeten zijn geinstalleer op mijn ET6000. Ik kan dan dus via de browser een zender aanklikken die dan automatisch wordt geopend in VLC? Dat deed ik vroeger namelijk ook, maar dan met WIndows media player.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna goed.

Je opent een browser, geeft daar het bij voorkeur vaste IP-nummer van de SOLO2 in, gevolgd door het poortnummer welk je in Openwebif bij HTTP poort hebt ingebracht, b.v. 192.168.1.20:8088.

Standaard is poort 80 ingevuld maar het heeft mijn voorkeur om die niet te gebruiken.

 

Als het goed is komt nu Openwebif in beeld en kun je daar een Favoriet kiezen.

Kies nu een van de beschikbare kanalen door aan de rechter zijde op het eerste TV symbool te klikken.

Naar aanleiding hiervan wordt een videobestand met de extensie .m3u aangemaakt en zal die in de Download map van jouw PC / Laptop worden opgeslagen.

Als je deze nu al dan niet vast aan de VLC Player koppelt zal de stream starten.

 

Standaard zal VLC Player niet openen dus zoals al opgemerkt dien je de extensie .m3u in Windows vast aan de VLC Player te koppelen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...