Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi ik heb xbox de oude uit 2005

die harde schijf is op slot  code 5 geeft ie aan .

en er zit geen eeprom bij vergeten op te slaan.

kan iemand mij op weg helpen,

wil hem voor de kerst klaar hebben voor mijn kleinkinderen.

wie weet er een eeprom reader waar ik die kan halen of zelf maken?

ik heb nog wel een mastera 2 , goldcard progger liggen maar daar kan het niet mee zeker?

kan een beetje solderen maar ben geen held erin

bij voorbaat dank

Geplaatst:

Lang geleden.....

Ik geloof dat je deze code krijgt als je de Xbox opstart met de originele bios, en een niet-originele (of niet-gelokte harde schijf).

Dus: als hij gemod (misschien retail/mod-dual boot?) is even op zoek naar een HDD-lock tool en deze draaien, dan kan hij weer gewoon opstarten in de originele als aangepaste bios.

Als hij niet gemod is (dus enkel de originele bios heeft) is het vreemd dat er een andere of geunlockte schijf in zit. Hij zal dan alleen opstarten als de originele schijf weer geplaatst wordt of er een gemodde bios geflasht wordt.

Geplaatst:

die xbox start wel op

maar dan zie je gelijk het scherm met

meer niet

de harde xbox schijf is gewist.

ik moet mijn eeprom uitlezen op het moederboard zelf maar hoe doe je dat ?want dan heb ik mijn eeprom weer terug.

dat kun je met ponyprog doen en een jtac reader . ik heb geen jtac reader

ik heb wel een

mastera 2

goldcard progger

waarmee je vroeger die oude funcard/goldcard kon proggen

nu is mijn vraag zitten er ook contact punten op die mastera 2 ? eeprom uitlezen op het moederboard

Geplaatst:

Hoe heb je de harde schijf gewist?

Uitgebouwd en via een eigen PC geformateerd cq gewipt?

Die Mastera is om insteekkaarten met een chip te programmeren.

Hoe kom je aan het idee dat zo een kaart in een Xbox zit?

Dat EEprom gebeuren die je overal aan het lezen bent, slaat op een echte EEPROM chip.

Zoiets dus:  http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/AT24C02_EEPROM_1480355_6_7_HDR_Enhancer.jpg

En dan bedoelen ze daar een mod chip mee om de Xbox te hacken cq te modden.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Geplaatst: (aangepast)

Ik even rondgekeken op het net en je wilt dus de lock code uitlezen uit de Xbox.

Daar moet je een speciale kabel voor hebben. Vind je op een bekende internationale veilingsite  bv.

En dan met de diverse tools (Google en YouTube) kan je daarmee je harde schijf klaarmaken voor de Xbox.

Dan werkt de schijf weer met de originele firmware.

Wat ook kan is om een mod chip in te bouwen in de Xbox.

Daarmee omzeil je de lock modus van de harde schijf en functioneert de Xbox weer.

Of je koopt voor een of twee tientjes op Marktplaats een anders losse Xbox.

aangepast door BokkieBok

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Geplaatst:

Dat is de meest snelle oplossing.

Verkoop de oude Xbox voor een prikkie of beter ruil hem voor een spel.

Als onderdelendonor is die Xbox altijd nog te gebruiken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...