Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben niet zo thuis in de wereld van CAM's maar bestaan er ook CAM's die verschillende coderingen kunnen ondersteunen, mits voorzien van de juiste smartcard, net zoals een softcam dat kan?

Dus bijv. én Conax én Seca én Viaccess én Nagravision enz.

Of weet iemand hier een andere oplossing voor als je ontvanger een CI heeft, bijv. kaartlezers op een server met OScam, maar hoe koppel je dat op een CI-ontvanger?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Ik zie al e.e.a. over de Powercam Pro/One Cam maar zo te zien ondersteunt-ie niet de later versies (bijv. geen Seca 3, Viaccess t/m versie 2.6) en dat de fabrikant nogal onbetrouwbaar zou zijn?

VU+ Duo
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

VU.2B_ALLCAM_TC_Light_DuoCrypt_CI_Modul

dat opent enkele, CAID's hoeveel is afhankelijk van de firmware die erop gezet wordt

misschien iets waar je eens naar kunt kijken dus> klik

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

Geplaatst:

Oude AlphaCrypt Classic, doet ook een 6-tal coderingen. Alleen achterhaald. Bovendien kunnen CI's vaak niet meer dan 1 stream per CAID verwerken, dus sharen via zo'n module is ook al niets.

Hoop blijft dus bij een blijvend ondersteunde softcam... Momenteel OSCam in mijn boxen en dat werkt vooralsnog uitstekend.

Geplaatst: (aangepast)

de vraag is duidelijk, de achterliggende gedachte niet helemaal

vooral omdat Alex het specifiek over een Multinorm Cam heeft

het leek me algemeen bekend dat je met CI-receivers en CI-Cam {modules} niet kunt sharen met een smartcard reader/server

behalve dan dit soort aggenebbus cammetjes klik

die maar een CAID kunnen verwerken

je mag mijn freecam 2.019 kopen dat is ook een Multicam die al jaren niets meer met moderne kaarten kan

moderne kaarten en de gebruikte methoden {gehanteerde cryptie decryptie} kunnen in een OTS sessie je CI-Cam onbruikbaar maken

ciao

aangepast door Tonskidutch

Traces Of You

Geplaatst: (aangepast)

Oude AlphaCrypt Classic, doet ook een 6-tal coderingen. Alleen achterhaald. Bovendien kunnen CI's vaak niet meer dan 1 stream per CAID verwerken, dus sharen via zo'n module is ook al niets.

de vraag is duidelijk, de achterliggende gedachte niet helemaal

vooral omdat Alex het specifiek over een Multinorm Cam heeft

het leek me algemeen bekend dat je met CI-receivers en CI-Cam {modules} niet kunt sharen met een smartcard reader/server

behalve dan dit soort aggenebbus cammetjes klik

die maar een CAID kunnen verwerken

Er is helemaal geen intentie om met deze CAM te gaan sharen maar om met één CAM meerdere codeersystemen op één ontvanger te hebben, net zoals een softcam zoals OScam dat kan. Uiteraard wordt er maar één tegelijk gebruikt, afhankelijk van welke smartcard op dat moment in de CAM gestoken is.

De bedoeling is dat er geen CAM verwisseld hoeft te worden op het moment dat je een andere smartcard wilt gaan gebruiken.

Hoop blijft dus bij een blijvend ondersteunde softcam... Momenteel OSCam in mijn boxen en dat werkt vooralsnog uitstekend.

Het is juist voor een niet-Linuxontvanger waar wel een CI op zit.

je mag mijn freecam 2.019 kopen dat is ook een Multicam die al jaren niets meer met moderne kaarten kan

moderne kaarten en de gebruikte methoden {gehanteerde cryptie decryptie} kunnen in een OTS sessie je CI-Cam onbruikbaar maken

ciao

Er zullen zeker (juist) moderne smartcards in gebruikt moeten kunnen worden.

aangepast door Alex1970

VU+ Duo

Geplaatst:

Vroeger is dat ooit eens gestart met de omgebouwde irdeto cammetjes naar freecam.

Daarna kwam meen ik de alom geprezen "magic module", nou dat beloofde wat. Als de codering veranderde ff nieuwe firmware inladen en je kon weer kijken met je kaart. En daarna is het heel snel gegaan met allerlei lookalikes en varianten die ook een graantje wilden meepikken. En geen van allen konden ze de belofte nakomen. De toegevoegde waarde was vaak een ingebouwde emulator en daardoor konden ze nog wat extra omzet genereren.

Wat er is komt allemaal uit de ouwe doos van in de regel obscure fabrikanten en ondersteunt in het beste geval de uit te faseren kaarten.

bv. unicam, maxcam

Sneue is dat die "fabrikanten" niet zoveel R&D doen en gewoon bv oscam ontwikkelingen porteren.

Zoek maar eens of ze de HD03 of SKY UK HD kanalen ondersteunen.... ;)

Een goede ci module wordt in de regel geproduceerd door of in samenwerking met de security provider (bv nagra, irdeto)

Denk bv aan de witte wereldbol ci module.

Er is volgens mij geen security provider die wenst dat hun codering in een ci device zit samen met die van concurrenten.

Als de module met officiele ondersteuning voor codering al bestaat is het dus eentje die maar 1 type codering zal ondersteunen.

Zeker in de huidige tijd dat securityproviders de communicatie met de smartcard verregaand beveiligen zal er mijns inziens niemand meer een multinorm ci op de markt kunnen brengen. Vroeger was de provider al tevreden dat er een smartcard gebruikt werd, nu niet meer want 1 smartcard die kan worden aangestuurd door een device waar ze geen controle op kunnen uitoefenen kan gebruikt worden door cardsharders. Dus ook hier wordt de boel weer eens verpest door het vele commerciële wansharen.

Wat je dus kunt inslaan op de markt qua "multinorm" zijn ci modules aangeprezen als alleskunners maar waar je vervolgens dus totaal geen garantie op correcte werking op termijn bij krijgt. Niet zelden ben je na een periode een nieuw model ci nodig met zogenaamd andere hardware. Gewoon een truuk om users weer opnieuw te laten betalen zodat ze de ontwikkelkosten van de aanpassingen voor nieuwe coderingen weer terug krijgen.

Kortom: Ik zou het niet eens proberen, je koopt gegarandeerd de zoveelste kat in een zak!!!!

Geplaatst:

Zeer duidelijk verhaal en waar ik al bang voor was, vandaar dat ik deze vraag hier gesteld had. Maar goed, negatief advies is ook een goed advies.

VU+ Duo

Geplaatst:

Ik ...

bijv. kaartlezers op een server met OScam, maar hoe koppel je dat op een CI-ontvanger?

jou laatste zin deed mij in elk geval twijfelen

Ik dacht dat het algemeen bekend was betreffende de CI_Cam of softcam.

{ maar je reactie op theparasol' s verhaal deed me wakker schrikken alsof de zoekfunctie verloren gegaan is}

De CI-receivers zijn (als we even terug keren naar de tijd dat Duwgati en ik daarover schreven op sat4all) receivers die middels een CI_cam een andere codering aankunnen, anders dan de embedded Cam Receivers welke maar een CAID en licentie daartoe hadden ( / hebben) in de firmware.

We gaan terug in de tijd.

Als je dan nog weet dat er ook Receivers te koop waren ( / zijn) met een software matige emulatie van een dergelijk Common Access Module is het niet gek dat juist de Linux Receiver (Enigma en Enigma2) razend snel zijn intrede op de markt deed en heel populair werd. Want daar kun je die softcam, dus softwarematig een CAM nabootsen, zonder extra kosten gebruiken.

elke CI_Cam kost gemiddeld 75 euro

dus dat kost wat als je een paar systemen qua kaart codering in huis hebt

bovendien de meeste receivers hebben maar 2 CI-slots

het verhaal van theparasol betreffende de multinorm Cam klopt helemaal qua funktionaliteit, afhankelijkheid en kostprijs.

