Ga naar inhoud


Wie heeft er ervaring met de IPbox?


HansVUS2

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met de Gigablue IPbox in combinatie met de Quad Plus met vier tuners?

Is drie boxen met één cd kaart mogelijk?

 

Hoe reageert een IPbox als er geen vrije tuner is (2 IPboxen in gebruik, een opname op een tuner en een kijker via de ontvanger)?

Is er ervaring met Poweradapters en de IPbox?

 

Welke image is aan te raden (ben nu een tevreden Openpli gebruiker).

aangepast door Michel
onduidelijk onderwerp
Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ben ook heel benieuwd naar de reacties. Heb afgelopen week eveneens een GigaBlue Quad Plus receiver gekocht, met twee S-tuners, waarbij komende week de IPbox op een 2e tv, een verdieping hoger, wordt geinstalleerd.

Op mijn vorige Xtrend draaide OpenPLI; nu ben ik volledig om naar OpenATV en dat bevalt meer dan uitstekend eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hada59,

 

 

Ook ik ben in OpenATV gestapt na de andere backimage's geprobeerd te hebben.

Het lijkt ook veel op Openpli en dat was al vertrouwd.

 

De Ipbox werkte al in 5 minuten en werkt uitstekend als er een vrije tuner is.

 

Nadeel van de ontvanger vind ik het ontbreken van een ventilator en het goedkope doosje.

De standaard software is goed, maar een softcam ontbreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Na een maand "spelen" met de IPbox. Zeer tevreden!  Softcam inderdaad niet nodig omdat hij de instellingen overneemt van de Quad +.  En geen ventilator @HansVUS2.....geen enkel probleem toch. Ik ben er althans na soms uren gebruik niet achter gekomen dat hij daardoor minder functioneert. Nee voor mij is de Quad+ i.c.m. de IPbox ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd voor een update!

De Gigablue QP (GBQP) met vier tuners werkt goed. Met voorkeur gaat uit naar OpenATV, maar op de IPBox staat nu weer OpenMips (standaard).

Met 1 of 2 IPBoxen gaat het goed met OpenATV, maar vanaf een derde box gaat de laatst aangesloten box problemen opleveren.

Op verschillende kanalen ontstaat blokvorming en de HD is niet te benaderen (herkent geen media op de schijf).

 

De boxen weer terug naar OpenMips gezet wat daarna wel probleemloos werkt.

 

Een nadeel van het systeem is wel dat je de IPBox moet uitzetten als je deze niet gebruikt. De box blijft namelijk een tuner bezet houden.

Bij 2 boxen geeft dat niet, maar met 3 of meer kan dat een probleem opleveren bij bijvoorbeeld opname omdat je maar 4 tuners hebt.

 

De set geprobeerd gek te maken:

 

Ontvanger kijkt naar een gecodeerd kanaal en neemt een andere op. Twee gebruikers van een IPBox waarvan 1 gebruiker naar een film kijkt op de hd.

Probleemloos!

 

Heb wel een recente software update gedaan en sindsdien enkele keren een blauw scherm gehad (softwareconflict). Na een herstart is alles weer normaal. 

Dat is echt iets van de laatste dagen want daarvoor nooit zo'n probleem gehad.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...