Ga naar inhoud

Extreme ET 8000 betere beeldkwaliteit dan M7SAT801?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik gebruik nu de standaard CD-tuner, de M7SAT801. In principe voldeed deze tuner in combinatie met mijn vorige FHD-tv, de Philips 47PFL9603.
Maar ik heb nu een nieuwe tv, de Samsung Curved UHD 55HU7100. En ik vraag mij af of de beeldkwaliteit nog verder zal verbeteren door de Extreme ET 8000 tuner aan te schaffen. De extra mogelijkheden van deze tuner zijn natuurlijk ook meegenomen maar beeldkwaliteit is voor mij het belangrijkste.

aangepast door Lassche

Geplaatst:

Moeilijk te zeggen! Smaak is puur persoonlijk. Er is veel te zeggen over de M7SAT en andere gecertificeerde ontvangers maar vaak is de beeldlwaliteit prima. Best probeer je zo'n box thuis bij je uit. Kun je in jouw specifieke situatie de beste keus maken. De meeste dealers leveren niet meer "op zicht". Wellucht kun je via dit forum een gelijkgestemde vinden die zijn box bin je uitprobeert?

Geplaatst:

Misschien is het slimmer te wachten tot er een tuner uitkomt die ook UHD ondersteund.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

TS gaf aan dat zijn M7 ontvanger prima voldoet voor hem. Die tuner produceert, net als elke andere HD-ontvanger een Full HD 1080p beeld. TS koopt een UHDTV en vraagt zich af of een ET8000 hem dan een beter beeld oplevert, ik vrees van niet dus en dan is de aanschaf zonde als een eventuele verbeterde beeldkwaliteit de enige reden is om een andere ontvanger te kopen.

Uiteraard ben ik het roerend met je eens dat qua mogelijkheden de Xtrend totaal niet te vergelijken is met een M7-bakkie (en misschien ook wel beeldkwaliteit maar dat zou ik ook niet weten en het zal zeker geen UHD beeld opleveren), maar daar vroeg de TS niet naar.

aangepast door Alex1970

VU+ Duo
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Waarom stop je geen module in de samsung TV?

als je toch geen gebruik van van de extra mogelijkheden van enigma2, en nu een M7 kastje gebruikt?

De ingebouwde sat tuner van de samsung is al UHD geschikt, je ontvangt daarmee ook de test uitzendingen in UHD op Astra en Hotbird.

Geplaatst:

De beeldkwaliteit zal in ieder geval verbeteren met een betere instelling van de TV. Om dat te kunnen doen heb je testbeelden en procedure nodig en die worden bij OpenPli (van de anderen weet ik het niet) standaard meegeleverd. Dat alleen al zal een beter beeld opleveren dan met de M7sat801.

Geplaatst:

Allereerst iedereen bedankt voor zijn reactie.

Zoals aangegeven is beeldkwaliteit voor mij het belangrijkste. Af fabriek was die bij deze tv niet al te best. Maar dat had ik uit een aantal testen/reviews al begrepen.

Op internet heb ik aanbevolen instellingen gevonden van een tv met hetzelfde type panel en daarmee is de beeldkwaliteit al sterk verbeterd.

De tv is een zgn. EU-model, oorspronkelijk bedoeld voor de Hongaarse markt. Op internet lees ik dat de Canal Digitaal Module daarin niet werkt.

Ik heb wel een procedure gevonden, maar nog niet uitgevoerd om de "Region" van dit type tv te wijzigen. Als dat lukt kan ik me voorstellen dat de CD-module ook werkt. Dat is dan ook nog een optie.

Aan de andere kant is de dubbele tuner van de ET 8000 ook wel weer interessant.

Ik ben er nog niet uit.

Aan de andere kant is de dubbele tuner van de ET 8000 ook wel weer interessant.

De ET8000 heeft zelfs maximaal drie (verwisselbare) tuners willekeurig te kiezen voor DVB-S2, DVB-C of DVB-T/T2.

aangepast door Alex1970

VU+ Duo

• Moderator
Geplaatst:

De ingebouwde sat tuner van de samsung is al UHD geschikt, je ontvangt daarmee ook de test uitzendingen in UHD op Astra en Hotbird.

Weet je zeker dat deze ontvanger al een DVB-S2X tuner heeft.

Bij mijn weten heeft alleen Panasonic  bij het allernieuwste model de afgelopen maand de beschikking over een DVB-S2X tuner.

Op dit moment zijn de demo UHD sat zenders nog te ontvangen met een DVB-S2 tuner.

Ik zou even wachten op een echte UHD settop box welke komend jaar op de markt gaan komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik zou even wachten op een echte UHD settop box welke komend jaar op de markt gaan komen.

Is dat een vermoeden of waar heb je dat vernomen?

VU+ Duo

• Moderator
Geplaatst:

Humaxdigital, Pace, Sagemcom, als merk en broadcom als chipset leverancier verwachten begin volgend jaar de eerste boxen op de markt te zetten.

Op andere continenten zijn ze al verder met UHD.

De andere fabrikanten zullen zeker ook bezig zijn, maar er nog niet over publiceren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Besloten om voorlopig de M7SAT801 aan te houden en de ontwikkelingen op het gebied van de UHD settop box in de gaten te houden.

Nogmaals iedereen dank voor zijn reactie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...