Hvdp Geplaatst: 21 december 2014 Geplaatst: 21 december 2014 geachte ik ben nieuw hier dus hierbij een misschien wel domme vraag: ik ben van plan om een gigablue hd quad plus en een 800 se aan te schaffen één van de redenen is de multiroom toepassing (in house cardsharing) gigablue heeft een pluggin die noemt "remote channel converter" werkt deze pluggin alleen bij de standaard software of ook bij OPENATV die de dealer aanraadt
VluggeW Geplaatst: 21 december 2014 Geplaatst: 21 december 2014 Hallo, Zelf werk ik met OpenMips en dat bevalt mij erg goed. Greetz
Hvdp Geplaatst: 21 december 2014 Auteur Geplaatst: 21 december 2014 Hallo, dus op OpenMips is cardsharing ook gewoon mogelijk?
VluggeW Geplaatst: 21 december 2014 Geplaatst: 21 december 2014 Hallo, Je kan gewoon softcams downloaden. Wel eerst cam4me installeren. Greetz
Hvdp Geplaatst: 21 december 2014 Auteur Geplaatst: 21 december 2014 hartelijk dank voor je snelle reactie het vervelende is dat je zoveel verschillende reacties en meningen hoort terwijl ik een betrouwbaar systeem wil hebben voor zowel woon als slaapkamer met inhouse cardsharing
hada59 Geplaatst: 23 januari 2015 Geplaatst: 23 januari 2015 waarom ga je niet voor Open ATV. Veel, heel veel, is in te stellen. Werkt perfect met zowel Oscam als CCcam
Hvdp Geplaatst: 24 januari 2015 Auteur Geplaatst: 24 januari 2015 dank je wel voor je reactie voor een beginner zoals ik ben is het erg moeilijk zoveel nieuwe termen en uitdrukkingen ik wil gewoon een simpel goed werkend systeem met interne cardsharing zodra ik dat heb ga ik me daarna verdiepen in plug ins en verdere zaken
Jürgen Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 Dat begrijp ik, als je het eerste keer met LAN sharing, een ander begrip voor interne cardsharing, in aanraking is het voor een nieuweling ook wel allemaal wat vaag. In feite is LAN sharing niet afhankelijk van het merk - type ontvanger, zo lang het maar een Enigma2 - Linux ontvanger betreft en dat is de Gigablue wel. Daarnaast heb je in de regel Firm- /software van derden nodig en dan is in dit geval OpenATV een prima optie. Daarnaast heb je nog de Softcam Plugins CCCAM of Oscam nodig, de eerste is gemakkelijker te configureren maar de tweede is veiliger. Tot hier is het allemaal nog simpel te berappen maar je moet de gekozen Softcam nog dienovereenkomstig jouw eisen - wensen t.a.v. de interne cardsharing configureren. Hiervoor zou ik jouw willen adviseren om de betreffende rubrieken op dit forum te raadplegen. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Hvdp Geplaatst: 26 januari 2015 Auteur Geplaatst: 26 januari 2015 bedankt voor je heldere reactie jurgen ik ga me verder verdiepen in de softcams
HansVUS2 Geplaatst: 28 januari 2015 Geplaatst: 28 januari 2015 Ben een tevreden Gigablue gebruiker met enkele IPBoxen van dit merk. Ontvanger draait op OpenATV, maar de IPBoxen met OpenMips (origineel). Dit omdat het aantal IPBoxen met OpenATV niet lekker wilde lopen (bij de derde die aanstaat ontstaan er blokjes in beeld). Softcam zet je zeer makkelijk op de receiver en werkt perfect. De IPBoxen kijken met de kaart mee.
Hvdp Geplaatst: 30 januari 2015 Auteur Geplaatst: 30 januari 2015 ik wil een ieder bedanken voor hun reacties maar blijven zitten met één vraag voor inhouse of lan cardsharing wordt er steeds verwezen naar softcams en dergelijke op een duitse website wordt er ook gesproken over een plugin van GIGABlue die hetzelfde effect heeft en makkelijk is om te installeren en daarbij wordt nog duidelijk vermeld één aansluiting en je kan kijken naar verschillende zenders te gelijk heeft iemand ervaring met de plugin "multiroom" van GIGABLUE ??
detage61 Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Zelf gebruik ik een gigablue Quad+ met openatv Hierbij een voorstelling van Gigablue Academy met het gebruik van multiroom tussen reciever & IPbox https://www.youtube.com/watch?v=HtDHVUO9lK0
Hvdp Geplaatst: 30 januari 2015 Auteur Geplaatst: 30 januari 2015 hartelijke dank! ik heb deze filmpjes al eens bekeken en meende begrepen te hebben, dat er slechts één sat kabel nodig is heb ik dat goed begrepen? of is het zoals anderen zeggen dat je per IP box ook een aparte receiver nodig hebt en niet naar twee verschillende zenders kan kijken?
detage61 Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Met de IP box stream je via het LAN-netwerk, de Quad+ werkt dan als server maar je hebt minimum 2 tuners nodig om terzelfder tijd op beide plaatsen naar een verschillend programma te kunnen kijken. Dit is ook het geval als je naar een programma kijkt en een ander programma opneemt op de harddisk. In de Quad+ kunnen 4 tuners geplaatst worden en elke tuner is via een afzonderlijke sat-kabel aangesloten op de diseqc switch/Twin LNB.
HansVUS2 Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 De GBQP kan je uitbreiden met twee extra tuners. In totaal vier tuners. Deze voorzie je van signaal met een Quad lnb (4 uitgangen). Dan kan je er 3 IPBoxen op laten werken, via de ontvanger kijken en een andere zender opnemen. Met een harde schijf in de ontvanger is het een mediaplayer voor de kijker via de ontvanger en IPBoxen. De IPBoxen werken via LAN. Dat gaat ook goed met Poweradapters.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen