Bloemetje Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 Ik sinds kort een eigen modem router van Fritzbox gekocht de 7490. Ik hen internet en bellen van Canal Digital (CD). Ik krijg helaas de instellingen niet goed om de Fritzbox werkend te krijgen. De opgegeven gegevens van CD over de username en password werken niet. Heeft iemand hier ervaring mee en wil mij helpen om de fritzbox werkend te krijgen?
Gast Mimisiku Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 Waarom ter wereld heb je een Fritzbox 7490 gekocht om met Canal Digitaal te gaan gebruiken? Als je mazzel hebt red je 20Mbit. Maar goed, op zich zijn Fritzboxen prima stabiele routers (zelf een 7360 i.c.m. XS4ALL). Eigenlijk heb je alleen de VOIP gegevens nodig van Canal Digitaal. Belangrijk zijn: Telefoonnummer wat Canal Digitaal je gegeven hebt SIP provider gegevens Inlognaam Wachtwoord Eventueel de SIP poort (gebruikelijk is 5060), maar iedere provider kan zijn eigen waarden instellen
Bloemetje Geplaatst: 27 december 2014 Auteur Geplaatst: 27 december 2014 De modem van CD zelf bevalt me niet zeker niet de WLAN. Fritzbox was de enige die ik in de buurt te pakken kreeg. In tussen heb iksettings van Telfort gebruikt. Die staan in de fritzbox zelf. Hiermee heb ik mijn internet op gang gekregen. Nu alleen de telefoon nog.
Gast Mimisiku Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 Als Canal Digitaal de SIP gegevens niet vrij geeft houdt het verhaal gewoon op. Persoonlijk zie ik geen meerwaarde meer aan een telefoonlijn. Alles kan digitaal en gratis verstuurd worden via je internetverbinding. Denk aan WhatsApp en Skype. Ook zijn de prijzen van GSM gesprekken flink gezakt. Dus voor die incidentele gevallen bellen via 06.. Alleen het bedrijfsleven heeft nog baat bij een (semi) vaste lijn. Ook nodig voor bijvoorbeeld een Fax. Dit laatste kan overigens via de FritzBox gesimuleerd en verwerkt worden..
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2014 Geplaatst: 29 december 2014 (aangepast) Voor je van de ene router naar de andere gaatoverstappen, is het goed om eens alle instellingen en webinterface tabbladen te openen en evenwel die instellingen op te schrijven. (screenshots maken) (dat kan ook nu nog, daar je enkel dat ander modem hoeft aansluiten en alles uitleest) Als het WAN gedeelte nu verbinding heeft zal dat met de telefoon ook wel lukken, zonder dat je andere providers en of services hoeft nemen. Eigenlijk heb je alleen de VOIP gegevens nodig van Canal Digitaal. Belangrijk zijn:Telefoonnummer wat Canal Digitaal je gegeven hebtSIP provider gegevensInlognaamWachtwoordEventueel de SIP poort (gebruikelijk is 5060), maar iedere provider kan zijn eigen waarden instellen die gegevens staan ook in de brief van knaldigitaal. ciao 29 december 2014 aangepast door Tonskidutch Nothing Compares 2U Jimmy Scott
hansputters Geplaatst: 29 december 2014 Geplaatst: 29 december 2014 @Sjaak(k): helemaal eens met je uiteenzetting maar in tegenstelling tot de ts heb jij de beschikking over een (geporteerd) ingaand telefoonnummer..... Mocht het onverhoopt niet lukken de inloggegevens bij CDS te krijgen (probeer maar eens wat los te weken van die rot club!) dan blijft alleen nog de mogelijkheid van 085-constructies over. Dat zou i.d.d. een goede basis vormen om uit te bellen m.b.v. allerlei Dellmont-clones. Maar worden dergelijke Voip-in nummers tegenwoordig nog gratis verstrekt?
sattv4iedereen Geplaatst: 2 januari 2015 Geplaatst: 2 januari 2015 Ik werk ook nog met 2 semi vaste lijnen voip van de provider (gesprekken mobiel en vast in europa inbegrepen) gebruik via de fritz en een memory stick voor de fax de 2de lijn. Ik heb dan ook een ander voip nummer met belkosten van belgie en van nederland. Als ik dan weg ben, dan schakel ik de per minuut kostende nummers door via mijn nummer van mijn provider naar mijn gsm, en dat kost me niks. Ik ben er zelfs nog in geslaagd inkomende voipbuster gesprekken door te schakelen naar mijn gsm via mijn provider lijn. Ik heb nog zeer graag een vast nummer. Want hier in belgie, bellen de meesten gratis naar vaste lijnen in hun abonnementsbijdrage. En gans de dag de pc of laptop aan laten staan om een verwaaide skyper die eens belt, dat doe ik niet. Ik gebruikte daarvoor mijn iphone, maar helaas sinds ios 8.X.X, heb ik dit moeten staken. Jammer dat skype geen sip ondersteund. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
quattro Geplaatst: 2 januari 2015 Geplaatst: 2 januari 2015 @Sjaak(k): helemaal eens met je uiteenzetting maar in tegenstelling tot de ts heb jij de beschikking over een (geporteerd) ingaand telefoonnummer..... Mocht het onverhoopt niet lukken de inloggegevens bij CDS te krijgen (probeer maar eens wat los te weken van die rot club!) dan blijft alleen nog de mogelijkheid van 085-constructies over. Dat zou i.d.d. een goede basis vormen om uit te bellen m.b.v. allerlei Dellmont-clones. Maar worden dergelijke Voip-in nummers tegenwoordig nog gratis verstrekt? Waarom blijft alleen de mogelijkheid van 085 constructies over??? Mocht je je sip gegevens niet van CD krijgen dan kun je je vaste nummer gewoon naar een voip provider laten porteren. VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
hansputters Geplaatst: 2 januari 2015 Geplaatst: 2 januari 2015 (aangepast) @quattro: de ts heeft toch een lopend contract voor internet+bellen? Kun je, voor afloop van het contract, je telefoonnummer dan al porteren? Ik hoop van wel want dan is @bloemetje gelijk uit de problemen edit: of eventueel de standaard meegeleverde modem uitsluitend voor ingaand telefoonverkeer gebruiken en de FB er achter plaatsen met alle voordelen van dien 2 januari 2015 aangepast door hansputters
quattro Geplaatst: 2 januari 2015 Geplaatst: 2 januari 2015 Ja tuurlijk kan dat. Al moet je wel je contract uitdienen. Dwz dat je je nummer gewoon kunt porteren, maar de telefoniekosten wel aan je huidige telefoonprovider blijft betalen gedurende de looptijd van het contract. Meestal is dat maar een een paar euro per maand, maar dan krijg je daar wel de vrijheid om een router naar keuze te gebruiken voor terug. VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen