Ga naar inhoud


wat is er op radio?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Gezocht, goede rock & pop zenders maar zonder reclame, bestaat dat eigenlijk nog.

 

Bij nogal wat zender is de reclame de overhand aan het nemen, en daar pas ik liever voor.

Ik heb in een ander draadje een lijst met streams gezet die non-stop muziek uitzenden. Volgens mij zat daar ook wel rock en pop tussen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de wok is er inderdaad steeds minder want de kosten dat te uploaden naar satelliet zijn erg hoog.

En toch zijn er erg mooie uitzendingen per week / avond programmatie op die duitse publiek openbare radio zenders.

 

je moet enkel je EPG data goed doorzoeken betreffende de radio...

 

 

maar hier aan de grens van Polen en Tjechie is de qualiteit via AV-reciever van radio21 classic ( RTBF) absoluut prima...!

heb daar geen wok voor nodig

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed van u, maar streams zijn mij te laag in kwaliteit, ik ga voor de kwaliteit van de "WOK",

ik zie niet in waarom een 128 kb/s MP3-stream van internet minder van kwaliteit zou zijn als een 128 kb/s MP3-stream via DVB-S.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik hoor het wel, en duidelijk, hoe doe je dat om muziek te "zien".

 

The sound quality with both satellite radio providers and DTR providers varies with each channel. Some channels have near CD-quality audio, and others use low-bandwidth audio suitable only for speech. Since only a certain amount of bandwidth is available within the licenses available, adding more channels means that the quality on some channels must be reduced. Both the frequency response and the dynamic range of satellite channels can be superior to most, but not all AM or FM radio stations, as most AM and FM stations clip the audio peaks to sound louder; even the worst channels are still superior to most AM radios, but a very few AM tuners are equal to or better than the best FM or satellite broadcasts when tuned to a local station, even if not capable of stereo. The use of HD Radio technology can allow AM and FM broadcasts to exceed the quality of satellite. AM does not suffer from multipath distortion or flutter in a moving vehicle like FM, nor does it become silent as you go behind a big hill like satellite radio.

http://electronicdesign.com/communications/what-s-difference-between-satellite-radio-and-hd-radio

 

Trouwens streamen is meestal MP3, Satelliet radio meestal MPEG-2 DVB-S audio. Kan ook MPEG 4 zijn tegenwoordig,

 

Helaas is de kwaliteit van MP3 streams vaak belabberd, terwijl de sat mpeg2 audio meestal net als een CD klinken (receiver verbonden aan versterker).

 

 

De doorgifte van de Nederlandse radiozenders via de satelliet wordt met ingang van december gewijzigd. De betreffende transponder gaat van dvb-s (mpeg2) naar de dvb-s2 (mpeg4) norm. Dat betekent dat ook de Nederlandse radiozenders v.a. dat moment niet meer te krijgen zijn indien u nog van een oude ontvanger met alleen sd (mpeg2) gebruik maakt.

Ook diverse televisiezenders zullen dan alleen nog maar te krijgen zijn met een hd-ontvanger, ook als deze sd zijn. Het betreft o.m. Comedy Central, Discovery, regionale omroepen (voor zover ze nog op satelliet uitzenden),

De betreffende radiozenders zijn die van de NPO (1 t/m 6) en FunX. Verder nog enkele regionale radiozenders, Slam, radio 10, radio 538, Sky radio, classic fm, 100% nl, arrow classic rock, radio veronica. De bitrate via de nieuwe doorgifte blijft echter gelijk aan de oude.

 

http://kenniscentrum.publiekeomroep.nl/index.php?page=Radio-ontvangst+via+de+satelliet

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inzien is wel wat anders dan 'zien' (als in kijken).

Klopt inderdaad dat bij DVB-S MPEG-2 wordt gebruikt en daar zit inderdaad een verschil tussen.

En er is meer wat de geluidskwaliteit bepaald dan alleen de bitrate.

Maar in theorie kán een stream via internet net zo goed zijn.

Of dat wel of niet zo is laat ik dan maar aan de audiofielen over, die tuinslangen als luidsprekerkabel hebben met langgerekte koperatomen (???) (dat beweerde tenminste een neef van me) en zweren bij apparatuur van duizenden Euro's.

Ik hoor blijkbaar het verschil niet (of boeit me niet), maar ik merk het wel in m'n portemonnee.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kunst is om de streams te vinden die wel van een degelijke kwaliteit zijn, maar er zit veel troep tussen en dat zijn niet alleen die met een lage bitrate.

 

Je installatie zal niets aan de aangeleverde kwaliteit van de streams wijzigen, ook niet met tuinslangen naar je speakers.

Als het al met matige kwaliteit binnenkomt heb je er verder niets aan.

 

Trouwens MP3 is vergane glorie, er zijn tegenwoordig betere codec's hoor.

 

Even googelen naar , FLAC Streaming

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...