Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen allemaal, wie kan mij op weg helpen?

Ik heb een sat. dm800 hd openpli box en wil mijn usb stick gebruiken als timeshift/opslag.

Ik heb al veel gezocht op forums maar misschien is de oplossing dichterbij dan ik denk.

De usb is herkend door de box toen geinitaliseerd en daarna een restart van de box.

Op het moment dat ik nu naar de opname locatie ga zie ik een map staan Lost+found, terwijl hier sdb1 ofzo moet staan.

Heb dcc op mijn pc en via telnet wat commando's geprobeerd. 

blkid dan krijg ik /dev.sda1 met een lange code reeks., het schijnt dat er iets in etc/fstab gedaan moet worden maar ik kan die hele map of bestand niet vinden.

Wie kan mij op weg helpen.

Alvast bedankt.

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Probeer eens het telnet commando lsusb.. Daar moet hij tussen te vinden zijn. In Openpli kun je ook bij MENU->INFORMATIE->UW ONTVANGER kijken.

Geplaatst: (aangepast)

Hij geeft aan als ik dat in tik in telnet  BUS 001 Device 002 ID abcd :1234 Unknown

Bij informatie zie ik wel dat de usb er staat met de Gb.

(Als ik mount /dev/sdb1 doe zegt die kan het niet vinden in etc/fstab geen idee wat dit betekend.

Als ik blkid invoer krijg ik /dev/sda1 UUID: dan lange code.

Kan je even stap voor stap uitleggen wat ik moet doen.

Bedankt. 

aangepast door Djimpact
Geplaatst:

Dan hoef je niets te doen.. Alleen het opnamepad voor timeshift aanpassen. De USB wordt prima herkend

Geplaatst:

oke, net alles op /media/hdd gezet opname gestart en neemt op, terug kijken zie ik in mediaspeler me .ts staan en als ik die wil afspelen krijg ik zwart beeld. ( via dcc het bestand gekopieerd naar de pc en bestand is goed) ligt het nu dan aan me mediaspeler ofzo. 

Geplaatst:

Eigen kaart of via C-Line?

DM800HD heeft maar één tuner. Schakelen tijdens timeshift naar een ander kanaal uit een andere transponder geeft automatisch zwart beeld...

Geplaatst:

Ja klopt maar dat is het niet, als ik op pauze druk dan krijg ik zwart beeld en moet ik de box opnieuw opstarten, en ook opgenomen ts bestanden kan ik in mediaspeler aanklikken maar krijg dan ook zwart beeld. is het niet een codec of plugin die ik mis ofzo. ik hoef niet te switchen van kanaal met timeshiften als die het maar doet en wegschrijft naar me usb.

Geplaatst:

Volgens mij neemt Pli vanzelf op naar de Movie map, maar wordt die niet vanzelf aangemaakt. Misschien dat dit tegenwoordig wel zo is, maar ik herinner me dat ik ook altijd alleen een Lost+Found mapje kreeg, en daarnaast nog een "movie" folder aan moest maken. Daarna nog even herstarten voor de zekerheid, als het goed is moet het dan gewoon werken en hoef je niets meer in te stellen.

Zwart beeld lijkt erop dat het beeld op het moment van de opname niet gedecodeerd kon worden. Daarnaast kun je inderdaad niet zappen naar een andere transponder tijdens het opnemen, maar ik denk dat dat een foutmelding oplevert en geen "lege" of zwarte opname.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een 32gb Liggen en een 8 GB, movie map heb ik nog niet aangemaakt wel found+lost veranderd in hdd.

het gekke is dat het opgenomen bestand gewoon netjes als ts staat en goed is maar niet afspeelt in de mediaplayer.

Ik heb wel beeld als de ts opgenomen bestand afspeelt op de pc. Ik had gisteren een map movie gemaakt in hdd en dan gooit die het opgenomen bestand niet in de movie map echt raar.

aangepast door Djimpact
Geplaatst:

Je moet Lost+Found niet veranderen in HDD, maar daar ligt het probleem niet echt te liggen. Voor de volledigheid toch even:

Uiteindelijk moet je de volgende mappen hebben:

/media/hdd/lost+found/

/media/hdd/movie/

Heel vreemd dat je vanaf de computer wel af kan spelen, dan lijkt te opname toch gelukt te zijn. Codecs zal het zeker niet aan liggen, want de ontvanger moet "live" tv ook af kunnen spelen, opnames worden zonder conversie opgeslagen dus gebruiken dezelfde format als wanneer je live tv kijkt.

Laat de Dreambox wel de duur van de video zien na het openen?

Misschien het makkelijkste om gewoon even de boel een schone flash te geven en de USB-stick ook opnieuw te initialiseren.

Geplaatst:

Bedankt weer voor je feedback jerpsx, ik ga weer ff vanaf het begin beginnen, initialiseren restarten etc.

Ik denk dat het toch dan in die opnamepad ligt dat die niet goed staat.

Opname komt wel netjes in de map en tijdsduur en zo, jullie horen nog van me.

Geplaatst:

Nou net alles opnieuw ingesteld en het zelfde verhaal.

Opnamepad media/usb/found+lost/hdd/movie en opname komt nu ook netjes in mapje movie.

Afspelen zwart beeld, het lijkt wel of de box niet schakelt naar de opname kan dat een instelling zijn of ligt het aan de skin.

Schiet mij maar lek echt apart dit.

Geplaatst:

Nieuwe skin erop gezet maar ook dat maakt niks uit. Alles lijkt goed te gaan want de opnames die ik in DCC zie en kopieer naar de pc zijn gewoon goed maar in de mediaplayer van de box gaat er iets niet goed.

Is het niet een instelling dat de box moet schakelen tussen live tv en opname. 

Wie heeft er een idee?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...