Ga naar inhoud


OpenATV werkend krijgen met CD CAM kaartje+CD TOP abbonement


benniehier

Aanbevolen berichten

Na vele jaren met plezier genoten van mijn DM8000HD met Nabilosat erop. Nu ik vaker via PC of tablet ga kijken vond ik een kleinigheidje storend: de verbinding naar de pc bleef intern openstaan waardoor de box steeds langzamer schakelde tussen zenders.

 

Dus hier gezocht, en een ander image erop gezet. Het leek zo gemakkelijk. Het erop zetten wel, maar alles werkend krijgen was lastiger.

 

Na vanalles getest te hebben vond ik OpenATV het mooiste.

 

Met mijn officiele Canaldigitaal CAM en TOP smartcard dacht ik, er kan mij niets gebeuren.

 

Helaas ondervond ik dat hiermee maar een kanaal te bekijken was en er dus ook geen opnames gemaakt konden worden als ik zat te kijken. Niet handig want er zitten 4 tuners in e DM8000HD. Als er een opname liep kon ik dat kanaal zelfs niet bekijken, ook andere zenders op dezelfde transponder niet.

 

Dan maar met CCCam of OSCAM dacht ik, maar ook dat leverde problemen op.

 

OpenATV leek mij het mooiste maar ik heb daar steeds seconden lang geen beeld via cccam 2.3

oscam leverde mij hetzelfde probleem op als met de originele cam.

 

De nieuwste versies van december 2014 doen allemaal hetzelfde.

 

Ik heb nu openPLI 4, enigma 2012-12-20 erop gezet en dat werkt best goed. Een heel enkele keer blijft de tuner hangen maar uit en aanzetten helpt dan. Mijn 7025 is nu ook daarmee uitgerust.

 

Toch blijft de vraag waarom openATV zo moeilijk doet.

 

Omdat de DM7025 geen HD kan wil ik omschakelen naar een andere receiver die deze problemen niet heeft.

 

1. Hoe krijg ik OpenATV op mijn DM8000HD?

2. Welke Sat receiver moet ik gaan kopen om mijn tweede TV ook met HD te bedienen en opgenomen programma's van de DM8000HD af te spelen.

 

Beide receiver liefst met OpenATV omdat ik het User Interface beter dan dat van openPLI vind.

Opticum AX Odin E2 Linux Sat Receiver (Dreambox DM7025 met 250 Gb) en Dreambox DM8000HD met 3000Gb,

CAM: 2 x Canaal Digital, 1 x Canal Digitaal abbo (TOP) + 2 x extra kaartje(STD)
Schotel, Astra, Eurobird, Astra 2 en Hotbird; 2e schotel met STAB 120 Rotor, 85cm

multiswitch 16 poort

Link naar reactie
Delen op andere sites


je gebruikt toch geen CAM in een dreambox !

openPLI erop, kaart in de interne kaartlezer (chip naar beneden als ik het nog goed weet) en kijken maar.

 

wel oppassen met PLi voor het ogenblik, er zijn daar tegenwoordig nogal wat issues, je neemt beter een image van begin deze maand.

antwoord op uw vragen :

1. flashen

2. andere dreambox (of andere enigma2 unix ontvanger)

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij een vriend open ATV geplaatst op een dm 8000. De softcam's kan je niet zomaar inladen, zoals pli, maar ergens (kan hier ook zijn) staat er beschreven hoe je wel softcam's kan inladen. Vanwege dat bepaalde url's informatie bevat, die hier niet kan, kan ik helaas geen url geven. Ik zou opteren voor oscam, ipv cccam. Maar als dit te moeilijk lijkt, kan je misschien starten met cccam, maar stel wel een sid limiet in cccam.cfg, om te voorkomen dat je kaart in strafmode gaat.

Hier staan wel thraeds onder de cccam sectie, hoe je een cccam.cfg kan instellen, en als je voor oscam gaat, staan er hier ook standaard configs in voor U kaart.

Volgens mij, kan iedere ontvanger, die open atv aankan, ook de hd lezen van je ontvanger.

Er zijn nogal diverse linux 2 ontvangers, de een al duurder dan de andere (maar daarvoor niet slechter).

