Ga naar inhoud


(on)zin van vrt staking.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik weet niet of jullie NPO dit al heeft gedaan, maar bij ons is de vrt (zowel radio als tv) in staking.

Er worden wel vervang programma's getoond (zie bijlage).

Ik vraag me de zin af, welk nut dit heeft?

Kan men dan op tv, buiten het nieuws dan niet gewoon een testbeeld plaatsen?

En op de radio, buiten het nieuws gewoon niks laten horen?

Misschien zijn er hier leden, die bij een radio en/of tv station werken, die ons wel het nut kunnen aanbrengen van een dergelijke staking met vervang programma's.

post-40019-0-74936400-1418051157_thumb.png

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat heeft te maken met een soort 'minimum dienstverlening'

Er zijn immers mensen die echt afhankelijk zijn van TV en/of radio om niet te vervreemden.

Jaren terug werd afgesproken dat TV en radio gedurende de dag (te bepalen van wanneer tot wanneer) niet stil mag zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gegevens zijn dan verouderd. Ik had vroeger gehoord dat er minimum een nieuwsuitzending moest zijn, bij dergelijke staking.

Maar ja, ik volg nu niet alles, en kan dus zijn veranderd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig hebben we een draaibare wok , en vwala , stakingsprobleem foetsie :)

Ja, ok , TVV , maar ppffff .... bwa , ze staken maar , ik wok & kees is klaar :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn ouders ik ook, en gelukkig kan ik nog opname's die ik in de week maak, de volgende week zien.

Want hier kan ik geen wok plaatsen, maar hopelijk wel in mijn definitieve stek.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het aan Bart De Wever ligt is er straks helemaal geen VRT meer (en RTBF en BRF). In Belgie noemen ze hem de echte minister-president (NL) of eerste minister (B).

 

Er wordt heel kort door de bocht bericht in Nederland waar over de staking gaat. Het zou alleen maar gaan over pensioen en overlast voor reizigers die een trein of vliegtuig missen.

 

Vorige week debatten gezien van uit de Vlaamse Kamer en Belgische Kamer. Het leek wel theater zeg. Maar het was wel heel duidelijk dat er heel veel Vlaamse en Belgische parlementariers heel veel problemen hebben met de regeringen.

De Eerste Minister Charles Michel die in het parlement zit en simpelweg weigert om antwoord te geven. De voorzitter van de Belgische parlement die zich zo partijdig op stelt, dat ik denk dan hebben we Anouschka van Miltenburg nog helemaal niets te klagen.

Dan kan ik mij goed voorstellen dat er vele parlementariers uit de Kamer opstappen en vertrekken.

 

Helaas vond de NOS het niet nodig om dit ook eens te berichten. Maar ja dat is de NOS, die geen diepgang meer kent en oppervlakkigheid kenmerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het aan Bart De Wever ligt is er straks helemaal geen VRT meer (en RTBF en BRF). In Belgie noemen ze hem de echte minister-president (NL) of eerste minister ( B).

 

Er wordt heel kort door de bocht bericht in Nederland waar over de staking gaat. Het zou alleen maar gaan over pensioen en overlast voor reizigers die een trein of vliegtuig missen.

 

Vorige week debatten gezien van uit de Vlaamse Kamer en Belgische Kamer. Het leek wel theater zeg. Maar het was wel heel duidelijk dat er heel veel Vlaamse en Belgische parlementariers heel veel problemen hebben met de regeringen.

De Eerste Minister Charles Michel die in het parlement zit en simpelweg weigert om antwoord te geven. De voorzitter van de Belgische parlement die zich zo partijdig op stelt, dat ik denk dan hebben we Anouschka van Miltenburg nog helemaal niets te klagen.

Dan kan ik mij goed voorstellen dat er vele parlementariers uit de Kamer opstappen en vertrekken.

 

Helaas vond de NOS het niet nodig om dit ook eens te berichten. Maar ja dat is de NOS, die geen diepgang meer kent en oppervlakkigheid kenmerkt.

 

Kan nergens in de regeerverklaring lezen dat de huidige regering de publieke omroepen (VRT, RTBF en BRF) wil afschaffen....!  Ik ben er wel mee eens dat er op personeel kan bespaard worden.  Ik ben geen voorstander van naakte ontslagen, men kan rustig diegenen die op pensioen gaan niet vervangen.  Elke radio-net heeft zijn eigen nieuwslezer.  Men kan makkelijk één nieuwslezer koppelen aan alle radio-netten.  Dan nog het programma "de madammer" op Radio 2.  Meestal twee, soms drie dames, die tijdens het programma van 2 uur, in totaal 23 minuten volpraten....de rest is muziek.  Ze krijgen wel hiervoor een volle maand loon!

 

Het gegeven omroepsters op TV is ook achterhaald.  De VRT is één van de weinige tv-stations binnen Europa die nog een omroepster gebruiken. 

 

VRT biedt en had best mooie programma's; maar je merkt dat zij de laatste tijd besparen op de kwaliteit van datgene wat ze uitzenden.  Dat Woestijnvis naar Vier gegaan is....speelt ook een belangrijke rol in de achteruitgang van kwaliteit op Eén!

 

Enige positieve in het verhaal? Qua kijkcijfers krijg je nu een betere verspreiding onder alle spelers in Vlaanderen.

 

Het negatieve? Op alle zenders veel herhalingen (ook films) en altijd dezelfde bekende gezichten in beeld.  Afgelopen week, in "prime-time", drie keer Bart De Pauw, op drie verschillende zender. Namelijk: één, 2BE en Vier.....

 

De boodschap? Idd. we moeten met zijn allen besparen in België.  Feit is dat deze regering geen "belastingsregering" is en zich profileert op besparen..De tijd van "geld door raam gooien", is voorbij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja laten we teruggaan naar de Middeleeuwen. Geen beschaving of wat dan ook. Is nog beter en nog goedkoper.

 

Of de naar de 30-jarige oorlog en 80-jarige oorlog. De eerste vond plaats tijdens de tweede.

 

Allemaal lekker goedkoop.

 

Ik ga met mijn bedrijf in april 2015 verhuizen naar Duitsland....daar is het idd. goedkoop.  Voor de 6 man personeel dat ik hier heb, kan ik daar 11 voltijdse equivallenten in dienst nemen en dan nog bespaar ik 41% op de personeelskost t.t.z. vooral sociale bijdragen en allerhande belastingen. Echt allemaal lekker goedkoop daar!

 

Verzekering bedrijfsvoertuigen in Duitsland: 63% goedkoper

Wegenbelasting bedrijfsvoertuigen in Duitsland; 46% goedkoper

Geen verplichting in Duitsland: dubbel vakantiegeld en 13de maand

Kostprijs werknemer: 34.33 per uur in België, 15.86 per uur in Duitsland en netto houden de werknemers in Duitsland meer over t.o.v. België.

Veel premies voor werknemers zijn onbelast....In Belgie tot 53% belast!

Mijn nieuw Duits bedrijf neemt al mijn huidige klanten in België over.  "win/win situatie"!

 

 

Dus.  Mijn bedrijf verhuist naar Duitsland, ik blijf nog wel in België wonen vermits ik geen vermogentaks hoef te betalen aan vadertje staat.

 

PS: vermits mijn personeelskost in de periode 2012-2014 steeg met 7.3% door bijkomende belastingen, had ik deze keuze al gemaakt VOOR de verkiezingen! En....bye the way....2 van mijn 6 werknemers verhuizen mee naar Duitsland samen met hun gezin. Ze krijgen minder bruto t.o.v. België, houden wel netto meer over t.o.v. België!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...