Ga naar inhoud


ervaring met ezcap sku44326


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

simpele vraag, heeft er iemand ervaring met die stick?

Die kan dvb-t fm dab en dab+ aan.

dus graag waarom wel of niet kopen aub.

Dank voor raadgevingen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar op wil je hem gebruiken?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik iets koop, dan wil ik het maximale er uit halen.

Zou handig zijn, om naar de vrije dvb-t zenders te zien, en als er niks is op tv, te luisteren naar de radio.

Misschien ooit, dat dab+ gebruikt wordt in belgie.

Vanwege de kleine ruimte, lijkt het me leuk, een pc ook te kunnen gebruiken als tv en radio.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag eens die ezcap stick kort getest.

Ik ontvang 12 dvb-t zenders. via de meegeleverde software presto pvr 5.0.

tijdens het scannen naar dab(+), scande hij 9 radio zenders, dus enkel de publieke vrt zenders, maar hier geen commerciële of Waalse zenders (postcode 8690 België).

Ook heb ik enkele analoge fm zenders gescand, maar er kwamen weinig binnen.

Opnemen via dvb-t, of analoge fm zenders, is geen probleem.

Opnemen via dab was niet mogelijk. Of dit te maken heeft met de technische beperkingen van presto pvr of omwille van auteursrechtelijke reden, is me niet duidelijk.

Na wat testen, werkt hij ook met windows media center, en wordt de epg keurig van het net gehaald, en kan je dus de ontvangen zenders de programma's opvragen en opnemen.

zie:post-40019-0-62998600-1423082242_thumb.jpg

Ik heb alles getest, met de bijgeleverde antenne. ik zit wel op het eerste verdiep, wat misschien de ontvangst verbeterd. maar ik zou ook maar 6 km van een mast wonen.

Ik ga verder testen, en alternatieve software en tips zijn welkom.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg enthousiast over dvbviewer pro ( http://www.dvbviewer.com/en/index.php )

Je kunt moeiteloos bekijken of terugspelen, timeshift en tegelijk verschillende programma's opnemen. Ook programmeren; werkt goed samen met windows om de computer uit slaapstand te halen voor een opname en daarna eventueel de computer af te sluiten.

 

Overzichtelijke, open interface in nederlands en veel zelf in te stellen, zoals ook input van de afstandsbediening en sneltoetsen.

 

De Pro versie kost 15 euro. Als ik denk wat een werk dit gekost moet hebben en wat je eraan hebt vind ik dat niet teveel.

 

Deze software ondersteund geen FM radio, wel wat met de digitenne kanalen, free to air, aan radio meegestuurd wordt.

 

Als antenne heb ik de bierblikjes antenne ( http://www.electrical-engineering.nl/index.php?subpage=Bierblikje%20antenne&utm_source=www.google.nl&utm_medium=organic&utm_content=/ ) gemaakt en buiten, in een pvc pijp, met beugels op de gevel gemonteerd. De ontvangst is daarmee vrijwel ongestoord, 100%, geworden. Met de antenne binnen, ook voor het raam, had ik veel storing. Dat leek te op te treden als mijn mobiele telefoon email checkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor DAB(+) kan je de DAB Player von Andreas Gsinn eens proberen, met dat programma kan je ook opnemen, zelfs timer-opnames zijn mogelijk. Volledig gratis programma.

Of en welke driver jouw stick ondersteund zal je even in de pdf-bestanden moeten kijken.

De in die bestanden genoemde hardware-ID kan je vinden in Windows in Configuratiescherm > Apparaatbeheer > Besturing voor geluid, video en spelletjes > rechtermuisknop op je stick > Eigenschappen > Details > Hardware-id's.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik gevonden alex1970:

 

USB\VID_0BDA&PID_2838&REV_0100&MI_00
USB\VID_0BDA&PID_2838&MI_00
 
Ben je er iets mee?
Tijdje geluisterd, en storingsgevoelig. maar ja, een zeer klein binnen antennetje.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dit heb ik gevonden alex1970:

 

USB\VID_0BDA&PID_2838&REV_0100&MI_00
USB\VID_0BDA&PID_2838&MI_00
 
Ben je er iets mee?
Tijdje geluisterd, en storingsgevoelig. maar ja, een zeer klein binnen antennetje.

 

 

De stick heeft in ieder geval een Realtek 2832U chipset volgens mij, dus ik geef je een grote kans dat het werkt op de DAB Player met treiber 1 of 2, alhoewel specefiek REV_0100 niet vermeld wordt.

Probeer het programma eerst eens uit zonder extra driver, dus met je bestaande driver (waarschijnlijk werkt dat niet). Advies is dan om de stick in een andere USB-poort te gebruiken i.c.m. die andere driver, dan hoef je alleen van USB-poort te verwisselen i.p.v. steeds de driver opnieuw te installeren.

 

Buitenantennes zijn natuurlijk altijd beter, zeker boven op dak. Misschien dat je dan ook de RTBF vanuit Comines, Tournai/Froidmont of Flobecq kan ontvangen, meer zit er op jouw locatie niet in denk ik.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geïnstalleerd, zonder drivers, en vond de radio zenders.

Helaas moet ik het geluid erbij denken, en dat zie ik op het programma:

 

post-40019-0-90392400-1423139990_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geïnstalleerd, zonder drivers, en vond de radio zenders.

Helaas moet ik het geluid erbij denken, en dat zie ik op het programma:

Vreemd. Misschien toch de driver die bij de DAB Player hoort gebruiken dan. Ik zou eerst Treiber1 proberen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn no-name Realtek RTL2832U+R820T stick eens aangesloten en exact hetzelfde hardware-ID:
 
USB\VID_0BDA&PID_2838&REV_0100&MI_00
USB\VID_0BDA&PID_2838&MI_00

 
Treiber1 werkte bij mij ook niet, Treiber2 wel, logisch temeer op het forum van dit programma staat dat die voor sticks met R820T chipset bedoeld is.

 

post-40400-0-73407800-1423214130_thumb.jpgpost-40400-0-60477800-1423214465_thumb.jpg

 

In een review op de site waar jij de stick (vermoedelijk) gekocht hebt lees ik dat er een RTL2832U Elonics E4000 chipset in zit, maar dit kan later door de fabrikant misschien wel veranderd zijn.

 

Voor opnameopties moet je eens met de rechtermuisknop klikken op de rode stip:
post-40400-0-83517300-1423214131.jpg

 

Wat betreft het aanbod DAB(+) bij jou, Norkring is van plan in Vlaanderen een commercieel DAB+-pakket in de lucht te brengen, startend met een pilot in Brussel: http://www.norkring.be/wp-content/uploads/2015/01/PR_DAB-.pdf

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal even proberen volgende week, maar ik vraag me af, of die driver geen probleem zal geven met de bijgeleverde voor het origineel programma?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

off toppic:

Leuk die dab+ project. Nog leuker zou zijn, bij de veiling van de fm band, en nieuwe vergunningen, zouden ze moeten eisen, dat de zenders ook een investering doen in dab+.

Want waarom investeren in dab+ als we te ontvangen zijn via fm, zeggen de meesten waarschijnlijk? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal even proberen volgende week, maar ik vraag me af, of die driver geen probleem zal geven met de bijgeleverde voor het origineel programma?

 

Daarom ook de stick in een andere USB-poort doen voordat je de driver installeert.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...