Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste ,

Ik wil graag nog even terugkomen op de aansluiting van mijn REBOX 8000 op mijn Yamaha RX-v475  receiver.

Op zich werkt het naar behoren maar ik constateer nu enige verschillen met de rechtstreekse  aansluiting op mijn TV van de REBOX die ik eerst had.

Af en toe krijg ik bij zowel radio-en tv ontvangst kleine haperingen in de ontvangst niet heel ernstig maar wel een beetje storend.

Soms meerdere malen achter elkaar en dan weer een hele tijd gaat het goed .

Het vreemde is dat het zich meer voordoet bij de Nederlandse radio en tv zenders .

Nu las ik van iemand anders de volgende review:

geachte mensen

heb deze versterker  in november 2013 nieuw gekocht.
ik heb hem nu precies een jaar in bezit.
ik ben er zeker niet tevreden over. spijt van de aankoop. ga hem binnen kort terugbrengen
de reden zijn:
tv kijken met kpn hdmi kabels naar de receiver en naar de tv. geeft met dolby surround veel problemen. tijdens het tv kijken wil het geluid om de zoveel tijd weg vallen. 2 sec stil.
ik dacht ligt aan de kpn maar het blijkt dat via de computer ook hdmi aansluiting het zelfde is. ook weg vallen van het geluid.
als het geluid pro logic is, is er niks aan de hand maar wanneer je films wil kijken zoals dolby digital of dts valt regel matig het geluid weg.
bij de computer is het nog erger, regelmatig paars beeld en geluid valt weg.
nieuwe updates gedaan laatste versie van deze versterker is de 1.16 en helpt allemaal niks.
veel problemen en ben er zeker niet tevreden over gaat al een hele jaar zo. het liefst trap ik hem nog naar buiten in de prullebak
ben nu aan het kijken naar een ander versterker. word nooit geen yamaha weer. spijt van de aankoop. breng hem terug voor reparatie maar wedden dat de handelaar zegt niks aan de hand.
verder werkt hij wel goed, menu makkelijk geen nadelen. geluid op zich is het ook goed.
alleen tijdens tv kijken valt het geluid steeds weg waar door je veel gesprekken mist.
op het internet is het wel een bekende probleem en word er over gesproken. gaat iets over de printplaat soldeer punten breuk in.
ik raad iedereen deze versterker af. zonder van het geld en kan je beter door sparen naar een duurdere of andere merk.

Bij mij is dit niet geval ; de onderbreking/hapering is bij mij veel korter en doet zich niet constant voor , maar soms wel met korte

tussenposen.   

Gaarne advies 

Geplaatst:

Ik heb ook problemen gehad met een Rebox 9000 op een NAD versterker.

Steeds tikken in het geluid (digitale Storing).

Als ik het spul gewoon met tulp kabels aansloot dan had ik geen problemen.

Later heb een Cambridge receiver gekocht en daar had ik geen problemen meer mee.

Je kan  het dus eens proberen om hem analoog te verbinden en kijken of hij dan nog wegvalt. 

Groeten Remo

Geplaatst:

is het je av-receiver?

of is het gewoon je ontvangst van rebox + schotel, temeer je ook specifiek Canaldigitaal zenders impliceert

zet er eens oscam op ( o ja rebox )

test eens enkel FTA zonder CeCecam

Coles Corner

Richard Hawley

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen