jarwha Geplaatst: 2 april 2019 Geplaatst: 2 april 2019 (aangepast) Stom vbt BVN. Maar een scan met mn Philips TV ziet ook geen satelliet! 2 april 2019 aangepast door jarwha
Moderator ceesv Geplaatst: 2 april 2019 Moderator Geplaatst: 2 april 2019 https://www.bvn.tv/ontvangst/#map-EU Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 2 april 2019 Geplaatst: 2 april 2019 Heb je de lnb van de Astra 19,2 al eens rechtstreeks aangesloten dus zonder diseqc-switch. Misschien daar iets mis mee of met de diseqc-instellingen in de ontvanger.
jarwha Geplaatst: 3 april 2019 Geplaatst: 3 april 2019 Ja, heb allen een LNB aangsloten op Astra 19.2. Kan het zijn dat de LNB-arm verbogen is. Moet deze onder een hoek van 90gr zijn zodat die ook onder een hoek van 29.6 graden komt te staan? Zal een paar foto's maken straks meesturen.
Sprietje Geplaatst: 3 april 2019 Geplaatst: 3 april 2019 (aangepast) Zo hoort die te zijn 3 april 2019 aangepast door Sprietje
Sprietje Geplaatst: 3 april 2019 Geplaatst: 3 april 2019 (aangepast) Beste jarwha Je hebt de elevatie van de schotel niet goed staan. Hij staat op 24° en moet op nagenoeg 30° staan. Jij leest de elevatieschaal af bij het midden van de bout maar dat is fout. Je moet hem aflezen op het uiteinde van de plaat, zie bijlage. Lees de installatiehandleiding. Je kunt het ook al meteen zien aan de schotel. Die staat maar een paar graden achterover. De offset van de E-85 is 17,94°, zeg maar 18°. Dan staat hij op een elevatie van net over de 20°. installatiehandleiding E85.pdf 3 april 2019 aangepast door Sprietje
jarwha Geplaatst: 5 april 2019 Geplaatst: 5 april 2019 Hoi, Ik heb nu ontvangst. De elevatie staat nu op 35gr ingesteld en rail op 103gr. Iets meer gedraaid en hoger ingesteld. Kan niet meer meten DU+ Duo heeft het begeven. Blijft hangen tijdens het opstarten.
Sprietje Geplaatst: 5 april 2019 Geplaatst: 5 april 2019 (aangepast) Heb je nu zoveel signaal dat de meter het heeft begeven? De schotelskew moet hoe dan ook op 100 graden staan, zie de procedure zoals in beschreven heb. Dat is de enige juiste stand om alle satellieten die je opgegeven hebt goed te ontvangen. 5 april 2019 aangepast door Sprietje
jarwha Geplaatst: 5 april 2019 Geplaatst: 5 april 2019 13E laten vervallen ivm het feit dat ik een 4/1 DISEQC SWITCH heb. Ontvang dus nu 9E, 19.2E, 23.5E en 19.2E
Sprietje Geplaatst: 5 april 2019 Geplaatst: 5 april 2019 (aangepast) Dat je de 13e hebt laten vallen maakt voor de schuinte van de rail niets uit. De 2 buitenste lnb's in combinatie met het punt waar de schotel naar kijkt bepaalt de schuinte van de rail of in dit geval de skew van de schotel en dat is 100 graden zoals ik uitgerekend had. Als jij hem dan op 103 graden zet krijg je problemen met de ontvangst van de twee buitenste satellieten. Ik ga er dan wel van uit dat je eerst de schotel op 90 graden hebt gezet en dan de rail waterpas met de twee bouten van de rail. Je zult het zelf wel merken. 5 april 2019 aangepast door Sprietje
jarwha Geplaatst: 5 april 2019 Geplaatst: 5 april 2019 (aangepast) Ga ik doen zodra ik een andere receiver heb. Ben al blij dat ik ontvangst gehad heb. Dit dank zij de goede support. Had dit nooit zonder hulp gekund! 5 april 2019 aangepast door jarwha
Sprietje Geplaatst: 5 april 2019 Geplaatst: 5 april 2019 Hoi beste jarwha Bedankt voor de foto's. Ik zie nu wat je gedaan hebt met de lnb-klemmen. Je hebt de klemmen van de SAB-rail rechtstreeks op de rail van de Maximum gezet. Dat is mooi want deze klemmen zijn dus zo smal, dat je de koppen van de lnb's gewoon tegen elkaar kunt zetten zoals ik dat in een eerder bericht al aan gaf. Op zich prima dus om die losse klemmen rechtstreeks op de rail van de schotel te zetten maar staan de lnb's dan wel op dezelfde hoogte? Ik heb de indruk dat het midden van de lnb met de SAB-klem hoger staat dan met de originele Maximum klemmen. Hoeveel millimeter is het hoogteverschil?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen