Ga naar inhoud


wat is er op radio?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Mijn Top 7

 

1. Radio2 West Vlaanderen. (be) (lokale info en nieuws)

2..Sky radio (nl) Ideaal als je(s'avonds) in de tuin wil relaxen

3. Studio Brussel (be) (zeker tijdens music for life)

4. Arrow Classic Rock (nl) (zeker de woensdag tussen 21 en 22 uur voor de Bluesbox)

5..http://www.1.fm/station/blues lp(via de internet radio of pc)

6..Radio Regenbogen (duitsland)  als we op reis zijn in het zwarte woud

7.SWR 3 (duitsland) als we op reis zijn aan de moezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maken van "top10" achtige lijsten op radio gebied is voor mij eigenlijk net zo onmogelijk als het maken van een top 10 in eten en drinken. De ene keer heb je zin in het een, de andere keer in juist iets heel anders. Zeker op muzikaal gebied is het haast onmogelijk te zeggen omdat ik graag naar wat men tegenwoordig met Klezmer muziek aanduidt luister maar ook naar luisterliedjes uit het heden of verleden. Soms in het Nederlands of Duits maar ook in het Frans of Italiaans. En rond de Kersttijd de prachtige "colinde" muziek van Stefan Hrusca. Of gewoon je nog even in je jeugd terug wanen bij Radio 192 of een van beide Radio Northsea International internet zenders. Een enkele keer ook nog naar de manele muziek van jonge Roemeense zigeuners.

 

Maar naar categorie rangschikkend:

 

Nieuws: BBC World Service (ik moet er doorgaans uitsluitend via satelliet naar luisteren omdat via internet radio deze zender meestal onbereikbaar is), verder WDR 5 en Deutschlandfunk, soms ook wel Bayern 5 of France Inter. En met enige regelmaat ook Radio Romania Actualitati en NPO Radio 1 doorgaans als de VPRO er wat diepgaander programma's op uitzendt of gewoon om snel even het laatste nieuws te horen.

 

Muziek: me even tot de "gouwe ouwe" categorie beperkend heb je daar Nostalgie (Frankrijk), Ö3 Radio Wien, R 192 en RNI, en dan wat modernere Chérie FM (Frankrijk), soms ook Bayern 1. Onderweg in de auto (nog wel) 747 Radio 5 en als ik ter hoogte van Utrecht kom nog wel eens Radio Paradijs op 1584 kHz (die zouden eigenlijk na 1 september die 747 zender moeten krijgen, dik verdiend!!!)

 

Gesproken woord: D-Wissen (soms ook via DAB+ Langenberg) en BBC 4 Longwave, beide via satelliet en internet radio.

 

Klassiek en cultureel: WDR 3, Ö1 Oostenrijk, Klara, en met name de AVRO klassieke internet zenders.

 

En dan nog uit de VS: NPR (via Hotbird), KCSN Northridge en KPFK Los Angeles (via internet).

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

de C&A winkel is in Duitsland net zo als in Nederland... enkel de taal is anders

zo ook al die andere ketens

 

het gaat hier niet om de top10 {ofschoon men dat zo kan samenvatten voor die tips geeft over afstemmen}

het gaat om tips welke je denkt dat anderen eens moeten horen als radio afstem test

 

je kunt maar een tegelijk horen ;)

 

Overigens ik heb enkele van KPN op IPTV-RADIO met erg goede geluidkwaliteit via de 7in1 surround

oeps; vergeet ik die zender te noemen XLnt Opera

aangepast door Tonskidutch

Treu North

Rebekka Bakken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luisteren passief of actief, kan leuk zijn, minder leuk is het, als op een werkplaats, 3 radio's spelen, en dan op andere zenders.

Welk een luisteren?

En voor de gelovigen onder ons, probeer eens radio maria.

In België op bepaalde plaatsen op fm, en ook via een iphone app. nog niet getest, via iradio.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat wil ik jou zien doen in de smederij.

Die afdruk van een aambeeld blijft errug lang zichtbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wil ik jou zien doen in de smederij.

Die afdruk van een aambeeld blijft errug lang zichtbaar.

 

Daar zit wat in Cees!

Maar gelukkig vind je in elk geval buiten Slagharen heel wat collegialiteit in dat soort plekken zodat het allemaal best meevalt. Het aambeeld hoef dus niet nagelvast aan de werkbank bevestigd te worden :)

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de werkplaats/schuur staat FFN meestal op op de tuner. In de auto vaak Radio 10 zolang ze niet ouwehoeren, anders gaat meteen een CD of cassete op.

In de huiskamer zap ik af en toe wat rond, soms FM maar ook vaak satelliet. In het laatste geval zoek ik eigenlijk altijd eerst de TV-zenders af of er ergens een mooi concert is en kom dan soms bij Oman terecht voor mooi klassiek of in bv. Hongarije voor folk of jazz of pop of..... Geen idee vooraf.

Als er niets leuks snel te vinden is pak ik de radio-zenders en als dat ook niets is zet ik een CD, LP, cassette of youtube-hint van een audio-forum op of een stream-hint van een dochter.

Heel variabel dus.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de werkplaats/schuur staat FFN meestal op op de tuner. In de auto vaak Radio 10 zolang ze niet ouwehoeren, anders gaat meteen een CD of cassete op.

In de huiskamer zap ik af en toe wat rond, soms FM maar ook vaak satelliet. In het laatste geval zoek ik eigenlijk altijd eerst de TV-zenders af of er ergens een mooi concert is en kom dan soms bij Oman terecht voor mooi klassiek of in bv. Hongarije voor folk of jazz of pop of..... Geen idee vooraf.

Als er niets leuks snel te vinden is pak ik de radio-zenders en als dat ook niets is zet ik een CD, LP, cassette of youtube-hint van een audio-forum op of een stream-hint van een dochter.

Heel variabel dus.

 

Die moest ik even opzoeken; ik kende FFN alleen maar als de

Fédération Française de Naturisme (FFN)

 

hèhèhè.......

 

Gezien het feit dat het om een niet publiekrechtelijke club gaat zal het wel een reclamezender zijn, en daar ben ik eerlijk gezegd tamelijk allergisch voor. Maar ik ga toch eerst eens luisteren, zie al via internet dat ze een muziek-, een komedie en een pepermuntjes (?) kanaal hebben.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...