carlo666 Geplaatst: 29 december 2014 Auteur Geplaatst: 29 december 2014 Beide primaire zijn gelijk, zelfs geprobeerd met primaire en secundaire gelijk op beide boxen, helaas geen resultaat.
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2014 Geplaatst: 29 december 2014 enkel het instellen ervan is niet voldoende, dat moet men ook implementeren door een herstart van het LAN apparaat (allemaal dus) heb je ook de /etc/hosts per vast IP-adres opgegeven? heb je IPv6 draaien? I Am Gone Love You JESTOFUNK
carlo666 Geplaatst: 29 december 2014 Auteur Geplaatst: 29 december 2014 "127.0.0.1 localhost.localdomain localhost" staat er bij beide in etc/hosts Hoe zie ik of ik IPv6 heb draaien?
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2014 Geplaatst: 29 december 2014 localhost is duidelijk dat is de loopback maar dan toevoegen 192.168.1.65 Ultimo 192.168.1.2 PCnaam 192.168.1.254 Router etc of er IPv6 draait is in de router te zien op netwerk tabblad en de instellingen van het netwerk indien je de IPtables hebt gebruikt in de VTI8.0 kan het zijn dat daarom geen toegang mogelijk is I Am Gone Love You JESTOFUNK
dirocca Geplaatst: 29 december 2014 Geplaatst: 29 december 2014 quote pli forum. Op de ontvangers met wat minder geheugen (Solo, Duo, Ultimo) heeft VU+ ervoor gekozen om support voor CIFS en ext4 niet in de kernel op te nemen maar in plaats daarvan als kernel module. Die kan dan al dan niet naar wens ingeladen worden. Deze modules kun je terugvinden in een tweetal packages: - kernel-module-cifs - kernel-module-ext4 Deze packages (c.q. modules) zitten niet standaard in de image, die moeten even gedownload/geinstalleerd worden. Ik weet niet hoe dat op de "gebruikersvriendelijke" manier gaat, maar het gaat heel snel via de shell/telnet/ssh: opkg update opkg install kernel-module-cifs opkg install kernel-module-ext4 init 6 # reboot We gaan nog even kijken of dat fraaier kan en/of VU+ hier iets in kan betekenen. Overigens zit ext3 wel standaard in alle kernels. grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
carlo666 Geplaatst: 29 december 2014 Auteur Geplaatst: 29 december 2014 In beide boxen de andere box toegevoegd zoals voorbeeld. In de router zie ik onder LAN instellingen onder Gateway "IPv6 disabled". De Solo2 staat wel in de DHCP table in de router. In VTi 8.0 weet ik geen IPtable te vinden.
carlo666 Geplaatst: 29 december 2014 Auteur Geplaatst: 29 december 2014 quote pli forum. Op de ontvangers met wat minder geheugen (Solo, Duo, Ultimo) heeft VU+ ervoor gekozen om support voor CIFS en ext4 niet in de kernel op te nemen maar in plaats daarvan als kernel module. Die kan dan al dan niet naar wens ingeladen worden. Deze modules kun je terugvinden in een tweetal packages: - kernel-module-cifs - kernel-module-ext4 Deze packages (c.q. modules) zitten niet standaard in de image, die moeten even gedownload/geinstalleerd worden. Ik weet niet hoe dat op de "gebruikersvriendelijke" manier gaat, maar het gaat heel snel via de shell/telnet/ssh: opkg update opkg install kernel-module-cifs opkg install kernel-module-ext4 init 6 # reboot We gaan nog even kijken of dat fraaier kan en/of VU+ hier iets in kan betekenen. Overigens zit ext3 wel standaard in alle kernels. grtz Philip Hier had tesla me al op gewezen in bericht 5, toch bedankt voor het meedenken. Beide modules waren up to date.
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2014 Geplaatst: 29 december 2014 (aangepast) uhm Dirocca, dat is in Openpli wellicht een aspect dat ter overweging te nemen in VTI zijn die modules echter wel aanwezig en dmv mounten per CIFS common Internet File system is het eigenlijk helemaal niet van belang of uw kast ext3 of ext4 gebruikt sterker nog Carlo666 heeft geen cifs probleem met het openpli image volgens zijn post #1 29 december 2014 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
carlo666 Geplaatst: 29 december 2014 Auteur Geplaatst: 29 december 2014 Het gaat inderdaad over het feit dat het onder VTi 8 niet werkt op de Ultimo, wel op de Solo2. Met VTi 6.0.8 werkt het op de Ultimo. Ben al heel wat wijzer geworden van Tonskidutch maar tot nu toe blijft het een "wazig" probleem. Toch iets te doen in de dartspauzes
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2014 Geplaatst: 29 december 2014 Het gaat inderdaad over het feit dat het onder VTi 8 niet werkt op de Ultimo, Toch iets te doen in de dartspauzes het CIFS mounten wordt dus hier bedoeld in de samenhang van vraag en unieke gegevenheden VTI 8.0 werkt prima op de Ultimo ik ken mijn Ultimo maar al te goed ik denk dat je eens ipv root een andere user en paswoord moet proberen Principieel is user: everyone ook gerechtigd om te mounten maar eigenlijk zou ik veel liever via NFS mounten tussen twee enigma2 kassies NFS-server erop zetten in de tussentijd kijk ik eens verder of dat al eens voorgekomen is met de Ultimo en CIFS mount k dacht het niet maar je weet maar nooit I Am Gone Love You JESTOFUNK
carlo666 Geplaatst: 29 december 2014 Auteur Geplaatst: 29 december 2014 Bedankt voor het meezoeken, top! Is er een quickguide voor NFS-server voor twee enigma2 kassies? Ik kan NFS-server installeren, maar dan....???
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2014 Geplaatst: 29 december 2014 (aangepast) simpel, na download uit de feed de server instellen op HET Client IP adres als gerechtigde starten netwerkbrowser per NFS op de client hoppa 29 december 2014 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
carlo666 Geplaatst: 29 december 2014 Auteur Geplaatst: 29 december 2014 Inderdaad, ik was weer veel te moeilijk aan het denken, dacht dat je meer in moest stellen op de server. NFS is geen probleem, het doel is in ieder geval bereikt, ik kan op de schijf van de Solo2 kijken vanuit de Ultimo.
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2014 Geplaatst: 29 december 2014 we moeten dat CIFS bokkig tuig nog klaren fijn dat je weer kunt kijken nu middels NFS I Am Gone Love You JESTOFUNK
carlo666 Geplaatst: 29 december 2014 Auteur Geplaatst: 29 december 2014 Ja, ik zou er graag nog eens achter komen waarom CIFS niet meer werkt, maar ben voorlopig toch blij. Het viel me trouwens op dat er 2 versies NFS.server in de feed staan. Is hier een reden voor?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen