fisaro Geplaatst: 26 december 2014 Geplaatst: 26 december 2014 Hoi, Weet iemand of Conax CAID 0b00 van DigitAlb op een softcam werkt. Zij maken gebruik van hardware pairing? heb even zitten googlen maar vind er bar weinig over. heb zelf al CCcam/oscam/newcs geprobeerd maar helaas krijg ik het niet aan de praat. moeilijkste is om de boxkey o.i.d. uit hun box te halen waarmee de smartcard wordt gepaired. Alvast dank voor het meedenken!
Alex1970 Geplaatst: 28 december 2014 Geplaatst: 28 december 2014 (aangepast) Even algemeen: Als je zeker weet dat die smartcard alleen werkt gepaired met een specifieke decoder zal je de boxkey van die decoder (en misschien ook nog een RSA-key) in moeten geven in de configuratie van CCcam of OScam. Als deze niet op de box staat zal je die op de één of andere manier moeten uitlezen maar dat zal waarschijnlijk wel onmogelijk gemaakt zijn om dat simpelweg ergens in het menu van de ontvanger te vinden want de provider (in dit geval DigitAlb) wil waarschijnlijk juist dat je alleen hun apparatuur gebruikt, anders zouden ze die pairing niet toepassen. Enige optie is dan een CAM maar voor zover ik kan zien op digitalb.al leveren ze die niet. 28 december 2014 aangepast door Alex1970 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
fisaro Geplaatst: 29 december 2014 Auteur Geplaatst: 29 december 2014 Hoi Alex1970, Dank voor je reactie. De pairing methode die ze toepassen is dus het koppelen van de box met de smartcard. Ik vermoed wel dat de gegevens in de box opgeslagen moeten zijn.(boxkey en/of RSA key). Helaas zijn de ook gestopt met het verkopen van modules. Dit is klote omdat ik dan weer een box erbij heb om deze zenders te kunnen ontvangen. De nieuwe boxen die DigitAlb verkoopt beschikken niet over een rs32 poort om e.e.a. uit te kunnen lezen. Wat zijn verder de mogelijkheden om toch te kunnen uitlezen?
De_Perre Geplaatst: 29 december 2014 Geplaatst: 29 december 2014 jtag? maar dan zal je iemand met meer elektronica-kennis moeten vinden... [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen