Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

mijn vader wil misschien wel TV Vlaanderen nemen, vooral om ook meer Duitse zenders te bekijken (naast de huidige Vlaamse en dingen als Discovery Channel)

1) moet hij daarvoor overstappen naar TV Vlaanderen, of zijn er veel FTA Duitse zenders?

2) welke hardware?  Simpele vraag, moeilijk antwoord natuurlijk.  Liefst niet te duur, veel fancy stuff is niet nodig, maar opnemen denk ik wel dat hij wil doen.  Wat is er zoal en aan welke prijzen moet ik denken?

Geplaatst:

Voor de Vlaamse zenders via satelliet is in elk geval een smartcard nodig en vooral een goed uitgerichte (niet te kleine schotel). Dus niet de standaard 64cm die TVV aanbiedt. 78cm is aan te raden. Als hij ook wil opnemen is een twin-tuner wel handig.

Geplaatst:

Ik heb zelf enkele M7 bakjes in gebruik ' update's werken automatisch en eenvoudig in gebruik ' er zijn betere toestellen maar dan moet je soms zelf voor de nodige instellingen en updat's zorgen ' ik weet niet of dat voor je vader geschikt is

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

Hou er wel rekening mee als je wilt opnemen met een ontvanger dat je 2 coaxkabels nodig hebt tussen schotel en ontvanger want dit heb ik ondervonden en heb nu een nieuwe ontvanger die ik niet kan gebruiken daar er geen 2de kabel kon getrokken worden. Nu heb ik een Samsung TV met ingebouwde satontvanger aangekocht en werkt prima met een 80 cm schotel, 3 LNB,s voor de astra 1-2 en 3. Meeste duitse zenders zijn vrij te ontvangen en wel in HD.

NB: Mijn Philips DSR8121 waar je kan met opnemen is nog steeds te koop voor 170,00€ en is bijna ongebruikt.

Geplaatst: (aangepast)

Om de Duitse FTA's te ontvangen hoef je idd geen TVV te nemen. Dàt kan met een relatief simpele (goedkope) installatie (minimum toch een HD-ontvanger (met opname mogelijkheid?) voorzien!!!)

Maar.... stel dat je enthousiast bent en daarna toch ook TVV wilt......dan ben je "gezien" met deze oplossing en moet je opnieuw gaan investeren. (en welke hardware? Dàt durf ik niemand te zeggen)

En wist je dat er op 28.2 O een heleboel Engelsen FTA zitten?.....

Enfin, gewoon om te zeggen dat het niet simpel is.... :)

Toch succes!!

(btw: kijk jij tv via sat?)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst: (aangepast)

Principieel kan men veel oplossingen aandragen.

Maar als het kan, geef je ook zelf aan wat er al thuis staat aan apparaten...

Zoals de tv en het specifieke Type / Model, daar sommigen een ingebouwde satelliet-tuner hebben...

- check je gebruikers manual

Niet alle zijn dan bruikbaar, daar er een zogenaamde CI-Cam voor het TVV-kaartje in moet gaan werken!

- check de gecertificeerde toestellen bij M7 voor CI-Cam compatibiliteit

Maar voor FTA is dat een heel prettige oplossing, daar je enkel een schoteltje op 19,2 Oost moet bijplaatsen.

- goedkoper kun je niet TV kijken

met vriendelijke groet

aangepast door Tonskidutch

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen