Ga naar inhoud


Opnemen in MPEG2


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo groep,

 

Ik ben op zoek naar een sat-ontvanger geschikt voor TV Vlaanderen, blindscan, multi tuner, liefst openPLI compatible, 12 volt in voeding, netwerkaansluiting, EN. OPNAME mogelijkheid in MPEG2 formaat.

Iemand een idee?

 

Mocht bvb de VU+ Solo2 kunnen opnemen in MPEG2, en iemand zou me kunnen vertellen hoe dat kan geregeld worden, dan sta ik daar natuurlijk ook open voor. Dit, omdat ik zo'n knap ding heb.

 

Met dank

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Opnemen in mpeg2 met een Linux satellietontvanger is naar mijn weten niet mogelijk het word opgenomen in .ts format

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnemen in mpeg2 met een Linux satellietontvanger is naar mijn weten niet mogelijk het word opgenomen in .ts format

Het is juist dat TS formaat dat me parten speelt.

Het is zelfs zo dat ik het ts bestand van mijn VU+ kan weergeven op pc, doch, het ts bestand komende van mijn sab 4800 mini niet.

Om u een beetje meer info te geven over het waarom ik het in mpeg2 oek, is dat ik met dat soort bestanden aan de slag kan voor dat wat ik er mee wil doen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat op die Sab ontvangers je filmbestanden gecodeerd blijven na opname, heb er zelf hier zo eentje waarmee ik getest heb, ze zijn voor jou doel waardeloos.

 

De ts bestanden van je Linux ontvanger kan je zeer snel transcoderen naar mpeg 2, let wel dat we tegenwoordig overgaan naar mpeg 4 en dat mpeg 2 zijn tijd heeft gehad.

 

Ik gebruik VideoRedo, er zijn versies voor mpeg2 en mpeg4(h264) Hd bestanden.

 

http://www.videohelp.com/tools/VideoReDo

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omda

?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook videoredo die kan alles met een .ts bestand,nadeel is dat het nogal een prijzig programma is

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat op die Sab ontvangers je filmbestanden gecodeerd blijven na opname, heb er zelf hier zo eentje waarmee ik getest heb, ze zijn voor jou doel waardeloos.

 

De ts bestanden van je Linux ontvanger kan je zeer snel transcoderen naar mpeg 2, let wel dat we tegenwoordig overgaan naar mpeg 4 en dat mpeg 2 zijn tijd heeft gehad.

 

Ik gebruik VideoRedo, er zijn versies voor mpeg2 en mpeg4(h264) Hd bestanden.

 

http://www.videohelp.com/tools/VideoReDo

Bedankt, maar de mpeg2 die daaruit word gemaakt is blijkbaar een andere dan deze waar ik verder mee kan.

Tevens is dat een zeer arbeidsintensief en dus langdurig gebeuren.

Maar zoals ik ben, en vooral als ik het aangereikt krijg, ga ik het nog eens proberen.

Grootste probleem in deze is dan meestal dat bij de free versie er een tekst over het beeld staat, en de betalende dan toch niet blijkt te geven wat een mens hebben moet.

Maar zoals gezegd, ik ga het nog eens downen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

??

Ik vind bijna 96 dollar niet echt goedkoop

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind bijna 96 dollar niet echt goedkoop

ik ook niet, vooral als je dan weet dat ik nadien met nog een ander prog aan de slag moet.

 

Dat is dan wel veel makkelijker, kostte niets, maar kan spijtig genoeg geen ts aan

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof videobewerking ooit een weggevertje is geweest, met een dergelijke oplossing is het allezins niet arbeidintensief hoor, waar haal je dat nu weer vandaan.

Een mpeg film van 2 uur transcode ik hier in ongeveer 40 seconden, kost wel wat maar wat een top editor is het ook.

Een stevige pc configuratie is altijd een vereiste geweest voor dergelijke taken, ik heb daar dan ook niet op bezuinigd.

 

En hun ondersteuning is een der beste meegemaakt,

 

Verder merk ik dat je niet thuis bent in deze materie, maar toch al conlusies trekt, niet echt te rijmen dus.

 

Je kan ook Video Redo Plus aanschaffen voor 49 dollar,

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof videobewerking ooit een weggevertje is geweest, met een dergelijke oplossing is het allezins niet arbeidintensief hoor, waar haal je dat nu weer vandaan.

Een mpeg film van 2 uur transcode ik hier in ongeveer 40 seconden, kost wel wat maar wat een top editor is het ook.

Een stevige pc configuratie is altijd een vereiste geweest voor dergelijke taken, ik heb daar dan ook niet op bezuinigd.

 

En hun ondersteuning is een der beste meegemaakt,

 

Verder merk ik dat je niet thuis bent in deze materie, maar toch al conlusies trekt, niet echt te rijmen dus.

 

Je kan ook Video Redo Plus aanschaffen voor 49 dollar,

Niet thuis?

15 jaar mpeg2 bewerken is geen ervaring? wat dan wel?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vreemd dat je dan je probleem niet goed aanpakt, doe ik al 20 jaar goed, en het zal zich niet oplossen met gelijk welke andere ontvanger, en wat je doel is een raadsel.

Daar ben ik het volledig mee eens videoredo is echt top ik heb er geen moment spijt van gehad heb v4 aangeschaft paar jaar geleden

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vreemd dat je dan je probleem niet goed aanpakt, doe ik al 20 jaar goed, en het zal zich niet oplossen met gelijk welke andere ontvanger, en wat je doel is een raadsel.

Ik doe het al 15 jaar goed met Virtualdubmod. Maar zoals gezegd wil die geen TS aannemen.

Ook Virtualdub ( het basisprog waarop De MOD is gebaseerd ) doet het niet met TS.

 

En of iemand, in dit geval ik, iets niet goed aanpakt kan iemand anders, in dit geval jij, niet weten denk ik.

Ik ben reeds lang met VDM aan de slag, en steeds zeer tevreden over dat wat ik er mee doe, en uithaal.

Ik hoef bvb ook niet de laatste nieuw auto omdat daar dat ene dingetje opzit dat ik op de mijne niet heb.

Ik heb ook liever mijn vrouw met net iets kleinere boobs dan een nieuwe uitgave met fake bollen.

Zo ook met software,

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...