Elstoplo Geplaatst: 17 december 2014 Geplaatst: 17 december 2014 Geruime tijd plezier gehad van deze box en gisteren ineens over. Wat gebeurde er; gistermiddag was alles nog normaal todat op een moment wat strepen op het beelscherm verschenen en het beeld begon de flikkeren. Dit ging zo langzaam verder en op een moment geen signaal meer ook. Omdat ik er niet zoveel verstand van heb dacht ik, ik zal hem eens opnieuw voorzien van de laatste Pli en het opnieuw inrichten van de box. Dat is allemaal prima gelukt echter de eerder omschreven symptonen blijven onverminderd van toepassing en ook geen signaal. Heb de XP1000 ook nog aan een andere tv gehangen maar hetzelfde probleem. Vermoed dat er hardwarematig iets niet in orde is. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn.
Mojo Geplaatst: 17 december 2014 Geplaatst: 17 december 2014 Nog garantie? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
muppet Geplaatst: 17 december 2014 Geplaatst: 17 december 2014 Nog garantie? Ja dit is gevalletje garantie. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
alias haha Geplaatst: 17 december 2014 Geplaatst: 17 december 2014 Al eens een andere hdmi kabel geprobeerd? You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Elstoplo Geplaatst: 17 december 2014 Auteur Geplaatst: 17 december 2014 (aangepast) Ja, ik heb diverse HDMI kabels geprobeerd en kom tot de conclusie dat de poort stuk is. In ieder geval komt er geen signaal door. Vervolgens om te proberen drie tulp pluggen eraan gehangen en nu zit er weer leven in. Alle zenders komen binnen met voldoende signaal. Nu de vraag welke HDMI poort er stuk is, het kan natuurlijk ook zijn dat de poorten op de TV stuk zijn. Beiden doen het niet! Hoe kom ik daar nu weer achter, ik heb geen losse TV om er even aan te hangen. Is zo'n HDMI poort te repareren / te vervangen of zit daar veel meer aan vast????Ik hoor het graag van jullie. 17 december 2014 aangepast door Elstoplo
alias haha Geplaatst: 17 december 2014 Geplaatst: 17 december 2014 Probeer eens een andere image te flashen, bijvoorbeeld openatv, kijk dan eens wat het beeld doet En heeft je tv geen andere hdmi ingangen? You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
theparasol Geplaatst: 17 december 2014 Geplaatst: 17 december 2014 De meeste moderne laptops hebben ook een hdmi uitgang.... als je over zoiets beschikt kun je daarmee je tv ook testen!
smetje limb.BE Geplaatst: 18 december 2014 Geplaatst: 18 december 2014 (aangepast) ik denk dat je langs scart verder zal moeten gaan kijken mijn gedacht hdmi uitgang defeckt heb zo ook iets gelijkaardigs met een openbox s10 gehad,geen beeld meer langs de hdmi enz alleen met scart beeld 18 december 2014 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Elstoplo Geplaatst: 18 december 2014 Auteur Geplaatst: 18 december 2014 Geloven of niet maar begrijpen doe ik het niet meer. Nogmaals opnieuwe OpenPli geflashed en de box verder ingericht. Alle updates erover opnieuw opstarten en duimen................................... Welnu alles werkt, incl HDMI en alle zenders worden weergegeven. Ik begrijp hier niets meer van,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, maar ben wel blij. Waar ik nu nog aan denk als mogelijke oorzaak het volgende. Er stond op dezelfde stroombron een klein koelkastje te draaien. Iedere keer bij het aan en uitgaan (dus schakeling van de stroon) ging de TV aan en uit. Zeg maar dat hij werd getriggerd. Zou dat van invloed geweest kunnen zijn???? Koelkast is nu weg dus voor de duidelijkheid.
smetje limb.BE Geplaatst: 18 december 2014 Geplaatst: 18 december 2014 Geloven of niet maar begrijpen doe ik het niet meer. Nogmaals opnieuwe OpenPli geflashed en de box verder ingericht. Alle updates erover opnieuw opstarten en duimen................................... Welnu alles werkt, incl HDMI en alle zenders worden weergegeven. Ik begrijp hier niets meer van,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, maar ben wel blij. Waar ik nu nog aan denk als mogelijke oorzaak het volgende. Er stond op dezelfde stroombron een klein koelkastje te draaien. Iedere keer bij het aan en uitgaan (dus schakeling van de stroon) ging de TV aan en uit. Zeg maar dat hij werd getriggerd. Zou dat van invloed geweest kunnen zijn???? Koelkast is nu weg dus voor de duidelijkheid. oei spanningsval is de bekabeling te licht 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Elstoplo Geplaatst: 18 december 2014 Auteur Geplaatst: 18 december 2014 Nee bekabeling is wel oké, koelkastje was al wat bejaard en naar het schijnt zou er een soort sluiting gemaakt worden tijdens de aan/uit schakeling waar de tv op reageert. Dat zeggen ze op het Circuits Online forum waar ik mijn probleem had neergelegd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen