Ga naar inhoud


Opnemen in MPEG2


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Daar ben ik het volledig mee eens videoredo is echt top ik heb er geen moment spijt van gehad heb v4 aangeschaft paar jaar geleden

BTW, hier is net gesproken over het omzetten van ts naar mpeg2 dat een film van 2 uur 40 seconden zou duren.

Heb hier net een 20 uurs opname van mijn vu naar de pc geschoten, en Video redo zegt dat het zomaar even bijna 6 uur gaat duren. En dat wordt sowieso meer heb ik de ervaring bij editten van video tijdsprognoses.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Volgens mij Kan DVD flick rechtstreeks een .ts bestand omzetten naar een DVD formaat.

En dit programma is gratis.

 

Ik heb  het in het verleden regelmatig gebruikt. 

 

 

mvg

bedankt voor de moeite.

Doch ik dien een MPEG2 bestand te bekomen.

 

PS voor de mensen die me Videoredo aangaven als tip, het mpg bestand dat ik daaruit haal is blijkbaar ook niet bruikbaar voor VDM.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ga nog lang blijven aanmodderen hoor, gooi dat VDM eens voorgoed eruit,

 

BTW, hier is net gesproken over het omzetten van ts naar mpeg2 dat een film van 2 uur 40 seconden zou duren.

Heb hier net een 20 uurs opname van mijn vu naar de pc geschoten, en Video redo zegt dat het zomaar even bijna 6 uur gaat duren. En dat wordt sowieso meer heb ik de ervaring bij editten van video tijdsprognoses.

Hoe doen jullie het toch hé, je moet eerst fast frame copy instellen, dan gaat het heel vlug, je moet natuurlijk geen ts bestand dat in mpeg4 is beginnen omzetten naar mpeg2, dat is dan transcoderen.

Dat is niet allleen zinloos, het doet de beeldkwaliteit zeker geen goed, en het is zonde van de tijd.

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1019914/videoredo-brings-fast-mpeg1-video-chopping

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de moeite.

Doch ik dien een MPEG2 bestand te bekomen.

 

PS voor de mensen die me Videoredo aangaven als tip, het mpg bestand dat ik daaruit haal is blijkbaar ook niet bruikbaar voor VDM.

Voor de duidelijkheid, doe alles in VideoRedo, en gooi dat achterhaalde VDM eruit, wedden dat je met wat oefening mijn uitstekende ervaring zal delen.

VDM is inmiddels al 8 jaar out of date, waarom je daar dan nog mee zit te klooien, is een raadsel.

 

Je blijft veel te veel vasthouden aan iets dat ruim zijn tijd heeft gehad.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zo ook al enige tijd bezig met filmmateriaal, zelfs avi die niet gecomprimeerd is.

Je zegt mpeg2. Maar als je dan in de instellingen kijkt, wat je met mpeg2 allemaal kan instellen, dan sta je er suf van.

Ik ben er nog niet in geslaagd een werkende mpeg2 te krijgen om mijn dvd te laten afspelen (usb ingang).

Momenteel doe ik dit helaas omslachtig en zet het in dvd iso.

Als je echt eens gratis wil proberen, maar resultaat is soms ... probeer dan eens freemake. Die kan veel aan.

Het enige wat je hebt is op het einde een 2 sec durend logo van freemake.

Ik gebruik divxtodvd 5.X en werkt zeer perfect.

video redeo wilt bepaalde ts'en niet in dvd plaatsen, met melding video codec mismatch of zoiets.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zo ook al enige tijd bezig met filmmateriaal, zelfs avi die niet gecomprimeerd is.

Je zegt mpeg2. Maar als je dan in de instellingen kijkt, wat je met mpeg2 allemaal kan instellen, dan sta je er suf van.

Ik ben er nog niet in geslaagd een werkende mpeg2 te krijgen om mijn dvd te laten afspelen (usb ingang).

Momenteel doe ik dit helaas omslachtig en zet het in dvd iso.

Als je echt eens gratis wil proberen, maar resultaat is soms ... probeer dan eens freemake. Die kan veel aan.

Het enige wat je hebt is op het einde een 2 sec durend logo van freemake.