overigens, alle gecertificeerde receivers van M7 werken ook inmiddels met een softcam die desbetreffend gewoon aangepast kan worden ten behoeve van de kaart

OTA update en hop CI+ is een feit ;)

ciao

Traces Of You

Geplaatst:

Is de Diablo CAM WiFi in staat om als client te verbinden met de OScam server op mijn andere receiver?

http://www.diablocam.com/wifi.html

http://cccamserver.com/diablo-wifi.html

Of kent iemand soortgelijke mogelijkheden?

Is om bijv. een Humax irci-5400 aan te sluiten of een andere receiver met alleen een CI-slot.

VU+ Duo

Geplaatst:

Voor de linux ontvangers, hadden bepaalde ontvangers ook een soort multicam. Ik dacht o.a. extreme vroeger.

En ik vrees dat zeer veel mogelijk is via OTA, niet enkel de cam aanpassen, maar bvb ook, aanpassen, dat de zenders een signaal kunnen meesturen om zappen en spoelen tijdens een commercial onmogelijk word.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Op zich weer een erg leuk topic, denk dat we moeten concluderen dat Multi norm cammetjes zeker hebben bestaan zoals de matrix powercam delta noem ze allemaal maar op  en al deze cammetjes draaien net als een embedded cam in een receiver of een softcam puur op een stuk geschreven software, bij mijn weten is Aston France de enige geweest die het destijds heeft gewaagd het destijds net ontwikkelde Mediaguard te ontcijferen en daarvoor de aston 1.03 en de 1.05 op de markt bracht wel eens waar destijds ondersteund door het Europees parlement waardoor de makers van Mediaguard dit oogluikend  toe hebben gestaan dit gebaseerd op een uitspraak van het Europese hof wat er in het kort op neer kwam dat als een providers slechts tegen betaling ontvangers ter beschikking stond klanten ook de vrije keuse moest laten in de aangeschafte apparatuur iets wat Canal Digitaal in Nederland dus deed en nog steeds doet, iets wat UPC toch net wat slimmer aangepakt heeft met de nog steeds erg goed dichtgetimmerde boxen....dat waren de leuke dagen, wat er nu aan staat te komen zeker met de ci+ norm welke slechts is ontwikkeld door en voor providers en naar alle waarschijnlijkheid de filmwereld dus het grote geld ze ditmaal hun lesje goed hebben geleerd en de zaak muurvast hebben gezet met waarschijnlijk nog diverse valkuilen voor ons hobbyisten, ik hoef en ga ook niet alles aangaande ci+ uitleggen maar practies gezien komt het er feitelijk op neer dat jij als koper van een ontvanger of smart tv met gebruik van die ci+ norm geen enkele controle meer hebt over de door jou betaalde ontvanger of smart tv....twee  kleine voorbeelden , de provider kan bepalen dat jij slechts 2 of 3 keer een opgenomen film of opname kan zien, de beperking om tijdens reclame door te kunnen spoelen zodat jij dus verplicht word al deze troep te zien en er staat meer van dit soort onzin op stapel, WEES GEWAARSCHUWD!!!

Voor diegenen die denken het zal zo'n vaart niet lopen ja echt wel dit is natuurlijk niet zo maar bedacht. 

Groetjes........................  

Geplaatst:

Vergeten te vermelden dat Canal Digitaal door die uitspraak en het handelen van Aston France zelf met de Mediaguard cam op de vrije markt kwam.

groetjes................................

Geplaatst:

Wat CI+ voor beperkingen kan gaan opleggen is mij bekend, moet ik ook niks van hebben.

Mijn vraag was of er een CAM bestaat die verschillende codeersystemen aankan.

Daarnaast wilde ik weten hoe een ontvanger die alleen een CI heeft (dus géén CI+) als client kan laten verbinden met een OScam server. Dus met één of andere interface.

VU+ Duo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen