Ga naar inhoud



Dupkepupke

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Wij zijn net de nieuwe satellietontvanger aan het installeren (hadden eerst alleen analoge kop) nu een duo-lnb met een M7sat801 ontvanger.

Wij krijgen wel de zenders van Astra1 maar niet van Astra3.

De helpdesk van Canaldigitaal kan ons niet verder helpen omdat een zogezegd manueel probleem is, dus moet een monteur langskomen, voorrijkosten a €70.

Op Astra1 hebben we een +/- 80% kwaliteit. Op de Astra 3 blijft ie hangen tussen de 14-19%

We zitten nu net in belgie, net over de grens bij sittard.

 

We hebben al alles geprobeerd met het stellen van de schotel. Heeft iemand misschien een tip?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet niet of of je makkelijk bij de lnb kop  en schotel kan . Zo ja dan zou ik die schotel iets bij stellen en kijken of je signaal toeneemt. 

Misschien vertellen wat voor lnb kop je hebt en wat voor schotel. Heb zelf het vermoeden dat de schotel is uitgericht met de lnb kop van astra 19,2 in het midden.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou om te beginnen die lnb losmaken. Zit een stelschroefje aan de zijkant en dan de lnb iets omhoog cq omlaag doen. De zogenaamde skew. Kijken of het signaal dan beter wordt. heb zelf een duo-lnb en dat hielp goed. Als het signaal dan sterker wordt vastzetten en kijken of het voldoende is. 

Stap 2 is dan de schotel losmaken. Zou dan b.v. eerst horizontaal heen en weer bewegen en kijken hoe het signaal van astra 23,5 is ( is de zwakste satelliet groep ). Daarna verticaal.

  • Like 1

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me verstandig om eerst eens te kijken bij de lnb instellingen of astra 23.5 wel goed is opgenomen in de M7sat801

astra 19.2 poort 1

astra 23.5 poort 2

 

enfin ken dat toestel niet maar astra 19.2 moet altijd als eerste staan of bovenaan.

In de lnb zit een switch, en de M7sat801moet die switch aansturen.

moeilijk is het niet er zijn maar 2 standen in dit geval

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dupkepupke

De instelling in het menu staat goed maar de schotel staat niet goed uitgericht.
Waarschijnlijk staat ook de kop van de Astra 19,2 in de klem i.p.v. de kop van de Astra 23,5.

Bekijk even dit filmpje van CanalDigitaal:



In deze pdf kun je het allemaal nog eens nalezen:
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/heruitrichten-schotelantenne.pdf

Als de kop van de Astra 19,2 nu inderdaad in de klem staat en je gaat de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten, dan zul je de elevatie ook 1 graad lager in moeten stellen. Tevens moet de schotel iets verder naar het oosten gedraaid worden maar let op, dit is erg weinig. De kop moet slechts 4cm naar het oosten verplaatst worden.
Richt nu de schotel uit op maximale signaalkwaliteit op de Astra 23,5. Gebruik hierbij de draairichting maar ook de elevatie. Bij het instellen gaat het om fracties van millimeters.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ons gelukt! De lnb moet idd in de 23,5 klem staan, de schotel hebben we Iets meer naar het oosten moeten richten en de elevatie iets naar onder. Tevens is het pas echt gelukt toen we hebben aangegeven niet automatisch de DiSEqC te selecteren.

 

allen hartelijk bedankt voor jullie tips!

En een fijne jaarwisseling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...