Ik gebruik divxtodvd 5.X en werkt zeer perfect.

video redeo wilt bepaalde ts'en niet in dvd plaatsen, met melding video codec mismatch of zoiets.

Bedankt voor deze inbreng.

Bij mij net hetzelfde wat de instellingen betreft.

En, ik ben dus inderdaad verknocht aan VDM.

Maar dat heeft z'n redenen.

Eén daarvan is het mogelijke batch bestand.

Ok, dat heeft videoredo ook, maar ja, vergelijk 2 auto's, ze kunnen alletwee een aanhanger trekken, maar ik wil een diesel, en er is enkel een benzine uitvoering, dan probeer die diesel eventueel met een tussenstap toch het werk te laten doen.

Daar komt het bij mij zo een beetje op neer om die VDM te willen blijven gebruiken. Blijkbaar kunnen sommigen het niet hebben dat ik in deze vasthou aan VDM, maar voor zover ik weet is dat mijn keuze.

Dus verder op zoek naar een satontvanger die dan toch mpeg2 opneemt.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, er zijn niet zoveel mpeg2 zenders meer, de HD zenders gebruiken allemaal het MPEG 4 formaat.

Waarom zou de ontvanger dat dan terug zetten naar MPEG 2.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, er zijn niet zoveel mpeg2 zenders meer, de HD zenders gebruiken allemaal het MPEG 4 formaat.

Waarom zou de ontvanger dat dan terug zetten naar MPEG 2.

Ik begin te geloven dat ik door mijn jarenlange gebruik makende van VDM een stap overgeslagen heb.

Ik dacht tot nu toe dat TS een opname formaat was, net zoals ik bvb met WinDVR3 van Intervideo opneem als ik bvb via de tuner in de pc een opname maak.

Het is met zo dat ik die mpeg2 bestanden dan wel kan bewerken met VDMod.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

TS is een container bestand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS is inderdaad een container formaat met daarin de stream van de zender waarvan je hebt opgenomen, en die kan meerdere video, audio en data kanalen bevatten (data bvb voor teletext). Dit alles in het formaat zoals het door de zender is uitgezonden, in mpeg-2 of in mpeg-4. Bij CD/TVV ga je inderdaad niet veel mpeg-2 meer vinden, de meeste zenders zijn omgezet naar mpeg-4 formaat (en niet alleen de HD kanalen, ook de SD kanalen zijn tegenwoordig in mpeg-4).

en VideoRedo kan al die formaten probleemloos én snel editeren, zo lang je natuurlijk niet het output formaat wijzigt (kan VideoRedo ook maar duurt dan veel langer). Maar jij wenst dus wel DVD's te maken van je opnames, en met mpeg-4 gaat dat problemen geven inderdaad........

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook niet gratis, maar ik gebruik al sinds de DM7000 het progeamma DVR-Studio. Inmiddels versie 3 0. Converteert naar DVD, ISO en MPEG2. Reclames kun je knippen. Ook een optie om te recoderen voor tablets, smartphones.. Enig nadeel is dat de software een internetverbinding vereist. Ook na registratie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS is een container bestand.

Dat besef ik, maar ja, dat zijn de meeste van die zaken. Bvb avi en zo, is ook een containerbestand.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat ga dan doen als zoals het nu bezig is alle zenders over zijn gegaan naar mpeg4 (wat helemaal niet compatibel is met DVD).

En de ontvanger die je zoekt voor mpeg2 opname is er niet, dus dat valt ook af.

En het werken met mpeg4 vergt niet alleen een zeer krachtige pc, ook up to date videobewerkings software.

Dan kan je Blu-Ray's branden van je HD materiaal in HD definitie, echter vergeet deze klus met freeware tooltjes maar.

Beter is trouwens je HD (mpeg4) filmbestanden direct op te slaan op een NAS of Externe Harde schijf met grote opslagcapiciteit.

Er is dan filmcollectie software beschikbaar die je toelaat vanuit je zetel je collectie te beheren, te laten afspelen enz....

 

yadis_dune_13.png

 

movie3.jpg

 

 

DVD heeft dus afgedaan , zoveel is duidelijk nu,

Ik zou je aanraden de manier van werken die nu toepast achter je te laten, en de stap vooruit te maken,

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...