Kijk welk budget je wilt uitgeven, en dan kan je zoekwerk beginnen. veel succes.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een DM8000 hebt is OpenATV 4.2 prima te gebruiken. Ik gebruik deze ook met OSCam om mijn CDS kaart en TVV kaart te bedienen. Deze worden ook geshared naar mijn 2de ontvanger. Werkt uitstekend. Draaide tot een jaar geleden op OpenPli, maar deze maakt steeds meer onbruikbaar vanwege de nieuwe builds en het afschaffen van support voor deze (ooit) top-ontvangers.

 

Zo is heel recent de ondersteuning voor DVD afspelen verwijderd.. In OpenATV werkt het prima..

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

OpenATV leek mij het mooiste maar ik heb daar steeds seconden lang geen beeld via cccam 2.3

oscam leverde mij hetzelfde probleem op als met de originele cam.

Lijkt erop dat de kaart dus wel werkte in CCcam, maar dat ie in de lock (strafmodus) staat. Om dit te voorkomen kun je SID limit instellen in je CCcam.cfg. Volgende regel moet je dan toevoegen in je config: SID LIMIT: /dev/sci0 4 11 (ervanuit gaande dat je kaart in slot dev/sci0 zit)

 

Om de kaart uit de strafmodus te krijgen kun je hem het beste een aantal uur op bijv. SBS6 HD zetten, zonder verder op te nemen of evt. naar een andere ontvanger te sharen. Kans is groot dat je naar verloop van tijd wel continu beeld hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een DM8000 hebt is OpenATV 4.2 prima te gebruiken. Ik gebruik deze ook met OSCam om mijn CDS kaart en TVV kaart te bedienen. Deze worden ook geshared naar mijn 2de ontvanger. Werkt uitstekend. Draaide tot een jaar geleden op OpenPli, maar deze maakt steeds meer onbruikbaar vanwege de nieuwe builds en het afschaffen van support voor deze (ooit) top-ontvangers.

 

Zo is heel recent de ondersteuning voor DVD afspelen verwijderd.. In OpenATV werkt het prima..

Dat lijkt mij eigenlijk ook de oplossing die ik aan de praat zou willen hebben, maar helaas doen de nu beschikbare PLI files het niet lekker. Als je ergens een link hebt naar het bestand welke jij gebruikt zou heel mooi zijn, dan ga ik nog eens hiermee testen.

Ik heb geen DVD gekoppeld (er staat een BlueRay onder de DM8000) dus dat is voor mij niet van belang.

Opticum AX Odin E2 Linux Sat Receiver (Dreambox DM7025 met 250 Gb) en Dreambox DM8000HD met 3000Gb,

CAM: 2 x Canaal Digital, 1 x Canal Digitaal abbo (TOP) + 2 x extra kaartje(STD)
Schotel, Astra, Eurobird, Astra 2 en Hotbird; 2e schotel met STAB 120 Rotor, 85cm

multiswitch 16 poort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt erop dat de kaart dus wel werkte in CCcam, maar dat ie in de lock (strafmodus) staat. Om dit te voorkomen kun je SID limit instellen in je CCcam.cfg. Volgende regel moet je dan toevoegen in je config: SID LIMIT: /dev/sci0 4 11 (ervanuit gaande dat je kaart in slot dev/sci0 zit)

 

Om de kaart uit de strafmodus te krijgen kun je hem het beste een aantal uur op bijv. SBS6 HD zetten, zonder verder op te nemen of evt. naar een andere ontvanger te sharen. Kans is groot dat je naar verloop van tijd wel continu beeld hebt.

Bedankt voor de tip, ik heb dat zojuist toegevoegd.

Moet dat sinds kort niet 3 zijn ipv. 4?

Opticum AX Odin E2 Linux Sat Receiver (Dreambox DM7025 met 250 Gb) en Dreambox DM8000HD met 3000Gb,

CAM: 2 x Canaal Digital, 1 x Canal Digitaal abbo (TOP) + 2 x extra kaartje(STD)
Schotel, Astra, Eurobird, Astra 2 en Hotbird; 2e schotel met STAB 120 Rotor, 85cm

multiswitch 16 poort

Link naar reactie
Delen op andere sites

je gebruikt toch geen CAM in een dreambox !

openPLI erop, kaart in de interne kaartlezer (chip naar beneden als ik het nog goed weet) en kijken maar.

