Ga naar inhoud


Aanname - gratis vervanging Win 8.1 door Win 10?


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Moderator

dat is mij nog niet gelukt. Ik heb een BTO laptop waar geen keys in de uefi zitten, en daar heb ik een windows 7 bij aangeschaft met een upgrade voucher naar 8.0. Ik heb uiteindelijk 8.0 geinstalleerd en geupdate naar 8.1, en ik heb een keer een herinstallatie gedaan en toen ook met een 8.1 iso voor de juiste versie geprobeerd te installeren, maar mijn licentie code werd niet geaccepteerd door de installer van 8.1.
 

Dus heb ik 8.0 geinstalleerd en geupdate naar 8.1. Jammer dat die installer niet ook de code accepteert dat zou aardig wat tijd gescheeld hebben met installeren.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiz, is de door jouw geschetste situatie niet net iets anders?

Jouw startpunt is een Windows 7 licentie die eerst naar 8.0 en daarna naar 8.1 wordt opgewaardeerd.

Dat bestrijkt dus twee versies.

 

In mijn situatie staat op de laptop al 8.0 dus wellicht is het dan wel mogelijk om met dezelfde key direct 8.1 te installeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet in hoeverre dit mag. Maar ik heb in de winkel, nog een windows dvd gekregen,aan de hand van het vertoonde licentie.

Misschien eens vragen of je licentie werkt met een windows 8.1 dvd, en als dit mag, krijg je misschien één mee.

Of misschien bij microsoft? Misschien kan je na legitimatie een iso 8.1 downloaden van hun server.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wiz, is de door jouw geschetste situatie niet net iets anders?

Jouw startpunt is een Windows 7 licentie die eerst naar 8.0 en daarna naar 8.1 wordt opgewaardeerd.

Dat bestrijkt dus twee versies.

 

In mijn situatie staat op de laptop al 8.0 dus wellicht is het dan wel mogelijk om met dezelfde key direct 8.1 te installeren.

Neen.

 

Door de upgrade voucher heb ik naast een windows 7 licentie nummer ook een windows 8 licentienummer. Ik kan wel gewoon windows 8 van scratch installeren, echter met dat licentie nummer is het mij niet gelukt om een windows 8.1 pro (het is een 8.0 pro licentie) te installeren met een 8.1 pro iso.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de windows 8.1 iso te verkrijgen heb je echt wel een retail licentie nodig, OEM werkt niet.

Maar zelfs met de retail krijg je niet zomaar de iso binnen, in een computerblad staat het wel leuk beschreven alleen werkt het niet echt zo als het daar beschreven is. Zelf heb ik de iso ook nog niet al heeft dat ook te maken met een beetje ongeduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Media kun je hier gratis downloaden. Elke geldige W8.x licentie zou moeten werken. Er zijn echter verhalen dat een uefi key niet werkt. Gebruik in dat geval een andere key of geen key. Verander dan achteraf de key in de juiste en dan moet het wel werken. Microsofts wegen zijn ondoorgrondelijk, dus geen garanties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Media kun je hier gratis downloaden. Elke geldige W8.x licentie zou moeten werken. Er zijn echter verhalen dat een uefi key niet werkt. Gebruik in dat geval een andere key of geen key. Verander dan achteraf de key in de juiste en dan moet het wel werken. Microsofts wegen zijn ondoorgrondelijk, dus geen garanties.

Dank voor deze link, de download loopt. Wellicht dat ik hiermee wel in een keer een 8.1 pro kan installeren, als de download gelukt is zal ik het eens in een vm proberen. Je moet wel geduld hebben zeg :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik morgen weer naar NL vertrek kon ik het toch niet laten om nog even de Windows 8.1 ISO via de opgegeven link te downloaden en te installeren en ja, het functioneert zonder dat ik tijdens de installatie een product-key moet ingeven.

Dus schijnbaar wordt de originele Windows 8.0 product-key op de laptop vastgehouden.

 

Het voordeel hiervan is dat ik nu een Windows 8.1 installatie DVD in mijn bezit heb en een eventuele nieuwe installatie beduidend sneller gaat want ik hoef nu niet eerst Windows 8.0 incl. alle updates uit de recovery partities te installeren voordat ik naar Windows 8.1 kan upgraden.

 

Jako87, prima tip, mijn dank ervoor.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag had ik hem al op een computer willen installeren maar dat ging niet door omdat de key niet geaccepteerd werd.

Uiteraard wel een officieële voor windows 8.0 pro van die betreffende computer. Dus zal ik eerst even ook een andere computer proberen.

 

Ter aanvulling: via setup heb ik "update" laten uitvoeren en daar moest ik dus mijn key invullen welke dus niet werkte.

Is het beter om nieuwe installatie te laten werken?

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze versie is wel bijzonder, je kan installeren zonder dat je vooraf een licentienummer moet invullen. Natuurlijk moet je aan het eind van de rit je windows activeren, maar dat is denk ik geen probleem met het licentienummer die ik heb. Even getest in een vm, de installatie heb ik niet afgerond, ik was alleen benieuwd of ik windows kon installeren en achteraf activeren.

 

Inderdaad dank Jako!

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus schijnbaar wordt de originele Windows 8.0 product-key op de laptop vastgehouden.

 

 

Nog even een aanvulling.

Was nog even vergeten te vermelden dat toen de installatie gaande was ik tussendoor de vraag kreeg of ik de instellingen van de AsusLaptop (oude eerst geïnstalleerde naam) wilde gebruiken of dat het hierbij om een nieuw apparaat ging.

Als ik een nieuwe had geroepen had ik vast wel de product-key hebben moeten ingeven of de installatie was gestopt.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...