Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een ET9000 met CCcam 2.3.0

 

Tot gisteren werkte alles hierop naar behoten

Na een vastloper en een reboot wil deze geen verbinding meer maken met de CCcam server.

Ik heb sindsdien een factory reset van de box gedaan, laatste pli geinstalleerd. Diverse CCcam versie geinstaleerd/gedeinstalleerd etc.

 

Maar wat ik ook doe, de box wilt niet meer verbinden met de CCcam server.

- De config file is goed (ik heb ook die van een vriend geprobeer die bij hem wel werkt);

- Ik heb netwerk/internetverbinding;

 

Ik vermoed dat er ergens een bestandje mbt cccam niet goed meer is en dat deze tijdens de image flash en/of factory reset niet verwijderd wordt. Na zowel de factory reset als image flash blijven er namelijk ook andere voorkeuren behouden zoals mijn netwerkinstellingen. Blijkbaar is de reset niet echt een reset.

 

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Moet ik er een andere image opzetten (niet van Pli) bijvoorbeeld, of moet er via ftp iets verwijderd worden?

Is het anders bijvoorbeeld mogelijk om de ET9000 box van die vriend te clonen en deze op mijn box te zetten en dan de CCcam config aan te passen?


Geplaatst:

Praten we hier over LAN Sharing (in huis eigen kaartje delen) of praten we over WAN Sharing (via internet zónder eigen kaartje). Met dit eerste kunnen/mogen we je helpen. De tweede is hier taboe...

Geplaatst:

Oké. Prima... Moet mezelf tenslotte ook indekken begrijp je..

 

Goed. Stap 1.

 

Controleer of de CCCam server een vast IP heeft. Zodat na een eventuele reset de server vind op een bekend IP. Voer een ping uit op het adres van de CCCam server. Dus bijvoorbeeld: ping 192.168.0.x,12000, even uitgaande van de standaard CCCam poort..

Is de server OK, dan even kijken in de CCCam.cfg van de server of de F-lijnen nog correct zijn. Zo ja, verder met stap 2.

 

Stap 2.

 

Controleer de C-lijn van jouw specifieke CCCam.cfg

 

Ken de interne situatie natuurlijk niet van jullie server. Moet je zelf per maand betalen aan degene die de server beheert en ben je die misschien vergeten? Of heeft iedereen ongelimiteerd toegang?

 

Zoals je wellicht weet kan een Canal Digitaal maar 4 SIDs tegelijk behandelen. Worden er meer aangevraagd, dan gaat de kaart in "strafmodus". Overigens zijn de andere clients ook niets meer!

 

Je kunt het programma CCCamInfo downloaden en installeren op je box. Hiermee kun je in 1 oogopslag zien of de server werkt en of je verbinding hebt. Groen bolletje=OK, Blauw bolletje=Connect but rejected, Rood=Not Connected.

 

Persoonlijk heb ik altijd een wat nare ervaring gehad met studenten in mijn installatietijd. Alles moest en mocht uiteraard niets kosten. Onder het mom van "ik ben een arme student". In een studentenhuis zitten vaak meer dan 4 studenten dus het delen van 1 kaart komt mij wat ongeloofwaardig over.. Je mag als je durft je config van de server en je eigen box naar me PM-en. Kan ik voor je kijken

Geplaatst:

Wij zijn de enige 2 in huis die hobbien met satelliet tv, dus er maken maar 2 clients (en de server zelf) gebruik van de kaart

De server setting lijken goed te staan, zeker ook omdat mijn huisgenoot dus wel verbinding heeft en kan kijken.

 

Ik heb inmiddels mijn Pli image vervangen door een openATV image. Deze heeft namelijk de cccam configs op een andere plek staan en ik dacht dat daar misschien iets mis ging en er oude bestanden werden aangeroepen. Het connecten met de server werkt hierop ook niet. Bij servers staat naast de server en rood bolletje. Geen connectie dus:

 

hier de niet werkende config file van mij. Als ik de gebruikersnaam/wachtwoord van mijn huisgenoot hier gebruik dan werkt het overigens nog steeds niet (zijn box staat uit, dus het is niet dat we met 2 personen met hetzelfde account proberen te connecten)

 

C: 192.168.1.8 16000 user1 user1! yes
C: 192.168.1.8 14500 user1 user1! yes
Geplaatst:

Waar edit je de comfig mee ik gebruik hier libre office voor, de meeste andere programmas die editten niet goed.

Vooral windows edittors hebben dit, dcc kun je ook gebruiken.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Je gebruikt 2 poorten voor de CCCam connectie naar je server. Heb je die 2 poorten ook op je server aangezet? Normaal gebruik je er maar 1..

 

Hoe zien je F-lijntjes op de server eruit? Vrees dat je daar maar 1 listenerpoort hebt...

Geplaatst:

Ja, maar als jouw huisgenoot op 16000 kijkt (die werkt) en jij op 14500 (die niet werkt). Normaal werkt de CCCam server maar één listener poort heeft. Dus óf 16000 óf 14500. Beter is het om 2 user profielen te maken. Dus...

 

c: 192.168.1.8 16000 user1 user1! yes

c: 192.168.1.8 16000 user2 user1! yes

Geplaatst:

Je hebt nog steeds je server CCCam.cfg niet gepost. Het kan zomaar zijn dat je server een vast IP verlangt van iedere client. Als jouw box nu op DHCP staat gaat dat ook mis.. Kijk even naar de netwerk instellingen van de andere box..

Geplaatst:

Uiteraard praten we hier over LAN sharing.

Vriend woont in hetzelfde studentenhuis en verbindt dus ook met dezelfde interne 'server'

dit is geen thuis , c.q. home share

vraag het maar eens aan de andere leden.

 

studenten delen wellicht een Internet aansluiting maar zijn rechtmatig geen huishouden.

en verder zeg ik niets

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Geplaatst:

Door de kerstdagen was ik even niet in staat verder te werken aan het probleem maar inmiddels ben ik weer druk bezig geweest.

Het lijkt erop dat er ergens dns probleem was ontstaan die een netwerknode uitschakelde. Precies die ene box dus.

Ik heb nu nog geen beeld, maar in ieder geval wel weer connectie met de server. Omdat ik met alle testen heel veel wijzigingen heb doorgevoerd ga ik nu eerst alles terugzetten zoals het vorige week was, kijken of ik dan weer gewoon beeld heb (dat verwacht ik iig wel)

Geplaatst:

DNS probleem die een netwerknode uitschakeld??? In een lokaal thuisnetwerk?? Get real! Een thuisnetwerk werkt via een bestaande routing vanuit je eigen modem/router. Of je hebt een WAN netwerk en staat die CCCam server dus *niet* in het studentenhuis, maar 'ergens' buiten. Waarschijnlijk nog DHCP ook! Internet adres gewijzigd, dus ook de verbinding.. Denk dat jullie via een WAN verbinding naar jullie eigen internetverbinding door 'hoppen'. Kan me anders geen DNS probleem voorstellen... Leg me maar uit :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...