 

wel oppassen met PLi voor het ogenblik, er zijn daar tegenwoordig nogal wat issues, je neemt beter een image van begin deze maand.

antwoord op uw vragen :

1. flashen

2. andere dreambox (of andere enigma2 unix ontvanger)

Ja, dat is precies de situatie nu op beide ontvangers. Nu nog OpenATV. Officiele kaartje is voor mij de zekerheid dat ik altijd zal kunnen kijken, ook als CD op het idee komt het PLUS gedeelte aan te zetten van de decoder.

Opticum AX Odin E2 Linux Sat Receiver (Dreambox DM7025 met 250 Gb) en Dreambox DM8000HD met 3000Gb,

CAM: 2 x Canaal Digital, 1 x Canal Digitaal abbo (TOP) + 2 x extra kaartje(STD)
Schotel, Astra, Eurobird, Astra 2 en Hotbird; 2e schotel met STAB 120 Rotor, 85cm

multiswitch 16 poort

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook als CD op het idee komt het PLUS gedeelte aan te zetten van de decoder.

Dan is het over met de pret op een dreambox, want die ondersteunt geen CI+.....

aangepast door Herco M.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En de kabel geeft wel toegang zonder gecertificeerde bak?

(afgezien van een paar standaard zenders?)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenATV kun je gewoon downloaden en installeren? Het enige wat je hoeft te doen is de usr URL aan te passen http://secret.mynonpublic.mipsel/in te voegen en te bewaren. Hier vind je de softcams ook. Zowel CCCam als OSCam zijn beschikbaar. Jammer dat je helemaal in Venlo woont. Ietsje te ver weg..

Hmm. dan ga ik dat in het nieuwe jaar nog maar eens proberen.

 

Het downloaden en installeren is intussen ook geen probleem meer. Daar heb ik ondertussen (helaas) genoeg ervaring in gekregen. Ik houd je op de hoogte ver het verloop.

Opticum AX Odin E2 Linux Sat Receiver (Dreambox DM7025 met 250 Gb) en Dreambox DM8000HD met 3000Gb,

CAM: 2 x Canaal Digital, 1 x Canal Digitaal abbo (TOP) + 2 x extra kaartje(STD)
Schotel, Astra, Eurobird, Astra 2 en Hotbird; 2e schotel met STAB 120 Rotor, 85cm

multiswitch 16 poort

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik heb je verhaal met de beschrijving hoe openATV moet worden geinstalleerd helemaal gevolgd. Dat heeft dus gewerkt met enkele opmerkingen voor een geslaagde upgrade:

 

Ik heb geen CAM kaartje in het CAM slot gedaan (ik vermoed dat de CCCam installie dat niet leuk vind)

Ik heb mijn CD smart card in de onderste gleuf (SC0) gedaan met de gouden contacten naar onder gedraaid.

De installatie heb ik uitgevoerd zonder herstel van oude instellingen (zenders en timers zijn daardoor wel foetsie)

Ik moest even zoeken in het UI van openATV, maar CCCam is dus een gewoon plugin,

CCCam gedownload

Via putty / ssh / telnet naar de dreambox om de aanpassingen te doen (user=root, geen password nodig)

Aanpassingen aangebracht met vi ('G', dan 'A' dan 'plakken' dan 'ESC' dan ':wq' )

De zoekroutine die de fav lijsten opnieuw aanmaakt is een beetje verstopt

 

De CCCam heb ik nog voorzien van de begrenzing om maximaal 4 tuners te voorzien van gegevens om eventuele 'straf' maatregelen can CD te voorkomen.

Opticum AX Odin E2 Linux Sat Receiver (Dreambox DM7025 met 250 Gb) en Dreambox DM8000HD met 3000Gb,

CAM: 2 x Canaal Digital, 1 x Canal Digitaal abbo (TOP) + 2 x extra kaartje(STD)
Schotel, Astra, Eurobird, Astra 2 en Hotbird; 2e schotel met STAB 120 Rotor, 85cm

multiswitch 16 poort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...