Denisdaf Geplaatst: 27 december 2014 Auteur Geplaatst: 27 december 2014 (aangepast) En wat ga dan doen als zoals het nu bezig is alle zenders over zijn gegaan naar mpeg4 (wat helemaal niet compatibel is met DVD). En de ontvanger die je zoekt voor mpeg2 opname is er niet, dus dat valt ook af. En het werken met mpeg4 vergt niet alleen een zeer krachtige pc, ook up to date videobewerkings software. Dan kan je Blu-Ray's branden van je HD materiaal in HD definitie, echter vergeet deze klus met freeware tooltjes maar. Beter is trouwens je HD (mpeg4) filmbestanden direct op te slaan op een NAS of Externe Harde schijf met grote opslagcapiciteit. Er is dan filmcollectie software beschikbaar die je toelaat vanuit je zetel je collectie te beheren, te laten afspelen enz.... DVD heeft dus afgedaan , zoveel is duidelijk nu, Ik zou je aanraden de manier van werken die nu toepast achter je te laten, en de stap vooruit te maken, Ik ben het met je eens hoor. Doch ik heb ook een dusdanig grote verzameling aan zaken die ik opname van tv (kabel) en nu ook TS (schotel) en converteerde naar DIVX dat het naar een andere manier gaan minder makkelijk is. Bij mij komt alles op harde schijven te staan, en het belangrijkste is niet (hoewel het niet slecht moet zijn natuurlijk) de beeld Kwaliteit, dan eerder de grootte van de bestanden, en de mogelijkheid het op haast alle weergave toestellen te kunnen weergeven. Mijn DIVX (avi) bestanden zijn gemiddeld 1100 Kbps aan beeld, en 192 aan audio groot. Dus zeker goed voor wat bij mij belangrijk is. Het is zeker ook goed te bekijken. Het zit zo dat ik voordien (ook nu nog) opnames maat met de pc rechtstreeks van kabel met die windvr 3. Ook als er meerder ( en dat is hier meestal zo ) meerdere porg's zijn met overlappende uitzendmomenten of gelijke ik deze opneem op Digicorder (Telenet) en dan via het eerder genoemde ook op pc opneem. Deze worden van ongewenste zaken ontdaan (geknipt) en naar DIVX omgezet met het genoemde Virtualdubmod. Nu heb ik sedert een tijd ook weer de stap gezet naar sat ontvangst omdat ik de daarvan opgenomen zaken gewoon als bestand naar de pc kan brengen, en ze dus niet zoals deze van de digicorder opnieuw dien "over te zetten" waar bij er dus van VU+ naar PC geen verlies is. Maaaaaaaaaaaaaaaaaar, daar stootte ik dus op het TS ding dat me stokken in de wielen steekt. Vandaar dus mijn zoektocht. 27 december 2014 aangepast door Denisdaf Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Tripleboy Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 Zo ga nog lang blijven aanmodderen hoor, gooi dat VDM eens voorgoed eruit, Hoe doen jullie het toch hé, je moet eerst fast frame copy instellen, dan gaat het heel vlug, je moet natuurlijk geen ts bestand dat in mpeg4 is beginnen omzetten naar mpeg2, dat is dan transcoderen. Dat is niet allleen zinloos, het doet de beeldkwaliteit zeker geen goed, en het is zonde van de tijd. http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1019914/videoredo-brings-fast-mpeg1-video-chopping Video van 110 min van linux ontvanger naar VideoRedo, bewerkt voor blu Ray, opgeslagen in 46 sec, Intel Quick Sync actief. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Denisdaf Geplaatst: 27 december 2014 Auteur Geplaatst: 27 december 2014 Volgens mij Kan DVD flick rechtstreeks een .ts bestand omzetten naar een DVD formaat. En dit programma is gratis. Ik heb het in het verleden regelmatig gebruikt. mvg ok hoor, maar ik brand geen dvd's, ik bewaar alles op harde schijven. Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Moderator ceesv Geplaatst: 27 december 2014 Moderator Geplaatst: 27 december 2014 Reden te meer om over te schakelen op MPEG-4, anders wordt het een dure hobby om alle HD programma's op te slaan. Je neemt meerdere programma's overlappend op, daarna bewerk je ze,wanneer heb je tijd om ze te bekijken? Is dit een moderne vorm van "Hoarders"? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Denisdaf Geplaatst: 27 december 2014 Auteur Geplaatst: 27 december 2014 Zo ga nog lang blijven aanmodderen hoor, gooi dat VDM eens voorgoed eruit, Hoe doen jullie het toch hé, je moet eerst fast frame copy instellen, dan gaat het heel vlug, je moet natuurlijk geen ts bestand dat in mpeg4 is beginnen omzetten naar mpeg2, dat is dan transcoderen. Dat is niet allleen zinloos, het doet de beeldkwaliteit zeker geen goed, en het is zonde van de tijd. http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1019914/videoredo-brings-fast-mpeg1-video-chopping Video van 110 min van linux ontvanger naar VideoRedo, bewerkt voor blu Ray, opgeslagen in 46 sec, Intel Quick Sync actief. Ik blijf het met je eens aangaande een aantal zaken hoor, maar dan blijf je nog steeds met een groot (bestandsgrootte) ding als gevolg dacht ik. TS bestand van 4Gb is mij te groot, als ik een mpeg bestand van 4Gb omzet naar een goed DIVX bestand komt dat ongeveer op 1/7 dus een kleine 700Mb. Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Denisdaf Geplaatst: 27 december 2014 Auteur Geplaatst: 27 december 2014 Reden te meer om over te schakelen op MPEG-4, anders wordt het een dure hobby om alle HD programma's op te slaan. Je neemt meerdere programma's overlappend op, daarna bewerk je ze,wanneer heb je tijd om ze te bekijken? Is dit een moderne vorm van "Hoarders"? Ja op de laatste vraag. Het heeft allang niets meer met bekijken te maken hoor. Maar ik heb al menigmaal door mijn opnames mensen gewezen op zaken die ze dachten te weten die toch niet klopten. Evengoed andersom. Tevens zijn er door mij zaken kunnen vertoond worden tijdens het jubileum 50 jaar Vlaamse TV. Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Moderator ceesv Geplaatst: 27 december 2014 Moderator Geplaatst: 27 december 2014 Maar ik heb al menigmaal door mijn opnames mensen gewezen op zaken die ze dachten te weten die toch niet klopten. Wanneer je alles wat uitgezonden voor de waarheid aanneemt... Maar wanneer je dat zo serieus neemt, en stapels Harddisc's voor opslag koopt, overigens een vergankelijk medium, dan mag € 100,00 voor een fatsoenlijk video verwerkings en montage programma toch geen probleem zijn. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Denisdaf Geplaatst: 27 december 2014 Auteur Geplaatst: 27 december 2014 Zo ga nog lang blijven aanmodderen hoor, gooi dat VDM eens voorgoed eruit, Hoe doen jullie het toch hé, je moet eerst fast frame copy instellen, dan gaat het heel vlug, je moet natuurlijk geen ts bestand dat in mpeg4 is beginnen omzetten naar mpeg2, dat is dan transcoderen. Dat is niet allleen zinloos, het doet de beeldkwaliteit zeker geen goed, en het is zonde van de tijd. http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1019914/videoredo-brings-fast-mpeg1-video-chopping Video van 110 min van linux ontvanger naar VideoRedo, bewerkt voor blu Ray, opgeslagen in 46 sec, Intel Quick Sync actief. Wat is dan eigenlijk het resultaat dat je krijgt met die fast frame copy? Een ander soort bestand? Een kleiner bestand? ik bedoel is een opname van bvb 30 minuten met een bepaalde grootte na fast frame copy kleiner als bestand? zo neen, wat geeft het dan wel? Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Tripleboy Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 (aangepast) Ik blijf het met je eens aangaande een aantal zaken hoor, maar dan blijf je nog steeds met een groot (bestandsgrootte) ding als gevolg dacht ik. TS bestand van 4Gb is mij te groot, als ik een mpeg bestand van 4Gb omzet naar een goed DIVX bestand komt dat ongeveer op 1/7 dus een kleine 700Mb. Gezien de opslagcapaciteiten van tegenwoordig is de groote van een filmbestand van geen tel meer, hier een NAS met 15TB aan boord, staat 1200 HD Film's nog niet halvol, en de oorsponkelijke HD kwaliteit blijft in zijn geheel behouden. Je moet vooral niet beginnen transcoderen met h.264 filmateriaal, daar zit al zo een sterke compressie dat de beeldkwaliteit behoorlijk word aangestast. Dus voorzie ruim genoeg opslagcapaciteit, en laat het bronmateriaal onaangetast, daarvoor werk dan in videoredo met fast frame format, dat loopt lekker soepel en bovendien zeer snel. Harde schijven zijn er nu al in 6 TB, en volgend jaar komen de eerste 10TB exemplaren op de markt. En vergeet niet dat Ultra HD in opmars is, maar dat is dan weer aan ander verhaal. Ik heb het al vermeld, maar bij herhaling je manier van werken met mpeg2 gaat niet op voor mpeg4 en de bijhorende HD resoluties. Mocht je toch aan Divx willen blijven kan ik je nu al melden dat de compressie van mpeg4 / h.246 materiaal je niet de verkleining van je bestanden zal opleveren die je kende met mpeg2. The times are changed, 27 december 2014 aangepast door Tripleboy GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Denisdaf Geplaatst: 27 december 2014 Auteur Geplaatst: 27 december 2014 Maar ik heb al menigmaal door mijn opnames mensen gewezen op zaken die ze dachten te weten die toch niet klopten. Wanneer je alles wat uitgezonden voor de waarheid aanneemt... Maar wanneer je dat zo serieus neemt, en stapels Harddisc's voor opslag koopt, overigens een vergankelijk medium, dan mag € 100,00 voor een fatsoenlijk video verwerkings en montage programma toch geen probleem zijn. Vergankelijk misschien, maar als opslag medium beter, en zekerder dan DVD's. En het gaat me niet om de 100 Euro's het gaat me om het gebruiksgemak en het resultaat aan kwaliteit tov grootte v/h bestand. 2 Tb aan Hdd kost een fractie van 2Tb aan DVD's. Meer nog, als ik op een HDD 1 maal enkele Mb's verlies doordat er geen enkel bestand klein genoeg is om er nog op te raken, dan heb ik dat bij ELKE dvd voor. Maar dat is een andere zaak. Er zijn evengoed mensen die een verhuis doen met hun eigen wagen en dertig keer heen en weer rijden terwijl andere zweren bij even een vrachtwagen huren. Wie heeft gelijk? Zie je wat ik bedoel? Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Tripleboy Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 Wat is dan eigenlijk het resultaat dat je krijgt met die fast frame copy? Een ander soort bestand? Een kleiner bestand? ik bedoel is een opname van bvb 30 minuten met een bepaalde grootte na fast frame copy kleiner als bestand? zo neen, wat geeft het dan wel? In de eerste plaats bewerk je het oorspronkelijke beeldmateriaal in zijn originele vorm, en na het nodige knipwerk ga je het dan ook opslaan in zijn originele (dus zonder transcodering of omzetting naar een ander video formaat/compressie) formaat, je hebt echter ook de mogelijk om voor een andere container te kiezen zonder dat je bronmateriaal word aangetast. Dit levert op een krachtige pc een zeer snelle verwerkingstijd op, zoals je in mijn voorbeeld kan zien. Bij HD materiaal, dus H.264 kan je deze opslaan als mp4, m2ts, mkv, wtv, dit met behoud van de kwaliteit van je bronmateriaal in deze container. Je hebt ook de optie om je bewerkte video te exporteren naar andere formaten, maar meestal moet er dan omzetting gebeuren, wat dan de nodige rendering gaat opleveren, en ook ben je de originele beeldkwaliteit van je HD beelden dan aan het verdoezelen. http://thedigitallifestyle.com/w/index.php/2011/04/03/review-videoredo-tvsuite-h-264/ GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Denisdaf Geplaatst: 27 december 2014 Auteur Geplaatst: 27 december 2014 Harde schijven zijn er nu al in 6 TB, en volgend jaar komen de eerste 10TB exemplaren op de markt. En vergeet niet dat Ultra HD in opmars is, maar dat is dan weer aan ander verhaal. Dit is wel zo, maar om mijn standpunt te verduidelijken was dat niet relevant. Het gaat er hierom dat HDD's imo beter zijn voor opslag dat DVD's. Ook dat laat ik over aan persoonlijke gedachten van anderen. Tenandere als elke man slecht gek zou worden van 1 bepaalde vrouw zou de wereld al lang onderbevolkt en vooral eenzaam voor de rest van de vrouwen zijn. Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Tripleboy Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 Ik blijf het met je eens aangaande een aantal zaken hoor, maar dan blijf je nog steeds met een groot (bestandsgrootte) ding als gevolg dacht ik. TS bestand van 4Gb is mij te groot, als ik een mpeg bestand van 4Gb omzet naar een goed DIVX bestand komt dat ongeveer op 1/7 dus een kleine 700Mb. Omdat je nog steeds denk in mpeg2, met HD materiaal ontkom je niet aan grotere bestands omvang. Er is een periode geweest voorafgaand aan mpeg4, dat HD materiaal in mpeg2 werg opgeslagen dat leverde veel te grote bestanden op, eenmaal mpeg4 met de h.264 codec aan zet werd dat al acceptabel, echter deze codec heeft een zeer sterke doch efficiente beeldcompressie in zich, dat het achteraf wijzigen naar een nog kleinere bestandsomvang via een andere codec/compressie de HD beeldkwaliteit gevoelig word aangetast. En dat willen we nu net vermijden, dus ja het vraagt wat meer opslag, maar het blijft een plaatje om te zien. Enkel voor draagbare aparaten word het vaak nog omgezet, daar word op die kleine schermpjes het verschil niet zo direct in het oog springend. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Tripleboy Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 Vergankelijk misschien, maar als opslag medium beter, en zekerder dan DVD's. En het gaat me niet om de 100 Euro's het gaat me om het gebruiksgemak en het resultaat aan kwaliteit tov grootte v/h bestand. 2 Tb aan Hdd kost een fractie van 2Tb aan DVD's. Meer nog, als ik op een HDD 1 maal enkele Mb's verlies doordat er geen enkel bestand klein genoeg is om er nog op te raken, dan heb ik dat bij ELKE dvd voor. Maar dat is een andere zaak. Er zijn evengoed mensen die een verhuis doen met hun eigen wagen en dertig keer heen en weer rijden terwijl andere zweren bij even een vrachtwagen huren. Wie heeft gelijk? Zie je wat ik bedoel? Daarbij kan DVD niet overweg met mpeg 4, en al helemaal niet met HD video/resolutie's, heldere feiten die met een verhuiswagen niets te maken hebben, wel met de vooruitgang der techniek. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Gast Mimisiku Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 Mag ik inhaken op het feit dat de kwaliteit van de huidige HDD's (ook vanwege de prijs) vaak bedroevend slecht is. Het ene moment Oké, ander moment "klak klak" error. Alle data onherroepelijk foetsie. Tuurlijk: je hebt garantie en de HDD zal vervangen worden. Maar je data is en blijft weg! Zorg dus voor een RAID oplossing zodat je redundantie hebt. Ben zelf geen films aan het opslaan, maar wel data backup. Ik gebruik 2 NAS apparaten met 16TB opslag. Eén staat continue aan. Een tweede identieke grootte wordt wekelijks gestart. Incrementele backup gemaakt van NAS 1. Daarna gaat hij weer uit. Als 3de een grote externe eSATA HDD die dan als backup van de backup dient...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen