Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

Ik heb al enkele maanden oscam draaien en tot vandaag werkte het allemaal prima, maar vanmorgen ineens geen beeld.

Ga ik kijken staat er no active entitlements found, schakel ik over naar cccam werkt de kaart meteen.

Kwa instellingen is er niets veranderd, hij zegt wel Card OK en vraag ik de entitlements op via de reader info staat er datum tot 26-2-2015.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben ? Ik heb de AU ook aanstaan op de groep van de kaart en heeft maanden zo gewerkt. Oscam versie is 10097.

groeten,JBnl

Geplaatst:

Even kijken in de WebIF. Bij de sectie Block ECM

Geplaatst:

De kaart de hele nacht in cccam op SBS6 HD gehad en gewoon werken nu weer overschakelen naar Oscam en nog steeds geen entitlements en kaart niet werken, heel vreemd.

Er zijn geen EMM geblocked.

groeten,JBnl

Geplaatst:

Welke oscam revision gebruik je en op welke box?

Post de inhoud van je oscam.server eens, ik vermoed een configuratiefout tgv upgrade oude oscam naar nieuwere versie waardoor de kaart niet goed geinitialiseerd wordt en daarom geen entitlements heeft. 

Geplaatst:

Oscam r10097 draaiend op een oude dm7020

[reader]
label                         = card
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
detect                        = cd
mhz                           = 600
group                         = 1
emmcache                      = 1,1,0
cooldown                      = 60,600

groeten,JBnl

Geplaatst:

Ik zie in elk geval een clockfout (in nieuwere versie van oscam is daar wat in veranderd)

aanpassen naar:

label = card
protocol = internal
device = /dev/sci0
autospeed = 0
detect = cd
mhz = 525
cardmhz  = 3150
ratelimitecm = 4
ratelimittime = 9000
ecmunique = 1
srvidholdtime = 2000
cooldown = 60,600

Als aangepast is en het werkt nog niet kun je voor de zekerheid nog eens je box helemaal spanningloos maken.

Soms gaat de interne reader zo over zijn nek dat een simpele reboot hem er niet meer uit kan helpen.

Geplaatst:

Even een terug melding, eerst alles aangepast naar de instellingen zoals parasol aangegeven heeft en toen een herstart, maar nog steeds niets, toen zoals parasol ook aangeeft de box even spanningsloos gemaakt en overnieuw opgestart en nu werkt alles weer zoals het moet,.

Bedankt voor je hulp.

groeten,JBnl

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...