Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben vandaag wat aan het rommelen met een client box, die inlogt op beneden.

Een client met slechts 1 geldige reader en DVB-API geactiveerd, geeft al beeld omdat er kennelijk een default user anonymous geactiveerd is.

Dat kan ik begrijpen.

Ik had eigenlijk verwacht dat als ik bij dvb-api config een user bijv. local-DVB-API invul, er geen anonieme user meer mag inloggen. 

Als ik echter de local-DVB-API user verwijder en vervolgens oscam herstart, heb ik gewoon weer beeld, maar dan via de user anonymous. 

Dat verbaast mij.

Is er voor een client überhaupt een voordeel om netjes een user te definieren zoals in DVB-API opgegeven is?

Gtz. Martje B

Geplaatst:

daar heb ik mijn hoofd ook meermaals voor tegen de muur geramd

spreek een en ander nutteloos getest

snap je het :

BoiONK neen

ofschoon die jongens dat telkens in hun tuto help site uitleggen, kwam ik ook enkel tot het resultaat anonamiuous :grin:

hoe vaak ze het ook uitgelegd hebben, ik kom ook niet verder martjeB

maar verbinden doet ie en beeld volgens dev/sci0 ook

of we hier op de juiste plek vragen stellen?

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Ik kan die anonymous wel wegkrijgen hoor, dan verbindt ie keurig met de user local-DVB-API.

in oscam.cfg:

[dvbapi]

enabled                       = 1
pmt_mode                      = 6
user                          = local-DVB-API

in oscam.user:
[account]
user                          = local-DVB-API
group                         = 1

Maar als ik die user weggooi, wil ik geen verbinding meer zien, maar dan krijgt anoniempje opeens verbinding.

Gtz. Martje B

Geplaatst:

Dat werkt nu eenmaal zo. De dvbapi module in oscam krijgt altijd toegang ook al maak je er geen gebruiker voor aan.

Dat is staat gewoon als override in de sourcecode. Maar om je gerust te stellen dat lukt geen enkele andere gebruiker op dezelfde box.

Ook een dvbapi die connecteert naar een andere oscam instantie op bv een server krijgt geen toegang als er user/pass niet klopt.

Geplaatst:

Daar zit een heel klein risico.

Die dvbapi kan ik helemaal geen password geven.

Als je dan geen hostname opgeeft in de server, kun je met een clientbox inloggen op de server.

Maar als een client zonder gebruiker al werkt, waarom zou je dan een gebruiker aanmaken en in dvbapi definiëren?

Gtz. Martje B

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...