wolverine Geplaatst: 26 december 2014 Geplaatst: 26 december 2014 aangezien mijn schotel voor Nilesat door de dakwerker bijna het loodje heeft moeten leggen ben ik me aan het voorbereiden om een nieuwe schotel aan te kopen en de keuze viel zo goed als zeker op een Gibertini OP 150 S maar ik zou deze ipv de huidige 130 cm schotel die op een tegelvoet staat graag bevestigen aan mijn betonnen buitenmuur. aangezien dit een serieuze windvanger zal zijn moet het natuurlijk wel een serieus goede muursteun zijn denk ik (of is het volledig af te raden om zo een grote schotel laag bij de grond aan de muur te hangen? hebben jullie suggesties? VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Sprietje Geplaatst: 26 december 2014 Geplaatst: 26 december 2014 (aangepast) Gewoon met een degelijke mastmuursteun, zie bijlage. Daar een stuk pijp van 60mm diameter in zetten van 1 meter lang. Beugels 75cm van elkaar plaatsen. Dan heb je nog 25cm boven de bovenste steun om je schotel op te monteren.De beugel met drie poten bovenaan zetten.De uitval van de beugels wordt bepaald hoe recht of schuin de schotel t.o.v. de muur komt te staan. De Gibertini kan op een pijp van 55-100mm gemonteerd worden. Dus zeker geen pijp gebruiken die een kleinere diameter heeft dan 60mm want dan kan de schotel te gemakkelijk verdraaien bij een storm. Als 76mm in de muurbeugel gemonteerd kan worden, dan is dat nog beter. Pijp is dan 76,1 x 3,25mm. 26 december 2014 aangepast door Sprietje
wolverine Geplaatst: 28 december 2014 Auteur Geplaatst: 28 december 2014 Bedankt voor dit advies VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen