Ga naar inhoud


Xtrend 9500 & dreamboxedit/dreamset


bonki

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb ineens problemen met een nieuwe kanalenlijst in te laden met dreamboxedit als ik mijn ip invul en doe de test is het goed ik sla hem op en daarna laad ik mijn lnieuwe lijst in en druk dan op verzend naar box zegt ie niet mogelijk controleer ip nummer....... Toen kreeg ik een tip probeer met dreamset maar die zegt gelijk al ip nummer niet correct raar maar waar en nee mijn flash geheugen zit niet vol als jullie meer info willen hoor ik het wel

Ohhhh ja fijne feestdagen luitjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja lastiger

maar

staat er soms een nieuw Image erop "een andere build in enigma2 kringen"

 

voor FTP MOET er een root paswoord worden gebruikt dus instellen

ook FTP wordt separaat toegestaan in een LAN vanaf PC x naar PC y

 

een nieuw Programma (versie) van Dreamboxedit of Dreamset moet evenwel ook als Unikaat worden toegestaan

 

als iDreamX niet werkt in de Mac omgeving, kan ik me enkel voorstellen dat de VU+ helemaal niet in het thuisnetwerk staat, OF via een omweg benaderd wordt... verkeerde DNS / Gateway.

 

ciao

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ip adres onder adapterinstellingen automatisch ip verkrijgen ja

Of is dit niet wat u bedoelt?

 

juist en die gebruikt u ook?

dan kan enkel windows en je firewall blokkeren.

ciao

 

Is het niet beter om de box een vast IP adres te geven ?

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een Openpli Image is op Xtrend dan is de samba thuis netwerk groep :WORKGROUP

 

Kun je niet bij de Xtrend geraken per PC verbinding , dan draai ik het OM door die werkgroup op PC te wijzigen

Dus je maakt van je PC/laptop de werkgroep => WORKGROUP herstart die PC/laptop en de werkende samba server op de Xtrend staat verbindingen toe.

 

ciao

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik heb ineens problemen met een nieuwe kanalenlijst in te laden met dreamboxedit als ik mijn ip invul en doe de test is het goed ik sla hem op en daarna laad ik mijn lnieuwe lijst in en druk dan op verzend naar box zegt ie niet mogelijk controleer ip nummer....... Toen kreeg ik een tip probeer met dreamset maar die zegt gelijk al ip nummer niet correct raar maar waar en nee mijn flash geheugen zit niet vol als jullie meer info willen hoor ik het wel

Ohhhh ja fijne feestdagen luitjes

Vraag 1 :

Kun jij met DBE (DreamboxEditor) een "Receive files from Dreambox" doen ? of lukt dat ook niet ?

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat gaat ook helaas niet merk ik nu op raar want bij het testen van mijn ip adres in dreamboxedit  geeft hij aan dat ie het goede ip nummer heeft

@bonki

 

Op de volgende manier werkt het bij :

 

1. Vast IP nummer geven aan box

ga op jou box naar : menu/instellingen/systeem/netwerk/adapterinstellingen/

- automatisch IP verkrijgen = nee

- zelf IP adres invullen : weet je hoe je die moet kiezen ? xxx hangt af van jou netwerk

vb xxx.xxx.x.30 (zet die laatste cijfers maar hoog bv 30 dan loopt hij geen andere devices voor de voeten)

- netmask = 255.255.255.0

- gateway gebruiken = ja

- gateway = xxx.xxx.x.1 (xxx aan te passen aan jou netwerk hé.)

 

2. Instelling DBE

Zie bijgaand plaatje

post-60383-0-34894200-1419504829_thumb.jpg

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...