stefan.wolfrum Geplaatst: 20 december 2014 Geplaatst: 20 december 2014 Goedemorgen, Ik merk dat de harddisk van mijn ultimo in de gewone standby permanent draait ( de deep standby gebruik ik niet, opstarten duurt me te lang). Ik kijk er vermoedelijk overheen, want openpli 4 heeft enorm veel instelmogelijkheden, maar ik vind geen optie om, zoals bij de pc bijvoorbeeld, aan te geven dat de disk na 10 minuten niksdoen in de ruststand kan. Is die optie ergens beschikbaar in OpenPLI4? Dank alvast VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2014 Geplaatst: 20 december 2014 hiero van metoo I Am Gone Love You JESTOFUNK
stefan.wolfrum Geplaatst: 20 december 2014 Auteur Geplaatst: 20 december 2014 dus ernaast gekeken, bedankt gek is, dat ie op 10 minuten staat ingesteld. de vraag is dus, waarom dat niet wordt uitgevoerd. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2014 Geplaatst: 20 december 2014 heb je soms van die suftrutte Picons op HDD (voor mensen die geen zendernaam kunnen onthouden) dan wil die niet slapen gaan heb je soms van die rare EPG data op HDD gebruik je permanent timeshift? etc etc I Am Gone Love You JESTOFUNK
Alex1970 Geplaatst: 20 december 2014 Geplaatst: 20 december 2014 heb je soms van die suftrutte Picons op HDD (voor mensen die geen zendernaam kunnen onthouden) dan wil die niet slapen gaan heb je soms van die rare EPG data op HDD gebruik je permanent timeshift? etc etc In plaats van afkeuren van functies die anderen misschien wel weten te waarderen, kan je beter een advies geven hoe je dan met die functies om moet gaan, bijv. deze op een USB-stick te laten uitvoeren.Neem vooral voor permanente timeshift niet een te kleine stick. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2014 Geplaatst: 20 december 2014 In plaats van afkeuren van functies die anderen misschien wel weten te waarderen, kan je beter een advies geven hoe je dan met die functies om moet gaan, bijv. deze op een USB-stick te laten uitvoeren. Neem vooral voor permanente timeshift niet een te kleine stick. juist daar heb je ook helemaal gelijk in de typering van het antwoord excuus ik dacht dat wolfrum al jaren weet hoe dat gaat alles wat je aan plugins naar de HDD verwijst laat die HDD natuurlijk niet in standby gaan (ook niet met de nu gevonden instellingen) al die plugins die op slapende data willen terugvallen, moet je op een ander medium onderbrengen => een goed werkende USB stick dus ciao ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
dutchandrew Geplaatst: 20 december 2014 Geplaatst: 20 december 2014 @ stefan: Heb je toevallig de update van vandaag uitgevoerd? Daar ontbreekt module ext4 in, de hardeschijf wordt niet herkend. Op te lossen door: opkg install kernel-module-ext4
dirocca Geplaatst: 20 december 2014 Geplaatst: 20 december 2014 @ stefan: Heb je toevallig de update van vandaag uitgevoerd? Daar ontbreekt module ext4 in, de hardeschijf wordt niet herkend. Op te lossen door: opkg install kernel-module-ext4 inderdaad, probleem wordt hier beschreven; http://forums.openpli.org/topic/35732-probleem-updaten/?view=findpost&p=462896 grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
stefan.wolfrum Geplaatst: 22 december 2014 Auteur Geplaatst: 22 december 2014 dank voor het meedenken! ik heb geen picons, wel epg! en de opkg uitgevoerd en bovendien de diskinstelling eens opnieuw ingesteld op 10 minuten en bevestigd. het probleem lijkt nu opgelost. En dank voor de hoge inschatting van mijn kennis in deze, maar die jaaaren van Tonski vallen wel mee. Ik houd me nl niet met deze materie bezig zolang alles doet wat het moet doen. Af en toe een update, die normaal gesproken prima verloopt, en klaar! Het verscheiden van de duo en installeren van de ultimo maakte het noodzakelijk weer eens hierover na te denken, want alles is, uiteraard, weer anders dan toen ik de duo inrichtte (de laatste keer toen openpli 4 verscheen). Vandaar af en toe een vraag die simpel lijkt. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
stefan.wolfrum Geplaatst: 23 december 2014 Auteur Geplaatst: 23 december 2014 juist daar heb je ook helemaal gelijk in de typering van het antwoord excuus ik dacht dat wolfrum al jaren weet hoe dat gaat alles wat je aan plugins naar de HDD verwijst laat die HDD natuurlijk niet in standby gaan (ook niet met de nu gevonden instellingen) al die plugins die op slapende data willen terugvallen, moet je op een ander medium onderbrengen => een goed werkende USB stick dus ciao ciao toch minder simpel dan het lijkt hoe krijg ik het opnamepad van epg naar de usb stick achterin de ultimo? via het menu applicatie / epg is daar geen menuoptie voor te vinden idem timeshift. zal wel weer simpel zijn maar er is geen kort antwoord te vinden... VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
metoo Geplaatst: 23 december 2014 Geplaatst: 23 december 2014 als XMLTV of bv eit epg gebruikt wordt de epg alleen bij afsluiten van de box naar hdd geschreven, en bij opstarten weer in het geheugen gelezen, dus belast de hdd verder niet ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
stefan.wolfrum Geplaatst: 23 december 2014 Auteur Geplaatst: 23 december 2014 (aangepast) aha, dat wist ik niet dus die epg.dat op de schijf wordt in de ruststand niet gebruikt. dan kan die de diskrotaties bij stilstand dus niet veroorzaken, zou je zeggen. picons heb ik niet blijft over timeshift? zal ik eens uitzetten 23 december 2014 aangepast door stefan.wolfrum VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen