Ga naar inhoud


aanschaftip hdd voor een vu+duo2 gevraagd


dtslife

Aanbevolen berichten


nou der is maar bitter weinig over aan te bevelen

 

op die huidige Kernel baserende en als SATA disk alles wat je nu in de winkel ziet liggen is bruikbaar.

een beetje cashe en buffer is welkom > 2 TB is best value for mony

op elke regel bestaat een uitzondering, dus je kunt eigenlijk beter vragen naar welke HDD merk en type moet ik niet hebben.

 

ciao

  • Like 1

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu zelf via de zoekopdrachten en Google eens wat initiatief toont? Tenslotte weet je hier ook je vraag te stellen dus zal dat óók wel lukken... Natuurlijk geven we graag hulp en advies (meestal bij problemen), maar dit soort basale dingen kun je zelf ook even zoeken.. Je hoeft tenslotte niet alles voorgekauwd te krijgen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok tonskidutch

 

bij deze dan:  welke HDD merk en type moet ik niet hebben????? :/  :/  :D  :D  :D 

jou avatar en UrS ;)

 

geinponem

natuurlijk heb ik niet het hele ouvre ter beschikking van die harddiscs die het partou niet doen

maar als je over HDD en VU+ DUO2 leest kom je maar enkele tegen

ik ga niet jouw zoekmaschine zijn :cool:

 

duo2 niet die ouwe duo

 

en bijna alles werkt er in leve de nieuwe hardware drivers en udevs

  • Like 1

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste kan je ook kiezen voor een 2.5 inch harddisk die worden niet zo warm

  • Like 1

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu zelf via de zoekopdrachten en Google eens wat initiatief toont? Tenslotte weet je hier ook je vraag te stellen dus zal dat óók wel lukken... Natuurlijk geven we graag hulp en advies (meestal bij problemen), maar dit soort basale dingen kun je zelf ook even zoeken.. Je hoeft tenslotte niet alles voorgekauwd te krijgen toch?

hoeven me inderdaad niet alles voor te kauwen, maar het ging mij meer om gebruikerservaringen ervan,vandaar mijn vraag !!!

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult er nauwelijks recente hieraan gerelateerde gebruikerservaringen vinden omdat zoals al geschreven de meeste gangbare HDD's wel prima presteren.

Enkele jaren geleden hadden sommige ontvangers problemen met bepaalde typen HDD's maar dat is verleden tijd.

Dus gewoon een HDD van de bekende merken in de juiste prijs- / kwaliteit verhouding kopen.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een 2,5 inch van Western Digital  en die is erg stil en ontwikkelt bijzonder weinig warmte in de Solo 2.

Dat kon ik niet zeggen van mijn vorige 3,5 inch exemplaar in een Rebox.

aangepast door Donkeyman
  • Like 1

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of die vergelijking helemaal op gaat.

Naar mijn mening is de ophanging van de HDD in de SOLO2 beter dan die in de Rebox.

Dus volgens mij zegt dit meer over de Rebox dan over de geluidsproduktie van de WD HDD.

 

Feit is natuurlijk dat een moderne 3,5" HDD iets meer geluid produceert maar dat mag geen naam hebben.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zal zeker geen naam hebben mits je correct installeert

daar kan ik je wel enkele tips over geven omdat het toch de moeite waard is

in zake geluid productie door resonantie in de ombouwkast

>

zorg dat je passende schroefjes hebt met voldoende schroefdraad lengte

het metalen platvorm waar men de hdd op monteert dient kruislings te worden bevestigd aan de hdd middels die schroeven met de rubber/neopreen volgringetjes (vast is vast)

het derde voetje van het metalen platvorm staat ogenschijnlijk op de printplaat daar zit echter een hard neopreen volgring onder

draai vast

til het apparaat lichtjes op, enkel aan dat metalen platvorm met hdd en zet het terug neer > nu draai je nog eenmaal de schroeven vast (vast is vast)

zorg dat de sata connector goed ingestoken wordt en tracht contact van de draden met het deksel van de SOLO2 te voorkomen

 

eenmaal het deksel monterende draai weer kruislings vast terwijl de VU+ op tafel staat

(mocht je een hint van trillingen horen tijdens gebruik, herhaal dat openen en sluiten van het deksel nog eens met het grote dikke Woordenboek erop liggend, laat het er echter niet op liggen tijdens gebruik wegens de warmte afvoer :grin: )

 

ik hoorde met deze Western Digital WD20NPVX 2 TB 2.5" niet eens dat er een HDD in de SOLO2 zat.

(overigens geen goedkope disk)

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij zit er sinds het begin een SAMSUNG HD103UJ in.Die draait wel 7200 maar hoor je niet.Enkel als hij opstart.Heel tevreden van en is een betaalbare drive.Deze zat ook in mijn vroegere ipbox en daar ook nooit problemen mee gehad.Als hij defect zou gaan dan zou ik wel zijn maatje kiezen die 5200 toeren maakt.Kwa warmte heb je helemaal geen probleem hoor.Ventilator staat hier op 1500 toeren en zelfs bij een ganse dag kijken naar opgenomen programma's gaat de temp niet hoger dan 39 raden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...