Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij uitleggen waar eigenlijk het Flash memory toe dient in een receiver, ik heb namelijk 1 mbyte Flash memory en deze is uit te breiden, waarom zou ik dit doen en met hoeveel mb dan???? en de receiver heeft 8 mbyte SDRAM, waar dient deze dan voor (is overigens niet uit te breiden).

Is dit van nut voor sneller schakelen????

Alvast bedankt!!!

Geplaatst:

Flash memory is een soort "rom" geheugen in je ontvanger. Het operating system, zeg maar het programma van je ontvanger staat hier weggeschreven.

vroeger (nog niet zo lang geleden) maakte men gebruik van proms of eproms. deze waren niet, of moeilijk te wissen en herprogrammeren. de eproms moesten fisiek van de printplaat worden verwijderd om te worden geherprogrammeerd.

met de huidige generatie flash-eproms is dat anders. deze zijn op zeer simpele wijze in circuit (dus gemonteerd) te herprogrammeren door gebruik te maken van een slim stukje software, de bootstraploader of bootloader.

Oh, de settings worden normaal gesproken ook in de flash opgeslagen. de sdram is een vluchtig geheugen. als de spanning van de ontvanger is is de sdram leeg, in tegenstelling tot de flash. deze blijft gewoon in dezelfde staat en verliest dus geen bitje. de sdrams heeft de ontvanger nodig als werkgeheugen, net zoals je pc. hierin zit ook een flash waar het bios opstaat, en een heleboel ram geheugen. of dit nu ddr ram, sdram, rimm of andere geheugenmodules zijn.

Of het nut heeft het geheugen van jouw ontvanger uit te breiden, en of het uberhaupt mogelijk is weet ik niet. met de zapsnelheid heeft het dus niets te maken. het zou kunnen dat het nodig is de hoeveelheid geheugen te vergroten om ervoor te zorgen dat nieuwe firmware (software die bij jou ontvanger hoort) eringespeeld kan worden.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Heb jij een nokia9500 of een 9200?

ALs jij dan de dvb softw. gebruikt zal uitbreiding voor jouw niet zo heel veel uitmaken.

Alleen gebruikt de originele canaal+ software meer ruimte waardoor 1mb te weinig is.

Maar met de dvb software heb je meer dan voldoende.

gr cb1

Geplaatst:

Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg, het is me nu een stuk duidelijker!

Rob

Geplaatst:

Nee, ik heb een Kaon-media ontvanger dus geen nokia, maar ken wel het probleem met de orginele canal+ kaart, het beeld slaat regelmatig vast. Ik gebruik dan ook een Magic module mischien dat die twee niet samen kunnen gaan????

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen